سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
پورشه به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است

پورشه به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است

۱۴۰۳-۰۵-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

 پورشه همزمان با انتشار نتایج نیمه اول سال، اعلام کرد که این شرکت از نظر مالی توانایی انجام سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای تنوع بخشیدن به سبد دارایی‌های خود را دارد.

به گزارش مجله ماشین، یوهانس لاتوین، عضو هیئت مدیره پورشه در بخش مالی و فناوری اطلاعات، در بیانیه‌ای گفت: منابع مالی ما به ما انعطاف‌پذیری قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری‌های بالقوه در بخش‌های اصلی و همچنین سایر اجزای سبد دارایی‌مان می‌دهد.

لاتوین افزود: ما در این راستا، رویکردی فعالانه در توسعه سبد دارایی خود اتخاذ کرده‌ایم. شرایط فعلی بازار سهام و کاهش کلی ناشی از آن در ارزش‌گذاری شرکت‌ها، فرصت‌های جذابی را برای ما ایجاد کرده است.

این گروه که سبد دارایی فعلی آن عمدتاً شامل شرکت‌های غیر بورسی است، روز دوشنبه اعلام کرد که بخشی از یک گروه سرمایه‌گذاری است که قصد دارد ۳۵ درصد از سهام شرکت Flix SE، مالک سرویس‌های گر Greyhound در آمریکای شمالی و FlixBus در اروپا را خریداری کند.

پورشه همچنین به تازگی سهمی در شرکت هوش مصنوعی کانادایی Waabi Innovation Inc خریداری کرده است.

پورشه در نیمه اول سال جاری، شاهد کاهش سود خالص پس از کسر مالیات به ۲.۱ میلیارد یورو (۲.۳ میلیارد دلار) از ۲.۳ میلیارد یوروی سال گذشته بود. این شرکت برای کل سال، پیش‌بینی سود خالص پیش از مالیات معادل ۳.۵ تا ۵.۵ میلیارد یورو را ارائه کرده است.

این شرکت همچنین از کاهش بدهی خالص خود از ۵.۷ میلیارد یورو در پایان سال گذشته به ۵.۰ میلیارد یورو در تاریخ ۳۰ ژوئن خبر داد که در محدوده پایین‌تر از پیش‌بینی‌های این شرکت برای سال جاری قرار دارد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×