جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » رنو با تبلیغ جسورانه به رانندگان تسلا تاخت
رنو با تبلیغ جسورانه به رانندگان تسلا تاخت

رنو با تبلیغ جسورانه به رانندگان تسلا تاخت

۱۴۰۳-۰۵-۲۳ زمان مطالعه: 1

به گزارش مجله ماشین، رنو از یک بیلبورد تعاملی برای تبلیغ خودروی برقی Scenic E-Tech در بریتانیا استفاده کرده است. رنو با هدف قرار دادن تسلا مدعی است که خودروی برقی ارزان‌تر رنو برد بیشتری دارد. این بیلبورد زمانی که یک تسلا نزدیک می‌شود، پیام‌های اختصاصی مانند «این خجالت‌آور است» را نشان می‌دهد.

تسلا مدل Y ممکن است روند فروش خود را در اروپا از دست داده باشد، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های خریداران خودروهای برقی است. رنو در تلاش است تا با یک تبلیغ بیلبورد «تعاملی» برای Scenic E-Tech جدید در بریتانیا، بخشی از این محبوبیت را از آن خود کند.

این بیلبورد از نقل قولی از اتو اکسپرس بریتانیا استفاده می‌کند که این عنوان را برای بررسی خودروی برقی فرانسوی انتخاب کرده بود: «رنو Scenic جدید تسلا مدل Y را در قیمت و برد خجالت‌زده می‌کند». با این حال، تجربه مشاهده تبلیغ برای همه رانندگان یکسان نیست.

این بیلبورد دیجیتال می‌تواند تسلاهای نزدیک‌شونده را تشخیص داده و به‌طور خودکار عنوان گستاخانه را با مجموعه‌ای از پیام‌های اختصاصی جایگزین کند. نمونه‌هایی از عبارات خاص تسلا عبارتند از «این خجالت‌آور است»، «بلندتر» و «احتمالا در چیزهای دیگری خوب هستید».

بیشتر بخوانید: معرفی رنو سیمبیوز ۲۰۲۵

این بیلبورد در یک ایستگاه شارژ محبوب در لندن قرار دارد که تعداد زیادی از مالکان خودروهای برقی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک و متا (فیس‌بوک/اینستاگرام) به اشتراک گذاشته می‌شوند و در دسترس مخاطبان گسترده‌تری قرار می‌گیرند.

این کمپین در همکاری با آژانس تبلیغاتی Publicis London، شریک بلندمدت رنو بریتانیا، توسعه یافته است.

رنو Scenic E-Tech Long Range با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی و برد WLTP ۳۷۹ مایل (۶۱۰ کیلومتر) عرضه می‌شود. این رقم ۴۸ مایل (۷۷ کیلومتر) بیشتر از تسلا مدل Y Long Range دو دیفرانسیل و ۹۶ مایل (۱۵۵ کیلومتر) بیشتر از تسلا پایه دیفرانسیل عقب است.

رنو از افشای این موضوع خودداری می‌کند که Scenic E-Tech پایه با باتری ۶۰ کیلووات ساعتی کوچک‌تر دارای برد ۲۶۰ مایل (۴۱۸ کیلومتر) است که ۲۳ مایل (۳۷ کیلومتر) کمتر از تسلا مدل Y پایه است. مدل اخیر همچنین از نظر قدرت با ۲۹۵ اسب بخار (۲۲ کیلووات / ۳۰ اسب بخار) در مقایسه با ۱۶۸ اسب بخار (۱۲۵ کیلووات / ۱۷۰ اسب بخار) یا ۲۱۵ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات / ۲۱۸ اسب بخار) رنو برتری دارد.

رنو Scenic E-Tech در حال حاضر از نظر قیمت برتری دارد، زیرا قیمت آن از ۳۷۴۹۵ پوند (۴۷۸۵۴ دلار) برای مدل پایه و ۴۰۹۹۵ پوند (۵۲۳۲۱ دلار) برای مدل Long Range شروع می‌شود. برای مقایسه، مدل‌های مشابه تسلا مدل Y از ۴۴۹۹۰ پوند (۵۷۴۲۵ دلار) و ۵۲۹۹۰ پوند (۶۷۶۳۶ دلار) شروع می‌شوند، اگرچه مدل دوم دارای قابلیت دو دیفرانسیل است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×