پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » توقف موقت تولید ون‌های برقی ریویان برای آمازون
توقف موقت تولید ون‌های برقی ریویان برای آمازون

توقف موقت تولید ون‌های برقی ریویان برای آمازون

۱۴۰۳-۰۵-۲۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت ریویان، سازنده خودروهای برقی، به طور موقت تولید ون‌های تجاری خود را که توسط غول خرده فروشی Amazon.com مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل کمبود قطعات متوقف کرده است.

به گزارش مجله ماشین، سخنگوی ریویان روز جمعه گفت: کمبود قطعه‌ای به طور موقت بر تولید ون الکتریکی تحویل (EDV) ما تأثیر گذاشته است. انتظار داریم تمام تولیدات از دست رفته را جبران کنیم.

این توقف تولید، جدیدترین مورد از مجموعه چالش‌های زنجیره تامین برای ریویان است که مانند سایر سازندگان خودروهای برقی، طی دو سال گذشته به دلیل کمبود قطعات از سوی تامین کنندگان، با مشکلات قابل توجهی در تولید دست و پنجه نرم کرده است.

سخنگوی ریویان جزئیاتی در مورد قطعه و تامین کننده خاص مورد نظر فاش نکرد و همچنین از اظهارنظر در مورد اینکه توقف تولید چه زمانی آغاز شده و آیا از سر گرفته شده است، خودداری کرد.

ریویان تمام خودروهای خود را در کارخانه خود در نورمال، ایلینوی تولید می‌کند و یک کارخانه مونتاژ دوم در جورجیا برنامه ریزی شده است.

کمبود قطعه بر تولید سایر خودروهای ریویان از جمله مدل‌های شاسی بلند R1S و وانت R1T تأثیری نخواهد گذاشت.

آمازون اعلام کرد که از «مشکلات تولید کوتاه مدت» ریویان در این ماه مطلع است، اما انتظار ندارد تأثیری بر روند تحویل داشته باشد.

این غول تجارت الکترونیک، بزرگترین سرمایه‌گذار ریویان با سهام ۱۶ درصدی، سفارش ۱۰۰۰۰۰ ون برقی برای استقرار تا سال ۲۰۳۰ را داده است. سال گذشته، فروش به آمازون تقریباً ۱۹ درصد از درآمد ریویان را تشکیل می‌داد.

در اوایل این ماه، ریویان پیش‌بینی تولید خود را حفظ کرد و گفت پس از تعطیلی کارخانه خود در آوریل برای بازسازی و اصلاحات، تحویل‌ها در سه ماهه جاری کمی کمتر خواهد بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×