جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی مازراتی جی‌تی۲ استراداله: فرزند وحشی پیست و جاده
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

معرفی مازراتی جی‌تی۲ استراداله: فرزند وحشی پیست و جاده

۱۴۰۳-۰۵-۲۹ زمان مطالعه: 8 دقیقه 11

وقتی مازراتی کار روی پروژه‌ی MC20 را آغاز کرد ( خودرویی که آغازگر عصر جدیدی برای این خودروساز ایتالیایی بود ) تصمیم به بازگشت به پیست نیز گرفته شده بود. پس از رونمایی از MC20، مازراتی جی‌تی۲ متولد شد که این خودروساز مودنایی را به پیروزی در مسابقات قهرمانی فناتک جی‌تی۲ اروپا در سال ۲۰۲۳ بازگرداند. با این حال، نگه داشتن چنین قدرت و زیبایی صرفاً در پیست، هدر دادن بود. بنابراین، مازراتی جی‌تی۲ استراداله، دختر قانونی دیگر MC20 و خواهر جی‌تی۲ با مجوز جاده‌ای، به عنوان اوج عملکرد مازراتی معرفی می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، از آغاز توسعه‌ی فنی MC20، تکامل آن برای رقابت در نظر گرفته شده بود که به صورت طبیعی در جی‌تی۲ و همتای جاده‌ای آن، جی‌تی۲ استراداله، تجلی یافت. هر دو مدل توسط تیمی واحد توسعه داده شده‌اند که دانش فنی و برخی قطعات خاص را با هم به اشتراک می‌گذارند.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله از فرصتی برای ارائه یک محصول با گرایش بیشتر به عملکرد و با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای سوپر اسپرت در میان مشتریان، شکل گرفت. علاوه بر این، تاریخچه‌ی غنی مازراتی در مسابقات اتومبیل‌رانی به تقویت چشمگیر تصویر و اصالت برند در بخش خودروهای پر‌عملکرد کمک کرده است.

جی‌تی۲ استراداله خودرویی ریشه در پیست داشته اما مجوز تردد در جاده را نیز دارد و قادر است عملکرد شدید و تصفیه‌شده‌ی دنیای مسابقات را با امکان رانندگی در جاده ترکیب کند. این خودروی جاده‌پذیر پیست، بهترین ویژگی‌های MC20 و جی‌تی۲ را در خود جای داده است: حداکثر سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت ( شکست رکورد قبلی MC20 در پیست میستو آلفا بالوکو به میزان بیش از ۵ ثانیه، قدرت خروجی افزایش‌یافته به ۶۴۰ اسب بخار (۴۷۱ کیلووات) ) ۱۰ اسب بخار بیشتر از MC20؛ شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت تنها در ۲.۸ ثانیه که آن را چابک‌ترین خودرو دیفرانسیل عقب در کلاس خود قرار می‌دهد.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
نمای عقب مازراتی جی‌تی۲ استراداله

جی‌تی۲ استراداله عملکرد خارق‌العاده‌ای در پیست به لطف هندلینگ بی‌نظیر دارد که نتیجه‌ی تلاش‌های مهندسان برای افزایش نیروی رو به پایین آیرودینامیکی است. این خودرو اکنون ۵۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین متعادل تولید می‌کند و با کاهش وزن ۶۰ کیلوگرمی نسبت به MC20 استاندارد، وزن کمتری دارد. علاوه بر عملکرد، این خودرو به لطف سیستم بلندکردن جلو (گزینه سفارشی در برخی بازارها که خودرو را ۳۵ میلی‌متر با زاویه ۳ درجه بالا می‌برد) در هر نوع جاده‌ای احساس راحتی می‌کند و بوت ۱۰۰ لیتری آن را برای استفاده‌ی روزمره مناسب می‌سازد.

همانند MC20، درهای پروانه‌ای سوار و پیاده شدن راننده و سرنشین را آسان‌تر می‌کنند. این ویژگی نمایشی اما کاربردی است.

جی‌تی۲ استراداله قطعا مدل پیشرفته‌ای است که می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای در پیست ارائه دهد، اما به لطف سطح راحتی و امکاناتی مانند سیستم‌های کمک راننده (ADAS)، خودرویی پذیرا برای استفاده روزمره نیز هست. بنابراین، حتی می‌توان آن را با کمک‌هایی مانند دوربین‌ها و سنسورهای پارکینگ، که اکنون برای خودروهای این کلاس ضروری هستند، در شهر نیز رانندگی کرد.

مازراتی تاریخچه‌ی طولانی و درخشان ورزشی دارد که با مازراتی تیپو ۲۶ آغاز شد ( اولین خودرویی که در مسابقه نشان مثلث را حمل کرد ) و در سال ۱۹۲۶ در کلاس خود در تارجا فلوریو مقام اول را کسب کرد. از آن زمان تاکنون، مازراتی با پیروزی‌های متعدد در فرمول یک و مسابقات استقامتی، کسب عناوین جهانی و شکستن رکوردهای جهانی، به فعالیت خود ادامه داده است. مازراتی برندی متولد شده برای مسابقه است و اکنون پس از فتح بزرگ‌ترین فصل‌های مسابقات اتومبیل‌رانی با افسانه‌ای MC12، با جی‌تی۲ به پیست بازگشته است. با این حال، مازراتی به نمادی از لوکس در جاده‌های سراسر جهان نیز تبدیل شده است. جی‌تی۲ استراداله قصد دارد پیوندی بین این دو جهان باشد و بدون قربانی کردن راحتی برای سفرهای چالش‌برانگیز، هیجان و عملکرد بی‌نظیر را به ارمغان آورد.

جی‌تی۲ استراداله از قبل نقطه شروع بسیار خوبی داشت، اما تیم مازراتی موفق شد با افزایش قدرت و کاهش قابل توجه وزن، عملکرد آن را حتی بیشتر بهبود بخشد تا بر ویژگی‌های پویای آن که منجر به لذت رانندگی بیشتر و سهولت می‌شود، تاکید کند.

طراحی بیرونی مازراتی جی‌تی۲ استراداله

مازراتی جی‌تی۲ استراداله بر اساس همان شاسی فوق سبک فیبر کربنی خودروی مسابقه‌ای جی‌تی۲ ساخته شده که در مدل‌های جاده‌ای کوپه و MC20 Cielo نیز مشترک است تا حداکثر سبکی، استحکام پیچشی بی‌نظیر و هندلینگ خارق‌العاده در چالش‌برانگیزترین جاده‌ها و پیست‌ها را تضمین کند.

هر راهکاری که برای تبدیل جی‌تی۲ به یک خودروی جاده‌ای شناسایی شده، پاسخگوی یک نیاز است. هیچ چیزی صرفاً به عنوان یک ارتقای زیبایی شناختی گنجانده نشده است. همه چیز به دلیل بهبود آیرودینامیک و در نتیجه عملکرد خودرو وجود دارد.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
نمای جانبی مازراتی جی‌تی۲ استراداله

باز هم، مازراتی جی‌تی۲ استراداله در مرکز طراحی مازراتی خلق شده است. کار زنان و مردان در مرکز طراحی بر روی توجه به طراحی تمام بخش‌های خودرو، جایی که تغییراتی برای تاییدیه نوع جی‌تی۲ ایجاد شده، متمرکز بوده است تا سطح خارق‌العاده‌ای از عملکرد را بدون نادیده گرفتن روحیه‌ی اسپرت با موفقیت توسط مازراتی MC20 به جاده آورده شود، حفظ کند.

بخش جلو دارای طراحی جدیدی است که معماری معمولی مازراتی را حفظ کرده و با نیازهای خنک‌کنندگی و آیرودینامیک سازگار شده است؛ فرم‌ها برای دینامیک خودرو کاربردی هستند. “دهان” جلویی (که در توسعه به عنوان “بینی کوسه” شناخته می‌شود) گسترده‌تر شده و جریان هوای بیشتری را تضمین می‌کند و یک مفهوم زیبایی‌شناختی را معرفی می‌کند که در مدل‌های آینده مازراتی نیز دیده خواهد شد.

طراحان مازراتی روی بازطراحی جلو کار کرده‌اند تا جسارت جی‌تی۲ و همچنین روحیه‌ی اسپرت و عملکردی را با ورودی‌هایی برای ورود هوای تازه برای اهداف خنک‌کنندگی حفظ کنند.

کاپوت جلو نیز توسعه یافته و قبلاً در نسخه مسابقه‌ای (جی‌تی۲) معرفی شده بود؛ جی‌تی۲ استراداله آن را به طور کامل با سازگاری با نیازهای آیرودینامیکی خاص برای تعادل بار و دفع هوای گرم، به کار می‌گیرد.

عدد سه و مثلث بازطراحی شده دوباره یک ثابت در سبک مازراتی جی‌تی۲ هستند: سه دریچه هوا در کاپوت، سه دریچه دیگر در گلگیرهای جلو، سه دریچه دیگر نزدیک شیشه عقب و رینگ‌های چرخ نه پره وجود دارد که یک مثلث را تشکیل می‌دهند.

منطقه اطراف گلگیر جلو با معرفی خروجی‌های هوا در قسمت بالایی گلگیرها (از جی‌تی۲) برای خروج هوای گرم برای خنک کردن ترمزها و کاهش فشار داخل گلگیرها، بازسازی شده است.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

از سوی دیگر، ورودی‌های هوای گلگیرهای عقب کاملاً بازطراحی و بزرگ‌تر شده‌اند و یک گنبد فیبر کربنی جدید برای بهبود جریان هوای سرد (+۱۶ درصد) برای تامین موتور و خنک کردن رادیاتورها تولید می‌کنند.

اسپویلر فیبر کربنی نسبت به طراحی MC20 بازبینی شده و سطح آن افزایش یافته و بال با طراحی بومرنگ و صفحه‌های انتهایی داخلی اضافه شده است. بال کاملاً جدید عقب که الهام گرفته از جی‌تی۲ است، با پایه‌هایی به شکل قطب‌های ساختاری از آلومینیوم جامد به خودرو متصل می‌شود. سیستم بستن سه تنظیم مختلف با همان تعداد سطح نیروی رو به پایین آیرودینامیکی ارائه می‌دهد. برای تحمل بار، قسمت کاپوت تقویت شده است.

در عقب، استخراج کننده بزرگ برجسته است که کاملاً بازطراحی شده تا استخراج هوا از زیر بدنه را تسهیل کند تا نیروی رو به پایین ایجاد کند و همچنین خودرو را جسورتر کند. طراحی منحصر به فرد قسمت پایین بر اساس ورودی‌های آیرودینامیک برای رساندن عملکرد به حداکثر ایجاد شده است؛ بازبینی‌هایی نیز از نسخه مسابقه‌ای انجام شده است.

با نگاه از پشت، جی‌تی۲ استراداله با برجسته شدن چرخ‌های بزرگ عقب به عنوان یک قطع در بدنه، حتی جسورتر است.

عملکرد آیرودینامیکی برجسته

نیروی رو به پایین آیرودینامیکی یکی از ستون‌های توسعه مازراتی جی‌تی۲ استراداله در جستجوی بهبود هندلینگ است. لذت رانندگی با افزایش عملکرد جانبی در پیچ‌ها با بهبود نیروی رو به پایین Cz بدون به خطر انداختن بیش از حد راندمان طولی Cx حاصل می‌شود.

جی‌تی۲ استراداله می‌تواند ۵۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین آیرودینامیکی در سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت با تنظیم بال عقب با درگ بالا (۱۳۰ کیلوگرم در جلو و ۳۷۰ کیلوگرم در عقب) در مقایسه با ۱۴۵ کیلوگرم MC20 در سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت (۳۵ کیلوگرم در جلو و ۱۱۰ کیلوگرم در عقب) تولید کند.

همچنین به لطف اثر آیرودینامیکی خاص کاپوت جلو که بر اساس خودروی مسابقه‌ای جی‌تی۲ است، روی تعادل کلی کار شده است. نتیجه خودرویی با عملکرد بالاتر، قابلیت‌های دینامیکی افزایش‌یافته و چابکی و سهولت بیشتر در شرایط رانندگی اسپرت است.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

نیروی رو به پایین آیرودینامیکی بالاتر تأثیر بسیار کمی بر حداکثر سرعت در مقایسه با میانگین رقبا دارد، به لطف کار مهندسی زیادی که روی راندمان/عملکرد آیرودینامیکی انجام شده است.

بال عقب که با معرفی طراحی بومرنگ و حداکثر کردن سطح بار آن بدون به خطر انداختن راندمان طولی (Cx) بازبینی شده است، در تنظیم خنثی از کارخانه خارج می‌شود، اما می‌تواند برای افزایش یا کاهش بار تنظیم شود، که یک عمل دستی است.

بسیاری از مشخصات مستقیماً از نسخه مسابقه‌ای جی‌تی۲ گرفته شده است، به ویژه اجزای فنی که بر عملکرد آیرودینامیکی تأثیر می‌گذارند: در جلو، طراحی جدید سپر فیبر کربنی با یک اسپلیتر بزرگ نیروی رو به پایین را افزایش می‌دهد، در حالی که ورودی‌های هوای اختصاصی خنک‌کنندگی ترمز را بهبود می‌بخشند.

همچنین مستقیماً از جی‌تی۲ گرفته شده است، کاپوت فیبر کربنی با فلاپ‌های فیبر کربنی زیبایی‌شناختی. این امکان را می‌دهد تا هوای رادیاتور مرکزی روی کاپوت جلو تخلیه شود و نیروی رو به پایین آیرودینامیکی را در این نقطه افزایش دهد و تولید آن را توسط بال عقب متعادل کند: همه اقدامات خاص برای افزایش قابلیت رانندگی جی‌تی۲ استراداله، حتی در شرایط شدید.

چرخ‌های فورج شده تک مهره‌ای ۲۰ اینچی با طراحی مسابقه‌ای که اندازه آن بر اساس بارهای خودرو است، نیز از جی‌تی۲ گرفته شده و کاهش تقریبی ۱۹ کیلوگرمی نسبت به نسخه پایه در مدل‌های فعلی را فراهم می‌کند. مجاری هوای جانبی بزرگ‌تر برای آوردن هوای تازه بیشتر به موتور و رادیاتورهای جانبی گسترش یافته‌اند؛ دیفیوزر عقب جدید با هندسه‌های شدید جریان هوا را در زیر بدنه و در نتیجه بار افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، از نظر درک زیبایی‌شناختی، کار زیادی برای ساخت خودروی بسیار شدیدتر انجام شده است: برای اولین بار در یک مازراتی ، یک پوشش فیبر کربنی مات به عنوان یک درمان فنی‌تر معرفی شده است که آن را به خواهر مسابقه‌ای خود نزدیک‌تر می‌کند.

فضای داخلی مازراتی جی‌تی۲ استراداله

فضای داخلی جی‌تی۲ استراداله ترکیبی بی‌نظیر از عملکرد و لوکس است. این کابین با الهام از دنیای مسابقه طراحی شده، اما راحتی و تجهیزات مدرن را فراموش نکرده است.

مواد اولیه‌ی به کار رفته در کابین، از جمله فیبر کربن، آلومینیوم و چرم، به وضوح نشان‌دهنده‌ی ماهیت دوگانه‌ی این خودرو است. صندلی‌های اسپرت با طراحی خاص، حمایت و راحتی بی‌نظیری را در شرایط رانندگی شدید ارائه می‌دهند. این صندلی‌ها با روکش آلکانترا آبی الکتریکی پوشیده شده‌اند، اما مشتریان می‌توانند گزینه‌های راحت‌تری برای استفاده‌ی روزمره انتخاب کنند.

معرفی مازراتی جی‌تی۲ استراداله: فرزند وحشی پیست و جاده
فرمان مازراتی جی‌تی۲ استراداله

فرمان خودرو بازطراحی شده و دارای چراغ‌های LED یکپارچه است که در حالت‌های اسپرت و کورسا در دور موتور بالای ۵۵۰۰ ظاهر می‌شوند تا زمان تعویض دنده را نشان دهند. تونل مرکزی از فیبر کربن مات ساخته شده و دکمه‌های کنترل مجدداً قرار گرفته‌اند. همچنین یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه بزرگ‌تر برای جای دادن جدیدترین گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

جی‌تی۲ استراداله به یک صفحه نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی برای نشانگرهای راننده و یک سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است. سیستم صوتی با ۶ یا ۱۲ بلندگو قابل انتخاب است.

با وجود تمرکز بر عملکرد، مازراتی راحتی سرنشینان را نیز در نظر گرفته است. سیستم تهویه مطبوع پیشرفته، سیستم صوتی با کیفیت بالا و امکانات رفاهی دیگر، تجربه رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کنند.

در مجموع، فضای داخلی جی‌تی۲ استراداله محیطی راننده‌محور و در عین حال لوکس ایجاد می‌کند که هم برای استفاده‌ی روزمره و هم برای رانندگی در پیست مناسب است.

آپشن‌های فیبرکربن و رنگ‌ها

فیبرکربن

بخش‌های مختلف داخلی و خارجی جی‌تی۲ استراداله می‌توانند با پوشش فیبرکربن زیبایی‌شناختی سفارش داده شوند.

داخلی:

  • آستانه‌ی درها (اختیاری)
  • پدال‌های فرمان (اختیاری)
  • پوشش خوشه ابزار (اختیاری)
  • تیغه جدید تونل مرکزی (قسمت بالایی)
  • نگهدارنده جدید تیغه تونل مرکزی (عنکبوتی) (اختیاری)
  • صندلی مونوکوک
  • مونوکوک فیبر کربن نمایان روی کف
  • اینسرت‌های فرمان

خارجی:

  • سپر جلو (اختیاری)
  • دیفیوزر عقب (اختیاری)
  • دامن‌های جانبی (اختیاری)
  • فلاپ‌های آیرودینامیکی مسابقه‌ای روی کاپوت
  • کاپوت مسابقه‌ای (اختیاری)
  • سقف (اختیاری)
  • ورودی‌های هوا در گلگیرهای عقب (اختیاری)
  • خروجی‌های هوا در گلگیرهای جلو (اختیاری)
  • بال قابل تنظیم عقب
  • اسپویلر عقب

رنگ‌ها

مازراتی جی‌تی۲ استراداله دارای دو روح زیبایی‌شناختی است: قسمت بالایی همرنگ بدنه و بخش پایینی فنی به رنگ مشکی مات کربن فیبر. کربن فیبر رنگ‌شده نیز در سقف، کاپوت و اسپویلر بزرگ عقب استفاده شده است. تمام این قطعات به عنوان آپشن اضافی با پوشش کربن فیبر زیبایی‌شناختی نیز موجود هستند.

جی‌تی۲ استراداله روحیه‌ی اسپرت خود را در رنگ‌ها و متریال نیز نشان می‌دهد. چهار رنگ در دسترس است که به چهار دنیای مورد کاوش مازراتی اشاره دارد: دنیای ضروری، میراث، معاصر و مبتنی بر مکان.

  • نرو اسنزا (Nero Essenza): رنگی براق و چابک، مناسب برای خودرویی جسور
  • بلو اینفینیتو (Blu Infinito): رنگی نمادین که هرگز نمی‌توان آن را از مازراتی حذف کرد
  • گلیو جنیو براق (Gloss Giallo Genio): با میکا آبی یادآور رنگ‌های مودنا
  • بیانکو آوداچه مات (Matte Bianco Audace): سفید خالص با میکا آبی

رنگ‌های کالیپر در دسترس برای جی‌تی۲ استراداله مشکی، قرمز، نقره‌ای، زرد و آبی اکسید شده است. رینگ‌های چرخ مشکی مات هستند.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

دیجیتال آرورا مات (Digital Aurora Matte) ( یک ورودی جدید در پالت فورسوری (Fuoriserie)) به عنوان رنگ معرفی خودرو انتخاب شده است، آبی با سایه‌های قرمز و میکا بنفش. رنگی فنی اما همزمان با روند مد روز. رنگی که هرگز نادیده گرفته نمی‌شود.

شخصی‌سازی‌های موجود به عنوان بخشی از برنامه سفارشی‌سازی مازراتی فورسوری نیز شامل رنگ‌های اضافی است:

  • گری لامیه‌را مات (Grigio Lamiera Matte): رنگی مات یادآور ورق‌های فلزی دیده شده در اولین خودروهای مسابقه‌ای، با پیچ و تاب مدرن
  • دیجیتال مینت مات (Digital Mint Matte): رنگی سبز آبی با میکا قرمز بسیار روشن که یادآور افسانه‌ای MC12 GT1 Vitaphone است، اما همزمان از مدرنیته نیز سخن می‌گوید.
  • نرو کومتا تکستچرد (Nero Cometa Textured): با دست خشن. رنگی با فناوری بالا با بازتاب‌های قرمز یا سبز بسته به دیدگاه
  • پودره نیود تکستچرد (Powder Nude Textured): دوباره با دست خشن، به عنوان مرجعی برای منطقه محلی. رنگی ضروری که طلایی خاکی بسیار غنی را بازتولید می‌کند
  • بلو کورسه (Blu Corse): آبی براق با میکا آبی تیره‌تر از بلو اینفینیتو. یادآور رنگ‌های مسابقه‌ای جی‌تی۲
  • آزورو آسترو مات (Azzurro Astro Matte): آبی روشن با سایه‌ای از خاکستری، ظاهری معاصر
  • میلیتاری تیل مات (Military Teal Matte): سبز نظامی که سبز فنی را با ظاهر تصفیه‌شده‌ی مشخص برند ترکیب می‌کند.

مثلث آبی روی جلوپنجره (نسخه‌ای کرومی نیز به عنوان آپشن فورسوری موجود است، مانند نسخه دیگری بر اساس پرچم ایتالیا در کنار لیوری) به وضوح در وسط جلو، با مهره تکی به رنگ آبی آنودایز دیده می‌شود. در مقابل، نام جی‌تی۲ استراداله با حروف آبی روی نشان سیاه روی درها دیده می‌شود. روی ستون C، یک مثلث به رنگ مشکی براق، همان سایه‌ای که برای حروف مازراتی در عقب انتخاب شده است.

نشان‌های خودرو به رنگ مشکی براق هستند. کربن فیبر مات به عنوان آپشن اضافی (“ظاهر کربن”) برای کاپوت، سقف، ورودی‌های هوا، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و دامن‌های جانبی موجود است. بال نیز از فیبر کربن قابل مشاهده است، با کاپ های آینه به رنگ مشکی مات.

در جی‌تی۲ استراداله، راننده بیش از همیشه مرکز توجه است: تمام کنترل‌ها به صورت کاربردی طراحی شده‌اند تا دسترسی آسان را در عین بهبود عملکرد رانندگی فراهم کنند.

ویزگی‌ها و امکانات جدید

در داخل کابین، محیط تاریک با روکش‌های مات و آلکانترا به طور خاص برای به حداقل رساندن بازتاب‌ها و حواس‌پرتی در حین رانندگی طراحی شده است.

تونل مرکزی بازطراحی شده تا سبک‌تر شود. روی کابینت مرکزی، معروف به “تریم عنکبوتی”، دکمه تنظیم فرمان به صورت ارگونومیک جابه‌جا شده و به راننده نزدیک‌تر شده است. عنکبوت از فیبر کربن ساخته شده و به رنگ مشکی استاندارد (یا کربن فیبر زیبایی‌شناختی به عنوان آپشن اضافی) رنگ‌آمیزی شده است، با بخشی در ظاهر کربن؛ قسمت بالایی در فیبر کربن نمایان به رنگ زرد روشن است که به وضوح از مسابقات گرفته شده است، زیرا در طول شب در مسابقات استقامتی، راننده همیشه باید بتواند کنترل‌های مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کند. تنها دکمه‌ها و سوئیچ‌های کاملاً ضروری وجود دارد: انتخابگر حالت رانندگی و دو دکمه برای تعویض دنده یا تعویض به حالت عقب. همه چیز طوری طراحی شده است که حواس راننده را پرت نکند و فلسفه مینیمالیستی اما در عین حال بسیار دقیق را دنبال کند که خانه‌ی مثلث را برای خلق MC20 الهام بخشید.

در قسمت پایین تونل مرکزی کنترل‌های پنجره‌های برقی و صدای سیستم اطلاعات سرگرمی قرار دارد. شارژر بی‌سیم نیز همیشه در دسترس است و در واقع برای جا دادن جدیدترین گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر شده است.

همانطور که در جی‌تی۲ وجود دارد، تمام فضای داخلی با آلکانترای ضد بازتاب با دوخت آبی متضاد پوشیده شده است، در حالی که مونوکوک فیبر کربن به طور منحصر به فرد در دسته خود، بدون پوشش باقی مانده است و مورد توجه مشتریانی است که صریحاً خواسته‌اند هنگام رانندگی با ماشین خود بتوانند آن را تحسین کنند.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

دستگیره‌های در دارای حروف زرد “کشیدن” هستند که احساس بودن در کابین یک خودروی مسابقه‌ای را بیشتر تقویت می‌کنند.

پرچمدار در فضای داخلی قطعا صندلی‌های پوسته دوبل زیبایی‌شناختی جدید از فیبر کربن با انتهای فومی پوشیده شده با آلکانترای آبی الکتریک است که به طور خاص با Sabelt طراحی شده است.

آنها تضمین می‌کنند که موقعیت رانندگی می‌تواند حتی بیشتر پایین بیاید تا شخصیت مسابقه‌ای خودرو را برجسته کند. آنها در دو اندازه برای راننده موجود هستند، بزرگ (استاندارد) و کوچک (اختیاری، دربرگیرنده راننده تا حد بیشتری در قسمت پایین صندلی)، با اتصالات کمربند سه یا چهار نقطه‌ای (اختیاری). هر دو صندلی در جهت طولی قابل تنظیم دستی هستند. ارتفاع صندلی راننده نیز برای موقعیت رانندگی کامل قابل تنظیم الکترونیکی است. آنها هم برای استفاده روزمره و هم در پیست برای رانندگی مناسب هستند و به راننده احساس می‌کنند که همیشه محکم در مقابل فرمان قرار دارد.

میل عقب پشت صندلی‌ها (اختیاری و موجود با پکیج عملکرد) برای بستن کمربندهای چهار نقطه ای، همانطور که در یک خودروی مسابقه‌ای معمول است، کاربردی است.

امکان انتخاب صندلی‌های اسپرت وجود دارد که نسبت به صندلی‌های مسابقه‌ای (تامین شده به عنوان استاندارد) کمتر افراطی هستند و از نظر اندازه ملایم‌تر هستند. صندلی‌های اسپرت از آلکانترای مشکی برش لیزری با روکش‌های خاکستری تیره ساخته شده‌اند که در پنل‌های در و داشبورد کاملاً قابل تنظیم الکترونیکی نیز استفاده شده است.

فرمان جی‌تی۲ استراداله تکامل یافته‌ای از فرمان توسعه‌یافته و طراحی شده برای MC20 با ورودی از آندریا برتولینی، راننده اصلی تست مازراتی و قهرمان سابق جهان در MC12 است. فرمان ضخیم‌تر برای به حداکثر رساندن ارگونومی و احساس اسپرت انتخاب شده است. تنها دکمه‌ها و سوئیچ‌های ضروری دست نخورده باقی مانده‌اند، از جمله دکمه‌های استارت و کنترل پرتاب که در اطراف مرکزی فرمان تعبیه شده‌اند.

فرمان با آلکانترا با لهجه‌های فیبر کربن پوشیده شده است و با دوخت آبی متضاد غنی شده است که نه تنها یادآور دکمه احتراق (روی فرمان) بلکه بقیه دوخت داخلی و دستگیره‌های در است.

پدال‌های شیفتر بزرگ و در دسترس که در ستون فرمان قرار دارند نیز به عنوان آپشن اضافی در فیبر کربن موجود هستند.

ویژگی دیگری از جی‌تی۲ را می‌توان در ربع بالایی زاویه‌دار و نه منحنی فرمان پیدا کرد، جایی که نه LED سفید، آبی و قرمز ظاهر می‌شود و به راننده زمان دقیق تعویض دنده را نشان می‌دهد (بیش از ۵۵۰۰ دور در دقیقه، زمانی که انتخابگر درایو روی SPORT یا CORSA تنظیم شده است). “چراغ‌های تعویض دنده” همچنین هنگام قرار دادن خودرو در حالت استقبال از راننده فعال می‌شوند.

دو ارتقاء عملکرد از طریق پکیج‌های عملکرد در دسترس هستند.

پکیج عملکرد شامل تایرهای نیمه لغزنده فوق‌العاده پر‌عملکرد میشلین، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی با کالیبراسیون‌های حالت رانندگی خاص، ترمزهای مسابقه‌ای کربن-سرامیکی و کالیبراسیون‌های خاص ESC، MSP و ABS است.

پکیج عملکرد پیشرفته‌تر، معروف به Performance Plus، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، ویژگی‌های دیگری نیز از مسابقات گرفته شده است، مانند کمربندهای چهار نقطه‌ای با براکت ثابت مربوطه و کپسول آتش‌نشانی. همه چیز برای زنده کردن تجربه رانندگی با یک خودروی مسابقه‌ای طراحی شده است.

تنها با پکیج‌های عملکرد، حالت رانندگی جدید “CORSA EVO” در دسترس است که مستقیماً از خودروی مسابقه‌ای جی‌تی۲ گرفته شده است و دارای چهار سطح قابل انتخاب است که به ترتیب از بیشترین تا کمترین کنترل شماره گذاری شده‌اند (از ۴ تا ۱). این حالت رانندگی جدید تنظیمات سیستم کنترل کشش (TCS)، برنامه پایداری مازراتی (MSP)، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (e-LSD) و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) را تنظیم می‌کند.

انتخابگر حالت رانندگی در مرکز تونل قرار دارد و ویژگی متمایزی است که به راننده و سرنشین یادآوری می‌کند که سوار یک مازراتی هستند. و یک مازراتی با عملکرد استثنایی. در جدیدترین نسخه دیجیتال که قبلاً در MC20 تحسین شده بود، انتخابگر حالت رانندگی الهام گرفته از ساعت‌های لوکس است: مکانیکی، دقیق، با استفاده از مواد با کیفیت بالا و برتر، با لمس آبی معمولی مازراتی . این یادآور لوکسی است که هر کسی را که سوار خودرویی از خانه‌ی مثلث می‌شود، در بر می‌گیرد. تصمیم برای شباهت انتخابگر حالت رانندگی به یک ساعت لوکس، به ویژه با توجه به نبود ساعت آنالوگ معمولی ماسرامازراتی تی روی داشبورد MC20، نمادین بود.

جی‌تی۲ استراداله دارای چهار حالت رانندگی خاص است: WET، GT (تنظیم پیش‌فرض هنگام راه‌اندازی موتور)، SPORT و CORSA که در چهار نوع دیگر نیز موجود است که با انتخاب پکیج عملکرد کنترل‌های الکترونیکی را به تدریج کاهش می‌دهند.

حالت‌های رانندگی را می‌توان از انتخابگر حاشیه فلزی اختصاصی که یک صفحه نمایش گرد TFT 1.6 اینچی را در تونل مرکزی جدید احاطه کرده است، انتخاب کرد که در موقعیت بالاتر و آسان‌تر برای دسترسی قرار دارد.

حالت‌های رانندگی با چرخاندن انتخابگر برای چند ثانیه انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، خودرو به طور پیش فرض در حالت GT شروع می‌شود. برای تعویض از GT به SPORT (به سمت راست) یا WET (به سمت چپ)، تنها نیم ثانیه حرکت به سمت حالت مورد نیاز کافی است.

پیشرانه

مازراتی جی‌تی۲ استراداله توسط قدرتمندترین نسخه‌ی موتور V6 نتتونی نصب شده در یک خودروی جاده‌پذیر هدایت می‌شود. تنظیم دقیق الکترونیک و اقدامات انجام شده روی اگزوزها امکان افزایش قدرت خروجی به ۶۴۰ اسب بخار را فراهم کرده است و جی‌تی۲ استراداله را به مازراتی با قدرتمندترین موتور احتراق داخلی تبدیل کرده است که می‌توان از آن خارج از پیست استفاده کرد. موتور مازراتی جی‌تی۲ استراداله یکی دیگر از توسعه‌های انقلاب تکنولوژیکی است که با ورود موتور نتتونی در MC20 آغاز شد، زمانی که سیستم احتراق دوگانه مازراتی برای اولین بار معرفی شد.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

نتتونی جی‌تی۲ استراداله، موتوری که توسط مازراتی طراحی و ساخته شده است، یک گوهر واقعی “ساخت مودنا” است: این موتور طرح V6 دو توربوشارژر ۹۰ درجه با حجم ۳ لیتر و روغن‌کاری خشک را حفظ می‌کند و قادر به تولید ۶۴۰ اسب بخار (۴۷۱ کیلووات) در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور فوق‌العاده ۷۲۰ نیوتن‌متر از ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. نسبت وزن به قدرت ۲۱۰ اسب بخار بر لیتر است. نسبت تراکم ۱۱:۱ است؛ کورس ۸۲ میلی‌متر و قطر سیلندر ۸۸ میلی‌متر است.

روح این موتور همچنان سیستم احتراق پیش‌اتاق نوآورانه با دو شمع احتراق است، فناوری توسعه‌یافته برای فرمول یک که اکنون در مازراتی جی‌تی۲ استراداله نیز موجود است. این سیستم بر اساس سه جزء اصلی است: پیش‌اتاق قرار گرفته بین جرقه مرکزی و محفظه احتراق سنتی؛ شمع جانبی که به عنوان پشتیبان برای اطمینان از احتراق منظم موتور عمل می‌کند، زمانی که موتور در نقاط عملیاتی کار می‌کند که استفاده از پیش‌اتاق ضروری نیست؛ و سیستم تزریق غیرمستقیم و مستقیم دوگانه برای اطمینان از مخلوط کامل سوخت و هوا.

توربوشارژرها و منیفولدهای اگزوز برای فشار تقویت بالاتر و راندمان در حداکثر توان و فشار پشت پایین‌تر به دلیل سیستم اگزوز متفاوت اصلاح شده‌اند تا سطح یکسانی از عملکرد را در تمام پیست‌های سراسر جهان تضمین کنند.

حالت‌های رانندگی

از نظر فنی، پیکربندی شاسی بازبینی شده و سفت‌تر شده است. E-LSD، کنترل‌های الکترونیکی و تنظیمات حالت رانندگی خاص برای چسبندگی بیشتر، مرتبط با تایرهای نیمه لغزنده و نیروی رو به پایین آیرودینامیکی برای هیجان‌انگیزتر کردن استفاده از پیست، بهینه شده‌اند. حالت‌های مختلف رانندگی که با استفاده از کنترل روی کنسول وسط قابل انتخاب هستند، عملکرد تعویض دنده، کالیبراسیون الکترونیکی کمک‌فنرها، دیفرانسیل الکترونیکی EDIFF، فرمان، ABS برای تایرهای مسابقه‌ای و ESC با آستانه‌های خاص را تنظیم می‌کنند.

انتخابگر حالت رانندگی در مرکز تونل قرار دارد و ویژگی متمایزی است که به راننده و سرنشین یادآوری می‌کند که سوار یک مازراتی هستند. و یک مازراتی با عملکرد استثنایی. در جدیدترین نسخه دیجیتال که قبلاً در MC20 تحسین شده بود، انتخابگر حالت رانندگی الهام گرفته از ساعت‌های لوکس است: مکانیکی، دقیق، با استفاده از مواد با کیفیت بالا و برتر، با لمس آبی معمولی مازراتی . این یادآور لوکسی است که هر کسی را که سوار خودرویی از خانه‌ی مثلث می‌شود، در بر می‌گیرد. تصمیم برای شباهت انتخابگر حالت رانندگی به یک ساعت لوکس، به ویژه با توجه به نبود ساعت آنالوگ معمولی مازراتی روی داشبورد MC20، نمادین بود.

جی‌تی۲ استراداله دارای چهار حالت رانندگی خاص است: WET، GT (تنظیم پیش‌فرض هنگام راه‌اندازی موتور)، SPORT و CORSA که در چهار نوع دیگر نیز موجود است که با انتخاب پکیج عملکرد کنترل‌های الکترونیکی را به تدریج کاهش می‌دهند.

مازراتی جی‌تی۲ استراداله
رینگ مازراتی جی‌تی۲ استراداله

حالت‌های رانندگی را می‌توان از انتخابگر حاشیه فلزی اختصاصی که یک صفحه نمایش گرد TFT 1.6 اینچی را در تونل مرکزی جدید احاطه کرده است، انتخاب کرد که در موقعیت بالاتر و آسان‌تر برای دسترسی قرار دارد.

حالت‌های رانندگی با چرخاندن انتخابگر برای چند ثانیه انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، خودرو به طور پیش فرض در حالت GT شروع می‌شود. برای تعویض از GT به SPORT (به سمت راست) یا WET (به سمت چپ)، تنها نیم ثانیه حرکت به سمت حالت مورد نیاز کافی است. همچنین، راننده می‌تواند برای انتخاب حالت CORSA، انتخابگر را به مدت دو ثانیه فشار دهد. فشار پنج ثانیه تنظیمات مختلف را به حالت CORSA تغییر می‌دهد. زمان طولانی‌تر برای اطمینان از این است که راننده این حالت را به طور هدفمند انتخاب کرده است، نه اشتباهی.

سیستم‌های الکترونیکی و تعلیق

سیستم‌های الکترونیکی

حالت‌های مختلف رانندگی پارامترهای زیر را تنظیم می‌کنند:

  • MSP (برنامه پایداری مازراتی ): این سیستم پیشرفته کنترل پایداری الکترونیکی با کاهش گشتاور موتور و فعال‌سازی ترمزها در صورت انحراف خودرو از مسیر طبیعی یا تشخیص لغزش، عمل می‌کند – همه این‌ها در چند میلی‌ثانیه انجام می‌شود.
  • TCS (سیستم کنترل کشش): بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم ESC است. این سیستم به طور خودکار با کاهش قدرت منتقل شده توسط موتور در صورت لغزش، از دست دادن چسبندگی روی کف خیس، شتاب‌گیری روی سطوح لغزنده پوشیده از برف یا یخ و غیره عمل می‌کند. فعال‌سازی سیستم‌های کنترل مختلف در شرایط لغزش: اگر لغزش بر هر دو چرخ محرک تأثیر بگذارد، قدرت منتقل شده توسط موتور را کاهش می‌دهد؛ اگر لغزش فقط روی یک چرخ محرک تأثیر بگذارد، چرخ لغزنده را به طور خودکار ترمز می‌کند.
  • e-LSD (دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی): برای محدود کردن چرخش چرخ داخلی هنگام شتاب‌گیری از پیچ‌ها و تثبیت محور عقب هنگام ترمزگیری استفاده می‌شود و با سیستم‌های ESC و ABS، گیربکس دو کلاچه و کنترل دمپینگ تعلیق تعامل دارد. با دیفرانسیل خود قفل الکترونیکی، درصد قفل با کنترل مداوم از ۰ تا ۱۰۰ درصد، توسط عملگرهای الکتروهیدرولیکی کنترل‌شده توسط یک واحد کنترل الکترونیکی یکپارچه در سیستم کنترل دینامیک خودرو، به تدریج تغییر می‌کند. بنابراین هم زمان و هم میزان قفل کردن دیفرانسیل را تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه تعیین می‌کند. همه این‌ها دستیابی و تضمین کشش بیشتر در هنگام شتاب‌گیری و همچنین دقت، پایداری و مانورپذیری بالا هنگام ورود به پیچ‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.
  • ABS (سیستم ترمز ضد قفل): پایداری و عملکرد ترمز خودرو را در اکثر شرایط ترمزگیری افزایش می‌دهد. این سیستم به طور خودکار ترمزها را در هنگام ترمز شدید برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها “پمپ” می‌کند. توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD) از ترمز بیش از حد چرخ‌های عقب جلوگیری می‌کند و کنترل بیشتری بر نیروهای ترمز موجود اعمال شده بر محور عقب فراهم می‌کند.

تعلیق

همان هندسه‌ی تعلیق توسعه‌یافته برای نسخه پیست برای جی‌تی۲ استراداله استفاده شده است. هندسه‌ی جدید هندلینگ از قبل عالی MC20 را در شدیدترین شرایط بهبود می‌بخشد، بدون هیچ گونه سازشی در عملکرد. آرایش مثلث دوبل با اتصالات UNIBAL® برای حداکثر سختی تأیید شده است.

سیستم فرمان‌دهی از کالیبراسیون اختصاصی مسابقه‌ای بهره می‌برد و سیستم ترمز با دیسک‌ها، کالیپرها و بالشتک‌های خاص و سیستم خنک‌کننده‌ی بهینه شده برای استفاده شدید در پیست سازگار شده است. مجاری خاص فیبر کربنی برای جریان هوای تازه به طور مستقیم به ناحیه‌ی هاب چرخ طراحی شده‌اند. سیستم ABS نیز خاص بوده و برای تنظیمات مختلف کالیبره شده است.

در مرکز انتخابگر حالت رانندگی، یک دکمه برای تنظیم تعلیق وجود دارد تا آن را نرم‌تر یا سفت‌تر کند. این در حالت‌های اسپرت یا کورسا که تعلیق بسیار سفت است مفید است. فشار دادن دکمه‌ی “تعلیق” باعث می‌شود تعلیق راحت‌تر و کمتر سفت شود. این امر به ویژه در زمین‌های ناهموار مفید است، زیرا به راننده تجربه رانندگی اسپرت و در عین حال راحت می‌دهد.

گیربکس

گیربکس اتوماتیک دارای طراحی کلاچ دوگانه غوطه‌ور در روغن با دو سرعت اضافه برای اطمینان از رعایت آلایندگی است. برای تأکید بیشتر بر اسپرت بودن خودرو، زمان تعویض دنده کاهش یافته است.

سیستم ترمز

سیستم ترمز جدید است و با برمبو به طور خاص برای مازراتی جی‌تی۲ استراداله به عنوان یک گام جلوتر از ترمزهای کربن-سرامیکی نسل اول توسعه یافته است. قطر و ضخامت دیسک‌ها افزایش یافته تا عملکرد رانندگی بهبود یابد. این هندسه به هوای سرد بیشتری برای کاهش دمای سیستم نیاز دارد که با افزودن یک ترمز خنک‌کننده‌ی جدید در جلو و عقب، جایی که هوای ورودی از آستانه تقسیم شده است، حاصل می‌شود.

اطلاعات سرگرمی

جی‌تی۲ استراداله دارای جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MIA (Maserati Intelligent Assistant) است. از سیستم عامل اندروید اتوموتیو استفاده می‌کند که مزایایی مانند سرعت پردازش بالا، روان بودن صفحه نمایش و سفارشی‌سازی صفحات را دارد. این سیستم عامل همچنین دارای عملکرد آینه کردن اپل و اندروید و به‌روزرسانی نقشه از طریق هوا است. MIA همچنین گزینه‌هایی برای فعال کردن الکسا آمازون یا وای‌فای هات‌اسپات در مازراتی شما ارائه می‌دهد.

باز هم در جی‌تی۲ استراداله، سیستم MIA دارای دو صفحه نمایش درون خودرویی است: خوشه دیجیتال و نمایشگر مرکزی که از نظر شکل و اندازه مشابه هستند. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک، آنها کاملاً مناسب فضای داخلی کابین کاربردی جی‌تی۲ استراداله هستند؛ آنها راحتی رانندگی را تسهیل می‌کنند، بنابراین راننده نیازی به تمرکز مجدد هنگام رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر ندارد.

خوشه ۱۰.۲۵ اینچی کاملاً دیجیتال است و دارای نمایشگر کریستال مایع نازک فیلم (TFT) است.

ویژگی‌های اصلی عبارتند از:

  • طراحی پنل سیاه
  • پوشش شیشه‌ای واقعی تقویت شده شیمیایی با پوشش ضد بازتاب و ضد انعکاس
  • نمایشگر چسبانده شده نوری برای به حداقل رساندن بازتاب‌های کلی
  • اثر درخشندگی

نمایشگر مرکزی، باز هم ۱۰.۲۵ اینچی، دارای وضوح HD (1920×720) و عملکرد صفحه لمسی معمولی دستگاه‌های هوشمند شخصی است. صفحه نمایش دارای پوشش ضد بازتاب ویژه برای اطمینان از حداکثر دید حتی در نور مستقیم خورشید است.

هنگامی که دستگاه‌ها خاموش می‌شوند، اثر سیاه کامل دارند که با یک راه حل نوری نوآورانه امکان‌پ پذیر است.

شش صفحه عملکرد احتمالاً در جی‌تی۲ استراداله بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند؛ آنها را می‌توان از صفحه مرکزی مشاهده کرد و بر تجزیه و تحلیل عملکرد خودرو تمرکز می‌کنند. مناسب‌ترین برای استفاده در پیست، اطلاعات فنی مربوط به موارد زیر را ارائه می‌دهند:

  • گیج‌های فنی – صفحه نمایش گیج‌های فنی موتور مانند توربو، گشتاور، فشار روغن را نشان می‌دهد
  • تاریخچه مصرف – صفحه نمایش مصرف فعلی، ۱ ساعت گذشته و مصرف متوسط را نشان می‌دهد
  • مدیریت گشتاور – صفحه نمایش نشان می‌دهد که گشتاور چگونه بین چرخ‌های عقب توزیع می‌شود
  • دماها – صفحه نمایش دمای واقعی موتور، ترمزهای کربنی، گیربکس را نشان می‌دهد
  • تایمرهای مسابقه درگ – صفحه نمایش تایمرها مانند سرعت (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت)، فاصله و ترمزها را نشان می‌دهد
  • گیج‌های جانبی – صفحه نمایش گیج‌های جانبی موتور مانند دمای آب، دمای گیربکس، ولتاژ باتری ۱۲ ولتی را نشان می‌دهد
مازراتی جی‌تی۲ استراداله
مازراتی جی‌تی۲ استراداله

مازراتی کانکت

جی‌تی۲ استراداله به لطف برنامه مازراتی کانکت (در زمان عرضه در ۲۹ کشور موجود است) که با MC20 آغاز شد، همیشه متصل است. با توجه به اینکه خودرو همیشه متصل است، راننده می‌تواند وضعیت خودرو را زیر نظر داشته باشد: مازراتی کانکت هنگام نیاز به سرویس، برای بهبود تجربه مراقبت از مشتری، یک هشدار صادر می‌کند. مازراتی کانکت همچنین ایمنی و امنیت را با کمک در مواقع اضطراری و در صورت سرقت خودرو افزایش می‌دهد.

MyCarApp به طور خاص برای خانواده MC20 توسعه یافته است. MyCarWidget در سیستم اطلاعات سرگرمی جدید وجود دارد و اطلاعات مفید خودرو را به راننده نشان می‌دهد: صفحه مرور کلی – صفحه نمایش خلاصه‌ای از وضعیت خودرو را نشان می‌دهد؛ صفحه TMPS – صفحه نمایش تورم فعلی هر تایر را نشان می‌دهد؛ صفحه کاوشگر حالت رانندگی – صفحه نمایش نحوه تنظیم پارامترهای مختلف دینامیک خودرو در حالت‌های رانندگی مختلف را نشان می‌دهد.

با استفاده از گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند، راننده می‌تواند همیشه با جی‌تی۲ استراداله خود در برنامه مازراتی کانکت در تماس باشد، از جمله از خانه از طریق دستیار شخصی مجازی خود (آمازون الکسا و دستیار گوگل).

سیستم صوتی سونوس فابر

سیستم صوتی مازراتی جی‌تی۲ استراداله به لطف سیستم استثنایی سونوس فابر، طراحی و ساخته شده توسط صنعتگران ایتالیایی صدا، تجربه شنیداری برتر و یک تجربه صدای فراگیر منحصر به فرد را ارائه می‌دهد.

جی‌تی۲ استراداله به صورت استاندارد به سیستم صوتی پریمیوم ۶ بلندگو مجهز است و سیستم صوتی های فای سونوس فابر ۱۲ بلندگوی پریمیوم بالا با صدای فراگیر (دارای تقویت‌کننده ۱۲ کاناله با ۶۹۵ وات قدرت) به عنوان آپشن ارائه می‌شود.

صوتی سونوس فابر مانند مازراتی در ایتالیا طراحی و ساخته شده است: سنت، نوآوری، قدرت و صدا با هم ترکیب می‌شوند و برتری واقعی ایتالیایی را زنده می‌کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×