پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی وویا دریمر ۲۰۲۵: با فناوری‌های هواوی
وویا دریمر 2025

معرفی وویا دریمر ۲۰۲۵: با فناوری‌های هواوی

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 2 دقیقه

معرفی وویا دریمر 2025، نسخه فیس لیفت شده‌ای از مدلی است که در سال 2022 به فروش رسید و می‌توان آن را به عنوان یک بازسازی توسط هواوی در نظر گرفت. با این حال، تغییرات صرفاً ظاهری نیستند و شامل پیکربندی و قابلیت‌ها نیز می‌شوند. پیش‌فروش دریمر ارتقا یافته از 28 آگوست آغاز خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، از نظر خارجی، دریمر ۲۰۲۵ با یک جلوپنجره جدید مشخص می‌شود. اگرچه شکل کلی جلوپنجره تا حد زیادی مشابه با جلوپنجره قدیمی است، اما اکنون دارای ۳۴ نوار عمودی کرومی است و همچنین یک اثر سایه‌زنی در بالا و پایین جلوپنجره وجود دارد. ۳۴ نوار نشان‌دهنده ۳۴ استان و منطقه خودمختار چین است. کروم همچنین قسمت لب پایین و لبه‌های ورودی هوا در هر دو طرف را پوشانده است و خود ورودی‌های هوا اکنون بسیار برجسته‌تر هستند. نسخه‌های سطح بالای خودرو دارای یک واحد لیزر روی بالای شیشه جلو هستند. رسانه‌های چینی ادعا می‌کنند که خط کمر اکنون از چراغ جلو تا عقب امتداد دارد و خطوط کلی کناره‌ها مستقیم‌تر هستند. از کنفرانس مطبوعاتی می‌توانیم چندین طرح جدید رینگ را نیز مشاهده کنیم، از جمله یکی با تعداد زیادی پره نزدیک.

ابعاد مدل سال ۲۰۲۵ با ۵۳۱۵، ۱۹۸۰ و ۱۸۲۰ میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) کمی متفاوت است، اما فاصله بین دو محور بدون تغییر در ۳۲۰۰ میلی‌متر باقی می‌ماند. برای مرجع، خودرو موجود (نگاه کنید به مشخصات) دارای ابعاد ۵۳۱۵، ۱۹۸۵ و ۱۸۰۰ میلی‌متر است.

دریمر ۲۰۲۵ از سیستم قدرت Lanhai وویا استفاده می‌کند و نسخه‌های PHEV و کاملاً برقی MPV وجود دارد. در مورد PHEV، دارای یک موتور با راندمان حرارتی ۴۵.۱۸% است.

در رونمایی، اطلاعات کمی در مورد فضای داخلی منتشر شد. با این حال، ذکر شد که حداکثر فضای پا در ردیف سوم ۱۰% افزایش یافته است. این بخشی از آنچه ادعا می‌شود ارتقای جامع داخلی است و شامل بهبودهای راحتی مانند افزایش ارتفاع پشتی برای سرنشینان ردیف سوم و بهبود پشتیبانی شانه برای آن‌ها است.

وویا دریمر 2025
وویا دریمر ۲۰۲۵

ما همچنین می‌دانیم که کابین با سیستم کابین هوشمند HarmonyOS هواوی به دست خواهد آمد. همچنین باید یک یخچال با عملکرد گرمایش نیز وجود داشته باشد.

جایی که بزرگترین تغییر وجود دارد با پذیرش راه حل رانندگی هوشمند هواوی در جدیدترین فرم Qiankun ADS 3.0 آن است. توابع AEB به عنوان بخشی از سیستم ارتقا یافته‌اند. سرعت جلوگیری از برخورد جلو از ۴ تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است و جلوگیری از برخورد عقب و کناری نیز پشتیبانی می‌شود. AEB با سرعت‌های تا ۶۰ کیلومتر در ساعت از عقب‌گرد پشتیبانی می‌کند. این سیستم می‌تواند عابران پیاده، وسایل نقلیه دوچرخه و همچنین وسایل نقلیه در حال حرکت در جهت مخالف را تشخیص دهد. هنگام مواجهه با سطوح لغزنده جاده، عملکرد AEB تطبیقی می‌تواند پیش‌بینی و ترمز را به آرامی انجام دهد. در شرایط شدید که فاصله ترمز بسیار کوتاه است، سیستم می‌تواند به طور خودکار از موانع اجتناب کند و در حین ترمز از آن‌ها عبور کند.

تشخیص جاده و صحنه در ADS 3.0 به لطف آموزش ابری و وسیله نقلیه واقعی بسیار بهبود یافته است. این امکان را برای سیستم فراهم می‌کند تا شرایط را درک کند و تصمیمات نزدیک‌تر به یک راننده انسانی با تجربه اتخاذ کند. ADS 3.0 شاهد ارتقای شبکه GOD (تشخیص مانع عمومی) است که بر روی معماری دیده شده با شبکه دید پرنده (BEV) و شبکه GOD دیده شده در ADS 2.0 ساخته شده است. این توانایی خودران را نه تنها از نظر ایمنی بلکه تجربه نیز ارتقا می‌دهد. اکنون ۱۶۰ سناریوی پارکینگ پشتیبانی می‌شود.

قابلیت‌های رانندگی هوشمند دریمر توسط مجموعه‌ای از ۲۷ سنسور از جمله دوربین‌های با وضوث بالا و رادارهای میلی‌متر موج پشتیبانی می‌شود.

جزئیات کامل در مورد وویا دریمر ۲۰۲۵ در هفته‌های آینده در حالی که خودرو برای راه‌اندازی آماده می‌شود، در دسترس خواهد بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×