چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چری تیگو ۷ اسپرت: شبیه یک لندرور
چری تیگو ۷ اسپرت

معرفی چری تیگو ۷ اسپرت: شبیه یک لندرور

۱۴۰۳-۰۶-۲۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 8

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی یک نهاد نظارتی دولتی، اکنون جزئیات بیشتری درباره شاسی‌بلند چری تیگو 7 اسپرت در دسترس است که در نسخه‌های بنزینی و پلاگین هیبریدی (PHEV) عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو هم‌اکنون به نمایندگی‌ها راه یافته و شباهت‌های زیادی به مدل‌های مختلف لندروور در نمای جلویی آن توجه‌ها را جلب کرده است.

مدل‌های مختلف این خودرو از نظر ابعاد تفاوت‌های قابل توجهی دارند که عمدتاً حول طول خودرو تغییر یافته است. طول نسخه بنزینی بین ۴۵۳۸ تا ۴۵۴۵ میلی‌متر متغیر است، در حالی که عرض آن همیشه ۱۸۹۸ میلی‌متر است. نسخه هیبریدی پلاگین با نام چری تیگو ۷ اسپورت C-DM دارای طول‌هایی بین ۴۵۰۱، ۴۵۴۰ و ۴۵۴۵ میلی‌متر و عرض‌هایی بین ۱۸۶۵ و ۱۸۹۸ میلی‌متر است.

معرفی چری تیگو ۷ اسپرت: شبیه یک لندرور
چری تیگو ۷ اسپرت

نسخه‌های بنزینی شامل دو مدل هستند: یکی با وزن ۱۴۸۴ کیلوگرم و دیگری با وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم که نسخه سنگین‌تر به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است. هر دو مدل زاویه ورود و خروج ۲۰ و ۲۴ درجه دارند و خریداران می‌توانند این خودروها را با رینگ‌های ۱۷، ۱۸ یا ۱۹ اینچی سفارش دهند. نسخه هیبریدی پلاگین با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم فقط با رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی عرضه می‌شود و زاویه خروج آن به ۲۳ درجه کاهش یافته است.

هر دو نسخه بنزینی از موتور بنزینی توربوشارژ چری SQRF4J16C با حجم ۱.۶ لیتر استفاده می‌کنند که حداکثر قدرت ۱۴۵ کیلووات و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. مصرف سوخت این موتور طبق اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) 6.98 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موتور به جعبه‌دنده دوکلاچه هفت‌سرعته متصل است و قیمت آن‌ها حدود ۱۰۰,۰۰۰ یوان (۱۴,۰۰۰ دلار آمریکا) پیش‌بینی می‌شود.

چری تیگو ۷ اسپرت
کابین چری تیگو ۷ اسپرت

نسخه هیبریدی پلاگین از سیستم هیبریدی برتر چری با نام Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM بهره می‌برد که در قلب آن یک موتور هیبریدی ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم با کد داخلی SQRH4J15 قرار دارد و قادر است حداکثر ۱۱۵ کیلووات قدرت تولید کند. این موتور در نسخه هیبریدی پلاگین با یک موتور الکتریکی همکاری می‌کند. به رغم عدم ارائه جزئیات بیشتر درباره موتور الکتریکی توسط MIIT، مشخص است که این خودرو به باتری لیتیوم آهن فسفات مجهز خواهد بود و مصرف سوخت آن ۱.۲۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

چری تیگو ۷ اسپورت به دلیل طراحی جلو با جلوپنجره مشکی، قرارگیری لوگوی چری ، ورودی‌های جانبی، پلاک محافظ جلو و تا حدودی خوشه‌های نوری، شباهت زیادی به مدل‌های لندروور مانند رنج‌روور اووک دارد. لازم به ذکر است که چری شریک تجاری جگوار لندروور در چین است.

همچنین، لیست گزینه‌های این خودرو نشان می‌دهد که مدل‌هایی با برند چری تان‌سویی ۰۶ و تان‌سویی ۰۶ پرو نیز موجود است.

جدول مشخصات چری تیگو ۷ اسپرت

مشخصهجزئیات
مدلChery Tiggo 7 Sport
طراحی ظاهریشبیه به Land Rover
گرillطراحی مشابه Range Rover Evoque
مصرف‌کنندهتمرکز بیشتر بر روی استفاده شهری
طراحی داخلیداشبورد شناور، صفحه نمایش بزرگ، و سیستم تهویه مطبوع
موتور۱.۶ T توربوشارژ
قدرت۱۴۵ کیلووات
گشتاورتا ۲۹۰ نیوتن‌متر
گیربکس۷ سرعته دو کلاچه تر
قیمت پیش‌بینی‌شدهحدود ۱۰۰,۰۰۰ یوان (۱۴,۰۰۰ دلار)

گالری تصاویر چری تیگو ۷ اسپرت

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.35

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×