پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اینفینیتی Q50 به تاریخ پیوست / پایان عصر سدان لوکس ژاپنی
اینفینیتی Q50 به تاریخ پیوست

اینفینیتی Q50 به تاریخ پیوست / پایان عصر سدان لوکس ژاپنی

۱۴۰۳-۰۶-۰۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه

اینفینیتی Q50 دیگر وجود ندارد. تولید آخرین سدان این برند به طور رسمی برای سال ۲۰۲۵ پس از بیش از یک دهه فروش، متوقف شده است.

به گزارش مجله ماشین، یک سخنگوی اینفینیتی خبر مرگ Q50 را روز سه شنبه تأیید کرد و گفت که ۲۰۲۴ آخرین سال مدل این خودرو بوده است. غیبت Q50 برای سال ۲۰۲۵ به این معنی است که اینفینیتی تنها چهار وسیله نقلیه در خط تولید خود دارد که همگی کراس‌اوور یا SUV هستند.

Q50 که در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای مدل سال ۲۰۱۴ به فروش رسید و جایگزین سدان G37 شد. این خودرو به دلیل سیستم فرمان برقی بحث‌برانگیزش که با نقدهای عمدتاً منفی مواجه شد، موج ایجاد کرد.

اصلاحات مداوم سیستم در طول سال‌ها دستکاری توسط سازنده و اضافه شدن یک نسخه Red Sport 400 با ۴۰۰ اسب بخار، عملکرد محور، اوضاع را بهبود بخشید، اما Q50 هرگز نتوانست همان سهم بازار را مانند BMW 3 Series به دست آورد و تنها حدود ۴۷،۰۰۰ دستگاه را در محبوب‌ترین سال فروش خود فروخت.

سخنگوی اینفینیتی در بیانیه‌ای گفت: با عمل به تعهد خود برای تغییر خط تولید خودروهای خود با چهار محصول جدید که با QX80 کاملاً جدید شروع می‌شود، سدان INFINITI Q50 پس از سال مدل ۲۰۲۴ در ایالات متحده و کانادا در دسترس نخواهد بود.

Q50 دارای پایگاه هواداران شگفت‌انگیزی به عنوان یک سدان اسپرت قدرتمند است و همچنان یکی از محبوب‌ترین خودروهای ما از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۳ باقی مانده است. روح Q50 قطعاً در اولین خودروی برقی ما، یک سدان اسپرت که توسط مفهوم Vision Qe پیش‌نمایش شده بود و در اکتبر گذشته رونمایی شد، ادامه خواهد داشت.

توقف تولید Q50 تنها دو سال پس از مرگ خواهر و برادر کوپه دو درب آن، Q60 صورت می‌گیرد. Q60 که در سال ۲۰۲۲ متوقف شد، ظاهر و گزینه‌های پیشرانه مشابهی را در یک بسته شیک‌تر و اسپرت‌تر ارائه می‌داد. این خودرو از آمریکای شمالی خارج شد تا اینفینیتی بتواند بر اساس گفته‌های این برند، “روی محبوب‌ترین بخش‌های خودروهای لوکس مانند کراس‌اوورها و SUVها تمرکز کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×