پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی چری شوژیانگجیا eQ7: با قیمت پایه ۲۲,۴۰۰ دلار
چری شوژیانگجیا eQ7

معرفی چری شوژیانگجیا eQ7: با قیمت پایه ۲۲,۴۰۰ دلار

۱۴۰۳-۰۶-۰۳ زمان مطالعه: 3 دقیقه 10

به‌تازگی، شاسی‌بلند تمام الکتریکی 2025 چری شوژیانگجیا (که با نام eQ7 نیز شناخته می‌شود) به‌طور رسمی وارد بازار شد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو در دو تیپ “زیو ادیشن” و “چانگیو ادیشن” عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها به‌ترتیب ۱۵۹,۹۰۰ یوان (۲۲,۴۰۰ دلار) و ۱۶۴,۹۰۰ یوان (۲۳,۱۰۰ دلار) است. پیش از این، این سری دارای ۹ تیپ مختلف بود که حالا دو تیپ جدید با ترکیب و مطابقت از پیکربندی‌های قبلی معرفی شده‌اند، در حالی که طراحی خودرو بدون تغییر باقی مانده است.

لازم به ذکر است که ۹ تیپ قبلی این سری در بازه قیمتی ۱۲۹,۹۰۰ تا ۱۷۲,۹۰۰ یوان (۱۸,۲۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ دلار) عرضه می‌شدند.

چری eQ7 به عنوان یک شاسی‌بلند متوسط معرفی شده که ابعاد بدنه آن ۴۶۷۵/۱۹۱۰/۱۶۶۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۳۰ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو ۱۷۶۹ کیلوگرم می‌باشد.

چری شوژیانگجیا eQ7
نمای عقب چری شوژیانگجیا eQ7

این خودرو همچنان از یک موتور الکتریکی در محور عقب با توان حداکثر ۱۵۵ کیلووات (۲۰۸ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این موتور به یک بسته باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۶۷.۱۲ کیلووات‌ساعت متصل است که برد پیمایش CLTC آن ۵۱۲ کیلومتر است. زمان شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسمی این خودرو ۴ ثانیه بوده و مصرف انرژی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴.۸ کیلووات‌ساعت است. همچنین، خودرو مجهز به سیستم مدیریت حرارتی هوشمند باتری و قابلیت تخلیه خارجی است. در حالت شارژ سریع، شارژ باتری از ۳۰% تا ۸۰% در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود، در حالی که شارژ آهسته ۸ ساعت زمان می‌برد.

در ظاهر این خودرو هیچ تغییری ایجاد نشده و همچنان دارای چهره جلو بسته، چراغ‌های جلو دو تکه، لوگوی چری در وسط، دستگیره‌های درب معمولی و چراغ‌های عقب یکپارچه است.

چری شوژیانگجیا eQ7
فضای داخل چری شوژیانگجیا eQ7

در داخل کابین نیز تغییراتی صورت نگرفته و خودرو همچنان مجهز به صفحه نمایش دوگانه معلق شامل یک پنل ابزار LCD کامل ۱۲.۳ اینچی و یک صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۳ اینچی، و فرمان چرمی سه شاخه با کف تخت است. تیپ زیو ادیشن دارای قابلیت‌هایی مانند نمایش فشار تایر، سنسور پارک عقب، کنترل کروز، تنظیم برقی/تهویه/گرمایش صندلی راننده و تشخیص صدا می‌باشد.

در تیپ چانگیو ادیشن علاوه بر امکانات زیو ادیشن، امکاناتی همچون ایربگ‌های پرده‌ای جانبی، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم راهنمایی، کمک به تغییر لاین، کمک به حفظ لاین و ترمز اضطراری خودکار افزوده شده‌اند. همچنین امکانات جدیدی مانند سنسور پارک جلو، درب عقب برقی و شیشه آکوستیک در جلو به این تیپ اضافه شده است. تعداد بلندگوها نیز از ۴ به ۸ افزایش یافته است.

همچنین یک صندوق جلو با حجم ذخیره‌سازی ۴۰ لیتر برای تیپ چانگیو ادیشن ارائه شده است.

گالری تصاویر چری شوژیانگجیا eQ7

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×