معرفی موتور سیکلت هوندا CB550: کافه ریسری زیبا و اقتصادی
به گزارش مجله ماشین، ماتئوس کوباک، یک مهندس مکانیک از ایلینویز و مرد پشت این هندای CB550 کافه ریسری نفسگیر است. او در اوقات فراغت خود از ساخت انواع مختلف وسایل و وسایل جالب مانند موتورسیکلتهای سفارشی، اسکیتبردهای برقی و حتی یک دستکش پرتابکننده شعله کار لذت میبرد. مهارتهای ساخت و ساز او در سطح خودشان قرار دارند، مطمئناً، و موتورسیکلتی که در بالا نشان داده شده است باید این را کاملاً روشن کند.
ماتئوس از یک مدل ۱۹۷۴ از سری هندای به عنوان نقطه شروع خود استفاده کرد، اما نکته این بود که او فقط ۲۵۰۰ دلار برای تغییرات در اختیار داشت. در مورد اهداکننده، فریم و موتور آن هنگام خرید توسط قهرمان ما در وضعیت نسبتاً خوبی بودند. موتورسیکلت در واقع صندلی و الکترونیک خود را از دست داده بود، اما این مشکلی نبود زیرا به هر حال آنها دور ریخته می شدند.
با جدا کردن CB550 و قرار دادن آن روی میز کار، ماتئوس هیچ زمانی را برای شروع تلف نکرد. برخی از جراحیهای پیچیده فریم اولین دوره در منو بود و این به معنای مرتب کردن اسکلت اصلی قبل از رسیدگی به زیرفریم بود. لولههای فریم کارخانه در پشت کاملاً حذف شدند و سپس با یک جایگزین سفارشی حلقهای ساخته شده در داخل جایگزین شدند.
پس از جوشکاری زیرفریم فولادی، کل چارچوب برای پوشاندن در یک لایه پوشش پودر مشکی ساتن فرستاده شد. سپس، سازنده این پروژه توجه خود را به بدنه معطوف کرد، جایی که هدف این بود که به CB کلاسیک یک ظاهر اسپرتتر بدهد بدون اینکه هزینه زیادی کند. مخزن سوخت اصلی حفظ شد، اما اکنون دارای فرورفتگیهای زانو برای امتیازهای اضافی در مقیاس جذابیت کافه است.
تمام لباسهای اصلی دیگر بدون تردید از معادله خارج شدند و یک پانل صندلی جدید از ابتدا ساخته شد. حتی اگر این یک ساخت و ساز بودجه بود، ماتئوس همچنان از چرم قهوهای با کیفیت بالا برای روکش صندلی استفاده میکرد تا لمس اضافی از ظرافت اضافه کند. درست پشت صندلی سفارشی، یک بخش دم کافه ریسری قرار دارد که از فایبرگلاس ساخته شده است تا به طور یکپارچه روی لولههای زیرفریم قرار گیرد.
هیچ گونه گلگیر وجود ندارد و پلاک شماره خودرو از این پس در پایین یک براکت نصب شده روی بازوی عقب قرار خواهد گرفت. قبل از علامت زدن بدنه از لیست، ماتئوس آن را در یک رنگآمیزی آبی روشن خیره کننده پوشاند که به زیبایی با چرم قهوهای مکمل است. همچنین برخی از خطوط پین استایل نیز روی مخزن سوخت و دم وارد شدند تا عمق بصری به لیوری موتورسیکلت اضافه کنند.
از نظر مکانیکی، هندای قدیمی ترمزها و سیستم تعلیق خود را اصلاح کرد تا عملکرد بهینه را تضمین کند. چرخها نیز بازسازی شدند و رینگهای پودر شده آنها اکنون در یک جفت لاستیک آون چسبنده قرار دارند. از آنجایی که CB550 با الکترونیک استاندارد خود عرضه نمیشد، یک دسته سیم کاملاً جدید از ابتدا ساخته شد و به یک کنترلر Motogadget متصل شد.
سختافزار الکتریکی به خوبی از دید زیر صندلی پنهان شده است، با سیمهای گسسته که به اجزای روشنایی جلو و عقب میروند. در پشت، ما مجموعههای سفارشی را پیدا میکنیم که هم چراغهای عقب و هم چراغهای راهنما را نگه میدارند، در حالی که از همان نقاط نصب شوکگیرها استفاده میکنند. در شمال، یک چراغ جلو با سبک رترو تازه نصب شده روی براکتهای دستساز وجود دارد، اما چراغهای چشمکزن جلویی واحدهای انتهای میله از سری Motogadget هستند.
دسترسی آسان به تجهیزات الکترونیکی با یک مکانیزم قفلکننده سفارشی امکانپذیر است که اجازه میدهد صندلی بدون زحمت زیادی خارج شود. علاوه بر این، موتور چهار سیلندر خطی یک بار بررسی سریع شد تا مطمئن شود عملکرد داخلی آن همچنان در وضعیت مناسبی است. آنچه بعد آمد افزودن برخی از لوازم تنفسی جدید در هر دو انتهای چرخه احتراق بود.
هوای اکنون از طریق کاربهای بازسازی شده که با فیلترهای پود برتر بازار پس از فروش پوشیده شدهاند، کشیده میشود. از سوی دیگر، سیستم اگزوز استاندارد جای خود را به یک مورد فولاد ضد زنگ از Delkevic داد که پیکربندی چهار به یک را اجرا میکند و گفته میشود صدای شگفتانگیزی دارد. پس از یک تمیز کردن و پولیش کامل، ظاهر بیرونی چهار سیلندر به همان خوبی که نگاه میکنید به نظر میرسد. پدالهای OEM حفظ شدند تا هزینهها کاهش یابد.
از سوی دیگر، کابین خلبان موتورسیکلت اکنون میزبان کلیپهای تهاجمی است که یک آینه انتهای میله را در سمت چپ و دستههای زیبایی با رنگ مطابق با روکش صندلی حمل میکنند. ماتئوس کوباک دو صفحه استاندارد را حفظ کرد، در حالی که یک گروه چهار چراغ هشدار LED را در آنچه قبلاً گیره فرمان بود، فرورفته کرد. با وجود محدودیتهای پولی مرتبط با این پروژه، مرد پشت آن همچنان موفق شد آن را از پارک بیرون بکشد!