پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » قطعه‌سازان عامل اصلی گرانی خودرو؟ نماینده مجلس خواستار ورود وزارت صمت شد
نماینده مجلس خواستار ورود وزارت صمت شد

قطعه‌سازان عامل اصلی گرانی خودرو؟ نماینده مجلس خواستار ورود وزارت صمت شد

۱۴۰۳-۰۶-۰۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

آزادی‌خواه، نماینده مجلس؛ با انتقاد شدید از وضعیت صنعت خودرو، قطعه‌سازان را یکی از عوامل اصلی گرانی خودرو دانست و خواستار ورود جدی وزارت صمت برای حل این معضل شد. وی همچنین بر لزوم اجرای کامل قانون واردات خودرو به عنوان تنها راه نجات صنعت خودروی کشور تاکید کرد.

به گزارش مجله ماشین، به گفته آزادی‌خواه، مردم از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو و کیفیت پایین آن به شدت ناراضی هستند. وی با اشاره به انحصار موجود در صنعت خودرو، این موضوع را عامل اصلی مشکلات کنونی دانست و بر ضرورت ایجاد رقابت در این بازار تاکید کرد.

نماینده ملایر با بیان اینکه تولیدکنندگان نکاتی مانند گرانی ورق فولاد را مطرح می‌کنند، خواستار پیگیری جدی این موضوع توسط وزارت صمت شد. وی تاکید کرد که مردم نباید تاوان این مشکلات را بدهند و وزارت صمت باید با ورود به این مسئله، رضایت مردم را جلب کند.

آزادی‌خواه نماینده نماینده مردم ملایر
آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر

آزادی‌خواه همچنین به افزایش قیمت خودرو در کارخانه اشاره کرد و گفت که این افزایش قیمت بدون توجیه و قابل قبول نیست. وی بر لزوم بررسی دقیق دلایل این افزایش قیمت و اتخاذ تصمیمات مناسب توسط مسئولان تاکید کرد.

در بخش دیگری از سخنان خود، آزادی‌خواه با اشاره به قانون واردات خودرو، این قانون را تنها راه برون‌رفت از مشکلات صنعت خودرو دانست و بر لزوم اجرای کامل آن توسط دولت تاکید کرد.

وی معتقد است که با اجرای این قانون، خودروسازان داخلی ناچار به ارتقای کیفیت محصولات خود و کاهش قیمت‌ها خواهند شد و در نهایت این موضوع به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

آزادی‌خواه در پایان سخنان خود، بر لزوم ایجاد شفافیت در روند قیمت‌گذاری خودرو و دخالت نهادهای نظارتی در این زمینه تاکید کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×