جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تولید خودروی بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت
تولید خودروی بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت

تولید خودروی بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت

۱۴۰۳-۰۶-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو (SMMT) بریتانیا، تولید خودروی این کشور برای پنجمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یافته است.

به گزارش مجله ماشین، این کاهش تولید به دلیل تغییر خطوط تولید به مدل‌های جدید و اختلالات موقت در زنجیره تأمین رخ داده است. SMMT اعلام کرد در ماه جولای، تعداد ۶۵،۴۷۸ دستگاه خودرو در بریتانیا تولید شده که نسبت به سال گذشته ۱۴.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم تولید خودروهای الکتریکی که شامل مدل‌های تمام برقی، هیبریدی قابل شارژ و هیبریدی معمولی می‌شود، از ۳۹.۵ درصد در سال گذشته به ۳۷.۵ درصد از کل تولید در جولای ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

مایک هاوس، مدیرعامل SMMT در بیانیه‌ای گفت: با حرکت صنعت خودرو به سمت تولید خودروهای بدون آلایندگی، احتمالاً شاهد نوسانات مداوم خواهیم بود.

شرکت‌های خودروسازی نیسان و تاتاموتورز سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد پوندی را برای تولید خودروهای برقی در کارخانه‌های خود در بریتانیا اعلام کرده‌اند که این امر موجب تقویت سرمایه‌گذاری خارجی و حرکت به سمت آلایندگی صفر در این صنعت می‌شود.

با این حال، افزایش هزینه‌های زندگی و تولید بر فروش و تولید خودروهای برقی تأثیر گذاشته است و خودروسازان جهانی مانند فورد، جنرال موتورز و مرسدس‌بنز را مجبور کرده است تا برنامه‌های بلندپروازانه خود برای خودروهای برقی را تعدیل کنند.

با وجود کاهش تولید در جولای، SMMT اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۴، در مجموع ۱۱۸،۶۷۲ دستگاه خودرو در این کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۸ درصد افزایش یافته است.

کانادا اخیراً اعلام کرد که تعرفه ۱۰۰ درصدی برای خودروهای برقی وارداتی از چین، از جمله خودروهای ساخته شده توسط تسلا در این کشور، اعمال خواهد کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×