دراگون چینی بر بازار خودرو اروپا سایه افکند!
به گزارش مجله ماشین، بهبود فروش خودروهای برقی در بازارهای بلژیک، هلند و فرانسه نتوانست کاهش تقریباً ۳۷ درصدی فروش خودروهای تمام برقی در آلمان را جبران کند.
فروش خودرو در سراسر اتحادیه اروپا روندهای متفاوتی را نشان میدهد که بخشی از آن به دلیل سیاستهای متفاوت در مورد مشوقهای زیستمحیطی است. همچنین، تنظیمکنندهها برای جلوگیری از ورود خودروهای برقی ارزانقیمت چینی، تعرفههای سنگینی اعمال کردهاند.
در ماه جولای، خودروهای الکتریکیسازیشده ( اعم از مدلهای تمام برقی، هیبریدی قابل شارژ و هیبریدی کامل ) ۵۰.۹ درصد از کل ثبتنام خودروهای سواری جدید در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دادند که نسبت به ۴۷ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.
با این حال، فروش خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ به ترتیب با کاهش ۱۰.۸ درصد و ۱۴.۱ درصد مواجه شد، در حالی که فروش خودروهای هیبریدی برقی با ۲۵.۷ درصد افزایش یافت.
ثبتنام خودرو در سه خودروساز بزرگ اروپا یعنی فولکسواگن، استلانتیس و رنو در ماه جولای نسبت به سال گذشته به ترتیب با کاهش ۲.۲ درصد، ۵.۲ درصد و ۱.۷ درصد همراه بود که دلیل آن رقابت فزاینده از جانب چین است.
فروش تسلا، بهعنوان یک خودروساز برقی، ۱۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش شرکت سایک موتور چین ۲۴.۲ درصد افزایش یافت.