جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی تویوتا GR سوپرا منهارت: با ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت
تویوتا GR سوپرا منهارت

معرفی تویوتا GR سوپرا منهارت: با ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت

۱۴۰۳-۰۶-۱۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

شرکت تیونینگ آلمانی منهارت، با استفاده از تجربه غنی خود در ارتقاء خودروهای ب‌ام‌و، کوپه تویوتا GR سوپرا را که مجهز به موتور ب‌ام‌واست، به یک خودروی اسپرت با نام تویوتا GR سوپرا منهارت 550 تبدیل کرده است.

به گزارش مجله ماشین، شرکت Manhart Performance که در ووپرتال آلمان توسط برادران ویلفرید و گونتر مان‌هارت در سال ۱۹۸۶ تأسیس شد، ابتدا با تیونینگ خودروهای BMW آغاز به کار کرد و این برند همچنان هسته اصلی محصولات آن را تشکیل می‌دهد. اما امروزه Manhart Performance با برندهای دیگری نظیر Alfa Romeo، Audi، Bentley، Lamborghini، McLaren، Mercedes-Benz، Porsche، Toyota و Volkswagen نیز همکاری می‌کند.

تویوتا GR سوپرا منهارت
نمای عقب تویوتا GR سوپرا منهارت

کوپه GR Supra نسل A90 که از سال ۲۰۱۹ در کارخانه Magna Steyr در گراتس اتریش تولید می‌شود، اولین خودروی مدرن تویوتا است که مورد توجه متخصصان Manhart قرار گرفته است. این کارخانه همچنین مدل BMW Z4 نسل G29 را تولید می‌کند که Toyota GR Supra بر اساس آن ساخته شده است. GR Supra دارای بدنه‌ای اختصاصی و طراحی داخلی منحصربه‌فرد است، اما موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژر ۶ سیلندر خطی B58 را از BMW به عاریت گرفته است. جعبه‌دنده این خودرو به‌صورت دستی ۶ سرعته یا اتوماتیک ۸ سرعته هیدرومکانیکی بوده و انتقال نیرو تنها به چرخ‌های عقب انجام می‌شود. نسخه‌های پایه Toyota GR Supra نیز از موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژر ۴ سیلندر B48 BMW بهره می‌برند.

تویوتا GR سوپرا منهارت
نمای جانبی تویوتا GR سوپرا منهارت

Manhart Supra GR 550 بر پایه مدل مجهز به موتور ۶ سیلندر ساخته شده است که در نسخه استاندارد در بازار اروپا ۳۴۰ اسب‌بخار و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. متخصصان Manhart این موتور را با یک توربوشارژر پرقدرت‌تر، رادیاتور جدید و کارآمدتر Wagner Tuning با لوله‌های آلومینیومی، منیفولد ورودی فیبر کربنی Armaspeed، منیفولد خروجی فولاد ضدزنگ Manhart و یک واحد کنترل موتور بازتنظیم‌شده ارتقاء داده‌اند. نتیجه این تغییرات، افزایش قدرت به ۵۵۰ اسب‌بخار و گشتاور به ۷۷۰ نیوتن‌متر بوده است.

تویوتا GR سوپرا منهارت
پیشرانه تویوتا GR سوپرا منهارت

سیستم اگزوز جدید نیز بر ظاهر خودرو تأثیر گذاشته است؛ اکنون این خودرو در بخش عقب دارای چهار خروجی اگزوز به جای دو خروجی است. ارتفاع خودرو با استفاده از فنرهای جدید KW کاهش یافته است. چرخ‌های مشکی Concave One با پره‌های باریک، با تایرهای کم‌پروفایل Continental SportContact 6 به سایز ۲۵۵/۳۰ ZR 20 در جلو و ۲۹۵/۲۵ ZR 20 در عقب تجهیز شده‌اند. کیت بدنه فیبر کربنی Manhart شامل اسپویلر جلوی بزرگتر، ورودی‌های هوا برای کاپوت، رکاب‌های جانبی جدید، آینه‌های جانبی جدید، باله عقب، دیفیوزر جدید در سپر عقب و پوشش‌های چراغ‌های عقب می‌شود. نوارهای تزئینی قرمز و مشکی Manhart نیز به زیبایی بدنه خودرو افزوده‌اند.

ترمزها و کابین داخلی تویوتا GR سوپرا منهارت در حالت استاندارد باقی مانده‌اند، اما به درخواست مشتری، شرکت Manhart امکان ارتقاء این بخش‌ها را نیز فراهم کرده است. قیمت‌گذاری خودروهای Manhart به‌طور سنتی اعلام نمی‌شود، اما قیمت اولیه Toyota GR Supra با موتور ۶ سیلندر در آلمان از ۶۷۴۴۰ یورو شروع می‌شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×