پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بررسی مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه: قدرت کم
مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

بررسی مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه: قدرت کم

۱۴۰۳-۰۶-۱۹ زمان مطالعه: 5 دقیقه 5

مرسدس بنز A 180 L با ارائه ویژگی‌هایی مانند موتور توربوشارژ، جعبه دنده دبل کلاچ و سیستم MBUX، نه تنها برای رانندگی شهری، بلکه برای سفرهای طولانی نیز مناسب است. مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه در بازار ایران، انتخابی برتر برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای لوکس در رانندگی هستند.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین، در بازار خودروهای لوکس کوچک، مرسدس بنز همیشه به عنوان یکی از پیشگامان برجسته شناخته می‌شود. مدل A-class از این خودروساز آلمانی، همواره با ارائه امکانات و تکنولوژی‌های برتر در کنار طراحی شیک و جذاب، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی به دست آورد. در ایران، شرکت راسا موتور خاورمیانه، مدل A 180 L را معرفی کرده است که با مشخصات فنی و امکانات رفاهی برجسته، انتخابی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به خودروهای لوکس کوچک به شمار می‌آید.

طراحی مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

مرسدس بنز A 180 L با ابعاد بهینه و طراحی مدرن، توانسته است تلفیقی از زیبایی و عملکرد را به نمایش بگذارد. با طول ۴۶۳۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۹۶ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۵۹ میلی‌متر، این خودرو نه تنها از نظر ابعاد مناسب برای حرکت در شهرهای شلوغ است، بلکه با فاصله بین دو محور ۲۷۸۹ میلی‌متر، پایداری و راحتی بالایی را در سفرهای طولانی ارائه می‌دهد. رینگ‌های اسپرت آلومینیومی ۱۷ اینچی و کیت بدنه اسپرت AMG، جلوه‌ای منحصر به فرد و اسپرت به این خودرو بخشیده‌اند که توجه هر ناظری را به خود جلب می‌کند.

مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه
نمای عقب مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

مشخصات فنی مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

مرسدس بنز A 180 L مجهز به یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر خطی با حجم ۱۳۳۲ سی‌سی است که توان خروجی ۱۳۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر در بازه ۱۶۶۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند( در مقایسه با برخی از رقبا در این سگمنت، قدرت کمتری دارد). این موتور به کمک یک جعبه دنده دبل کلاچ ۷ سرعته (VG-DCT) عمل می‌کند که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۱۰.۱ ثانیه فراهم می‌آورد که برای یک خودروی لوکس شاید کمی کند به نظر برسد.

با حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر در ساعت، این خودرو در کنار عملکرد مناسب، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد که برای خودرویی با این سطح از قدرت و امکانات، اقتصادی به شمار می‌آید.

مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه
مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

کابین مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

در داخل کابین، مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه با ارائه فضای داخلی شیک و مدرن، حس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل می‌کند. نورپردازی کابین، روکش صندلی‌های پارچه‌ای با چرم سینتتیک، و سقف داخلی با رنگ مشکی، جزئیاتی هستند که به زیبایی و راحتی کابین افزوده‌اند. همچنین، سانروف شیشه‌ای بازشونده، تهویه مطبوع اتوماتیک، و صفحه نمایش مرکزی لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، تنها بخشی از امکانات رفاهی این خودرو هستند که تجربه‌ای راحت و دلپذیر را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند.

مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه
کابین مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

یکی از ویژگی‌های برجسته A 180 L، سیستم اطلاعات و سرگرمی مرسدس بنز (MBUX) است که با جدیدترین تکنولوژی‌های مرسدس، تجربه‌ای متفاوت از رانندگی و استفاده از خودرو را فراهم می‌آورد. این سیستم علاوه بر امکان اتصال تلفن همراه و فرمانپذیری صوتی (VOICE COMMAND)، دارای درگاه‌های USB و قابلیت انتخاب حالت‌های رانندگی (DYNAMIC SELECT) است که امکان تطبیق خودرو با شرایط مختلف رانندگی را به راننده می‌دهد.

مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه
مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

تجهیزات ایمنی مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

مرسدس بنز همیشه به عنوان یکی از پیشگامان در ارائه تجهیزات ایمنی در خودروهای خود شناخته شده است و A 180 L نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو مجهز به کروز کنترل و رادار خطی تطبیقی، دستیار کنترل حرکت بین خطوط، دوربین دید عقب و سنسور باران، و سیستم حفاظت از سر عابرین پیاده هنگام تصادف است. همچنین، چراغ‌های اصلی از نوع LED با نور بالای هوشمند و کیسه‌های هوای سرنشینان عقب، امنیت بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

جدول مشخصات مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

مشخصاتجزئیات
حجم موتور۱۳۳۲ سی‌سی
نوع موتورتوربوشارژ با آرایش ۴ سیلندر خطی
توان خروجی موتور۱۳۶ اسب بخار (۵۵۰۰ دور در دقیقه)
گشتاور موتور۲۳۰ نیوتن‌متر (۱۶۶۰-۳۰۰۰ دور در دقیقه)
مصرف سوخت ترکیبی۶.۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت)۱۰.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۸ کیلومتر در ساعت
جعبه دندهدبل کلاچ ۷ سرعته (VG-DCT)
طول۴۶۳۰ میلی‌متر
عرض۱۷۹۶ میلی‌متر
ارتفاع۱۴۵۹ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۷۸۹ میلی‌متر
مشخصات تایرها (جلو و عقب)R17 55/205
سیستم تعلیقCOMFORT
رینگ‌هااسپرت آلومینیومی ۱۷ اینچ
کیت بدنهاسپرت AMG

کاتالوگ مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

دانلود کاتالوگ مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

شرایط فروش مرسدس بنز A-class راسا موتور خاورمیانه

جهت اطلاع از آخرین شرایط فروش شرکت راسا موتور خاورمیانه، شرایط و نحوه ثبت نام مرسدس بنز GLA راسا موتور خاورمیانه ، مقاله شرایط فروش راسا موتور خاورمیانه را مطالعه بفرمایید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×