معرفی لینک اند کو Z20: رقیب جدیدی در بازار خودروهای برقی
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، این خودرو که در چین با نام Z20 شناخته میشود، در اروپا به عنوان Z02 شناخته میشود و ممکن است قبل از چین در اتحادیه اروپا به فروش برسد. این خودرو از پلتفرم SEA2 Geely استفاده میکند که یک نسخه سازگار با محیط زیست از پلتفرم معماری تجربی شرکت است که برای خودروهای کوچکتر سفارشی شده است. این همان پلتفرمی است که Zeekr X از آن استفاده میکند و لینک اند کو Z20 را میتوان از بسیاری جهات به عنوان برادر مستقیم آن در نظر گرفت.
طراحی لینک اند کو Z20
با توجه به لیست وزارت صنعت و فناوری (MIIT)، اکنون میدانیم که لینک اند کو Z20 دارای ابعاد ۴۴۶۰، ۱۸۴۵ و ۱۵۷۳ میلیمتر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله بین محورهای ۲۷۵۵ میلیمتر است. همانطور که انتظار میرفت، Lynk & Co Z20 کمی بزرگتر از Zeekr X (به مشخصات مراجعه کنید) است که برای مرجع، ۴۴۵۰، ۱۸۳۶ و ۱۵۷۲ میلیمتر با فاصله بین محورهای ۲۷۵۰ میلیمتر است.
پیشرانه لینک اند کو Z20
تاکنون، برای لینک اند کو Z20 تنها یک گزینه قدرت وجود دارد، یک موتور برقی TZ220XYA01 با ظرفیت ۲۵۰ کیلووات. برای نسخههای تک موتوره Zeekr X، موتور در عقب نصب میشود و بنابراین احتمالاً در Lynk & Co Z20 نیز همینطور است، اگرچه برای Zeekr X، نسخه تک موتوره از موتور ۲۰۰ کیلووات ضعیفتر استفاده میکند. لیست MIIT باتری را به عنوان یک واحد لیتیوم آهن فسفات نشان میدهد اما جزئیاتی در مورد ظرفیت آن ارائه نمیدهد. ما قبلاً تصور میکردیم که این خودرو از همان باتری Zeekr X استفاده خواهد کرد. با این حال، باتری ۶۶ کیلوواتی که در Zeekr X نصب شده است یک باتری NCM است و نه لیتیوم آهن فسفات، به این معنی که Z20 دارای باتری متفاوتی است. خریداران میتوانند بین چرخهای ۱۸ یا ۱۹ اینچی در پنج سبک مختلف انتخاب کنند. وزن ناخالص Lynk & Co Z20 1899 کیلوگرم است.
تصاویر منتشر شده توسط MIIT به ما بهترین نگاهی را تا به امروز از Lynk & Co Z20 میدهد. در جلو، خودرو دارای جدیدترین سبک طراحی خانواده است و نوار نورانی عمودی دوگانه را ادامه میدهد. خریداران میتوانند بین یک رنگ بدنه یکتونه یا خودرویی با ستونهای سیاه انتخاب کنند. این خودرو از دستههای در نیمه پنهان استفاده میکند و در قسمت عقب، دارای یک چراغ عقب بسیار متمایز است که به عنوان یک اسپویلر عقب نیز عمل میکند.
خودروی لینک اند کو اولین بار سال گذشته به عنوان بخشی از برنامههای توسعه برند در اروپا اعلام شد.