جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » انتقادات سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از کیفیت خودرو
انتقادات سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از کیفیت خودرو

انتقادات سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از کیفیت خودرو

۱۴۰۳-۰۶-۲۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در جریان نشست اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی، انتقاداتی نسبت به کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی مطرح شد.

به گزارش  مجله ماشین، سعید تاجیک، مدیرعامل سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با اشاره به آمار تصادفات و ایرادات خودروها، خواستار احیای شورای سیاستگذاری خودرو شد. تاجیک با تاکید بر اینکه موضوع کیفیت خودرو در هفت سال گذشته مورد غفلت واقع شده، تصریح کرد: طبق قوانین موجود، وزارت صمت موظف به نظارت بر کیفیت خودرو است، اما متاسفانه این وظیفه به درستی انجام نشده است.

اظهارات اخیر مدیرعامل سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، زنگ خطری برای صنعت خودرو به صدا درآورده است. به نظر می‌رسد که کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل و مونتاژی به یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان و مسئولان تبدیل شده است. احیای شورای سیاستگذاری خودرو می‌تواند گامی مهم در جهت بهبود وضعیت موجود باشد.

بیشتر بخوانید: رشد چشمگیر واردات خودرو در سال جاری

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، صنعت خودرو با چالش‌های جدی مواجه بوده و بهبود کیفیت نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری است. با این حال، دولت سیزدهم با اجرای سیاست‌های حمایت از تولید، تخصیص ارز و مواد اولیه مورد نیاز، تلاش کرده است تا شرایط تولید خودرو را بهبود بخشد. همچنین، ابلاغ استانداردهای ۸۵گانه و تاکید بر نظارت بر اجرای آن‌ها گام مهمی در جهت ارتقای کیفیت خودروها محسوب می‌شود.

بهبود کیفیت خودرو فرایندی زمان‌بر است و نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسئول و خودروسازان است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×