یکشنبه , ۱ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی وولینگ بینگو: کراس‌اوور چینی با امکانات هوشمند
وولینگ بینگو

معرفی وولینگ بینگو: کراس‌اوور چینی با امکانات هوشمند

۱۴۰۳-۰۷-۰۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 3

خودروی جدید وولینگ بینگو با ظرفیت ۵ سرنشین به بازار چین وارد شد و قیمت آن از ۷۵,۸۰۰ یوان (۱۰,۷۵۰ دلار) آغاز می‌شود. این کراس‌اوور جذاب از همکاری SAIC-GM-Wuling، حداکثر برد ۵۱۰ کیلومتر و قدرت ۷۵ کیلووات (۱۰۰ اسب بخار) را ارائه می‌دهد.

به گزارش مجله ماشین، وولینگ بینگو بخشی از سری بینگو است که به سرعت در حال رشد است. پیش‌تر، بینگو مدل‌های هاچبک دو در و چهار در بینگو و بینگو Plus را عرضه کرده بود که حالا بینگو Plus به شکل SUV درآمده است.

این خودرو بر اساس پلتفرم Bingo Plus طراحی شده و از معماری مدولار Tianyu M مناسب برای خودروهای الکتریکی با طول بدنه بین ۳۵۰۰ تا ۴۶۰۰ میلی‌متر استفاده می‌کند. طراحی ظاهری Bingo SUV شامل چراغ‌های بیضی شکل، سپر جلوی ساده و بدنه‌ای باریک است.

وولینگ بینگو
نمای عقب وولینگ بینگو

علاوه بر طراحی جذاب، Bingo SUV به دلیل ارتفاع بالای خط کمربند و چرخ‌های کوچک R15، ظاهری زمخت نیز دارد. همچنین، استفاده از ستون‌های تیره، سقف و آینه‌های جانبی، به جذابیت آن افزوده است. این خودرو در چهار رنگ: سفید، قرمز، خاکستری و سبز موجود است و ابعاد آن ۴۰۹۰/۱۷۲۰/۱۵۷۵ میلی‌متر با فاصله بین محوری ۲۶۱۰ میلی‌متر است. بنابراین، این یک کراس‌اوور کوچک برای رفت و آمدهای شهری محسوب می‌شود.

این خودرو دارای ۲۳ فضای ذخیره‌سازی در سراسر کابین است و فضای پای مسافران ردیف دوم تا ۸۸۲ میلی‌متر است. همچنین، با تاشدن صندلی‌های ردیف دوم، می‌توانید ظرفیت بار را تا ۱,۴۵۰ لیتر افزایش دهید.

البته، برخی نقاط ضعف نیز وجود دارد. Bingo SUV فاقد فضای بار جلو (frunk) است و در ردیف دوم، هیچ آرنج‌گاه یا تکیه‌گاه مرکزی وجود ندارد. کنسول مرکزی این کراس‌اوور جذاب دارای صفحه نمایش لمسی و سیستم عامل Ling OS است و همچنین دارای چهار کیسه هوا است.

معرفی وولینگ بینگو: کراس‌اوور چینی با امکانات هوشمند
فضای داخل وولینگ بینگو

وولینگ بینگو به طور استاندارد با یک موتور الکتریکی در جلو عرضه می‌شود که قدرت حداکثری آن به ۷۵ کیلووات (۱۰۰ اسب بخار) می‌رسد و گشتاور حداکثری آن ۱۸۰ نیوتن‌متر است. به همین دلیل، این خودرو می‌تواند در ۳.۷ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.

سه گزینه باتری LFP برای انتخاب وجود دارد. خودرو پایه دارای باتری ۳۱.۹ کیلووات‌ساعت با برد ۳۳۰ کیلومتر است. گزینه بعدی باتری ۳۷.۹ کیلووات‌ساعت با برد ۴۰۱ کیلومتر را ارائه می‌دهد. بالاترین مدل دارای باتری ۵۰.۶ کیلووات‌ساعت و برد ۵۱۰ کیلومتر است. همچنین، این باتری می‌تواند در ۳۰ دقیقه با یک شارژر DC شارژ شود.

وولینگ بینگو در سه سطح تجهیزات مختلف در دسترس است:

  • Wuling Bingo SUV 330 km – ۷۵,۸۰۰ یوان (۱۰,۷۵۰ دلار)
  • Wuling Bingo SUV 401 km – ۸۴,۸۰۰ یوان (۱۲,۰۰۰ دلار)
  • Wuling Bingo SUV 510 km – ۹۵,۸۰۰ یوان (۱۳,۶۰۰ دلار)

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×