یکشنبه , ۱ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی لندیان E5 پلاس: کراس‌اوور پلاگین هیبرید
لندیان E5 پلاس

معرفی لندیان E5 پلاس: کراس‌اوور پلاگین هیبرید

۱۴۰۳-۰۷-۰۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 8

به گزارش مجله ماشین، این خودرو در ماه آگوست برای دریافت مجوز فروش اقدام کرده و مشخصات فنی آن را فاش کرده است. فروش آن قرار است در همین ماه آغاز شود. علاوه بر این، سرس همچنین خودروهای لندیان را به طور فعال صادر می‌کند. بنابراین، لندیان E5 پلاس می‌تواند به یک مدل جهانی تبدیل شود.

این خودرو یک کراس‌اوور متوسط مبتنی بر فنگون ۵۸۰ بنزینی است. محدوده قیمت لندیان E5، ۹۹۸۰۰ تا ۱۵۱۹۰۰ یوان (۱۴۱۵۰ تا ۲۱۵۵۰ دلار) است. از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴، ۱۸۹۷۴ دستگاه از آن فروخته شده است. پس از آن، لندیان E3 (با مشخصات فنی) وارد چین شد. سومین مدل لندیان، E5 پلاس است.

لندیان E5 پلاس در تصاویر رسمی، به رنگ سبز تیره دیده می‌شود. قسمت جلوی آن ظاهراً با کراس‌اوور E5 متفاوت است. این خودرو دارای یک قسمت جلویی بسته بدون جلوپنجره رادیاتور است. یک ورودی هوای بزرگ در سپر جلو، موتور را خنک نگه می‌دارد. چراغ‌های مستطیلی لندیان E5 پلاس، همانند E5 باقی مانده‌اند. یک نوار LED چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند.

لندیان E5 پلاس
نمتی عقب لندیان E5 پلاس

به دلیل تنظیم قسمت جلویی، لندیان E5 پلاس بسیار شبیه به SUV Aito M7 به نظر می‌رسد. تعجب‌آور نیست که سریس هر دو این خودروها را مونتاژ می‌کند. علاوه بر این، هر دو آنها بر اساس خودروهای برند فنگون، ۵۸۰ و ix7، ساخته شده‌اند. لندیان E5 پلاس، از دسته‌های درب معمولی و آینه‌های جانبی استفاده می‌کند. از پشت، لندیان E5 پلاس دارای یک واحد چراغ عقب، یک سپر عقب متوسط و یک اسپویلر کوچک سقف است.

مشخصات فنی لندیان E5 پلاس

لندیان E5 پلاس دارای ابعاد ۴۷۶۰/۱۸۶۵/۱۷۱۰ میلی‌متر با فاصله بین محورها ۲۷۸۵ میلی‌متر است. گزینه‌های چرخ آن R17، R18 و R19 است. بزرگ‌ترین تفاوت بین E5 و E5 پلاس، سیستم پیشرانه آن است. این خودرو از سیستم DM بی‌یوآی به فناوری PHEV سریس تغییر کرده است. زیر کاپوت، دارای یک موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری H15R است که ۷۰ کیلووات (۹۴ اسب بخار) تولید می‌کند. مصرف سوخت آن ۰.۹۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. با این حال، با باتری خالی، ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

لندیان E5 پلاس دارای یک موتور برقی با توان پیک ۱۶۰ کیلووات (۲۱۵ اسب بخار) است. اولین مدل لندیان دارای یک موتور برقی با توان ۱۳۰ کیلووات (۱۷۴ اسب بخار) است. لندیان E5 پلاس دارای یک باتری LFP ساخت Gotion با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت است. برد تمام برقی آن به ۹۰ کیلومتر می‌رسد. برد ترکیبی آن قبلاً شایعه شده بود که حدود ۱۳۰۰ کیلومتر باشد.

لندیان E5 پلاس در اواخر سپتامبر وارد بازار خواهد شد. محدوده قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

گروه بهمن قصد دارد تا نسل قدیمی خودروی کراس‌اوور فنگون E5 را که با نام لندیان E5 نیز شناخته می‌شود، به بازار ایران عرضه کند. با وجود معرفی این خودرو در شوروم BMCARS، هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز فروش آن اعلام نشده است

گالری تصاویر لندیان E5 پلاس

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×