شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » صنعت خودرو بریتانیا در برقی‌سازی عقب ماند
صنعت خودرو بریتانیا در برقی‌سازی عقب ماند

صنعت خودرو بریتانیا در برقی‌سازی عقب ماند

۱۴۰۳-۰۷-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

صنعت خودروسازی بریتانیا احتمالاً در دستیابی به هدف فروش خودروهای برقی (EV) در سال 2024 موفق نخواهد بود. این هشدار از سوی یک نهاد تجاری در روز جمعه اعلام شد و این نهاد از دولت جدید کارگری خواست تا مشوق‌هایی برای خریداران خصوصی ارائه دهد تا سرعت تبدیل به خودروهای برقی افزایش یابد.

به گزارش مجله ماشین، این موضوع در نامه‌ای به وزیر دارایی، ریشل ریوز، مطرح شده است و به مناسبت بودجه پاییزی که در تاریخ ۳۰ اکتبر پیش‌بینی شده، به امضای مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و تجار خودرو (SMMT) و رؤسای چند خودروساز بریتانیایی رسیده است.

هاوز خواستار کاهش مالیات بر خرید خودروهای برقی جدید برای مشتریان خصوصی به مدت سه سال شد و همچنین پیشنهاد کرد که مالیات بر ارزش افزوده شارژ عمومی کاهش یابد. او به موفقیت‌های بزرگ در پذیرش خودروهای برقی در بخش ناوگان به عنوان یک نشانه مثبت از تأثیر مشوق‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، مزایای مالیاتی تنها برای خریدهای تجاری فراهم شده است.

فروش خودروهای جدید در بریتانیا در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافته است. همچنین، SMMT گزارش داد که فروش خودروهای برقی باتری‌ای به رکوردی جدید دست یافته و ۲۰.۵ درصد از بازار کلی را به خود اختصاص داده است که عمدتاً ناشی از خریدهای ناوگان بوده است.

هاوز در این خصوص خاطرنشان کرد: در حالی که عملکرد خودروهای برقی در سپتامبر خبر خوبی است، با نگاهی عمیق‌تر به شرایط، نگرانی‌های جدی وجود دارد. بازار به اندازه کافی سریع رشد نمی‌کند تا به اهداف تعیین‌شده برسد. چندین خودروساز جهانی نیز به دلیل کاهش تقاضا، اهداف تولید خودروهای برقی خود را کاهش داده‌اند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×