شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » تعرفه ۴۵ درصدی بر واردات خودروهای برقی تولید چین به اروپا
تعرف 45 درصدی بر واردات خودروهای برقی تولید چین به اروپا

تعرفه ۴۵ درصدی بر واردات خودروهای برقی تولید چین به اروپا

۱۴۰۳-۰۷-۱۴ زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتحادیه اروپا به تازگی به وضع تعرفه‌های وارداتی تا ۴۵ درصد بر روی خودروهای برقی تولید چین رای مثبت داده است.

به گزارش مجله ماشین، تعرفه‌های جدید برای خودروهای برقی چینی که به بازار اروپا وارد می‌شوند، طی پنج سال آینده از ۱۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش خواهد یافت. این تغییر نگرانی‌هایی را در خصوص افزایش قیمت خودروها برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته است.

بر اساس آمار، در این رأی‌گیری، ۱۰ کشور از تعرفه‌ها حمایت کردند، پنج کشور مخالفت کردند و ۱۲ کشور نیز رأی ممتنع دادند. این تعرفه‌ها شامل سه خودروی برقی چینی از جمله جیلی، بی‌وای‌دی و سایک می‌شود. با وجود برخی مخالفت‌ها از جانب کشورهایی نظیر آلمان، اکثر کشورهای دیگر اتحادیه اروپا به این طرح رأی موافق داده‌اند.

وزیر دارایی آلمان، کریستین لیندنر، نسبت به آغاز جنگ تجاری هشدار داده و خواستار راه‌حل‌های مذاکره‌شده شده است. دیگر مقامات کشورهای عضو نیز بر اهمیت حفظ شراکت صنعتی و تجاری با چین تأکید کرده‌اند و به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌های تجاری هستند. واکنش چین به این تعرفه‌ها منفی بوده و مقامات این کشور آن را محکوم کرده‌اند.

در دو دهه گذشته، صنعت خودروسازی چین به‌طور چشمگیری توسعه یافته و با موفقیت به بازارهای جهانی وارد شده‌اند. این امر نگرانی‌هایی را درباره توانایی خودروهای اروپایی برای رقابت با قیمت‌های پایین خودروهای چینی به وجود آورده است.

در تابستان گذشته، اتحادیه اروپا تعرفه‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان چینی تعیین کرد و رأی‌گیری روز جمعه به منظور نهایی کردن این تعرفه‌ها در پنج سال آینده انجام شده است. به گزارش اتحادیه اروپا، حمایت‌های دولتی چین از تولیدکنندگان این کشور به‌طور مستقیم بر این تصمیم تأثیرگذار بوده است.

آمارها نشان می‌دهند که ثبت پلاک خودروهای برقی در اتحادیه اروپا در اوت گذشته به میزان ۴۳.۹ درصد کاهش یافته است. در بریتانیا اما تقاضای خودروهای برقی جدید در سپتامبر رکورد جدیدی را ثبت کرده که عمدتاً ناشی از تخفیف‌های قابل توجه از سوی تولیدکنندگان بوده است.

در ادامه این موضوع، واکنش‌های سیاسی و صنعتی به تصمیم اتحادیه اروپا نیز مشاهده می‌شود. رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، تأکید کرده که بخش خودروهای برقی پتانسیل بالایی برای رقابت‌پذیری آینده اروپا دارد و در صورت مشاهده اختلالات بازار، اقدام خواهد شد.

به‌طور کلی، این تصمیم ممکن است فشار بیشتری به خودروسازان چینی وارد کند و زمینه‌ساز انتقال برخی از تولیدات آن‌ها به اتحادیه اروپا گردد، در حالی که ممکن است از طرف چین نیز اقداماتی تلافی‌جویانه صورت گیرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×