شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جمهوری چک به دنبال راهکارهایی برای کاهش انتشار CO2 خودروها
جمهوری چک به دنبال راهکارهایی برای کاهش انتشار CO2 خودروها

جمهوری چک به دنبال راهکارهایی برای کاهش انتشار CO2 خودروها

۱۴۰۳-۰۷-۱۴ زمان مطالعه: 2 دقیقه

جمهوری چک به دنبال شرکای اتحادیه اروپا است تا به مقابله با قوانین سخت‌گیرانه‌تر انتشار CO2 در سال آینده بپردازد. مارتین کوپکا، وزیر حمل و نقل جمهوری چک و انجمن اصلی صنعت خودرو این کشور، روز جمعه این خبر را اعلام کردند.

به گزارش مجله ماشین، اتحادیه اروپا قصد دارد سقف متوسط انتشار CO2 از فروش خودروهای جدید را از ۱۱۶ گرم در کیلومتر به ۹۴ گرم در کیلومتر کاهش دهد. فراتر رفتن از این حد می‌تواند به جریمه‌هایی به میزان ۹۵ یورو (معادل ۱۰۴.۸۰ دلار) برای هر گرم اضافی CO2 در هر کیلومتر منجر شود که این مبلغ به تعداد خودروهای فروخته شده ضرب خواهد شد.

صنعت خودرو بزرگ‌ترین بخش اقتصادی جمهوری چک است و حدود ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. این صنعت نسبت به کاهش رقابت‌پذیری در پی سخت‌تر شدن محدودیت‌های انتشار از سال ۲۰۲۵ هشدار داده است و خطر جریمه‌های سنگین را پدیدار کرده است.

انجمن صنعت خودرو جمهوری چک (AutoSAP) اعلام کرد که رسیدگی به این موضوع ضروری است. مارتین یاهن، رئیس AutoSAP و عضو هیئت‌مدیره شرکت خودروسازی اشکودا (زیرمجموعه فولکس‌واگن) اظهار داشت: در شرایط کنونی بازار، عملاً امکان دستیابی به این اهداف وجود ندارد و این می‌تواند منجر به جریمه‌های کلانی به میزان صدها میلیارد کرون برای تولیدکنندگان خودرو شود.

بیشتر بخوانید: معرفی اشکودا الروک / اس یو وی تمام الکتریکی

AutoSAP و کوپکا همچنین قصد دارند به ارزیابی هدف‌های اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای با موتور احتراق داخلی در سال ۲۰۳۵ بپردازند که جزئی از اهداف اقلیمی اتحادیه است. کوپکا تاکید کرد که او به دنبال حمایت سایر کشورهای عضو خواهد بود.

او گفت: ما با هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از فکر کردن به تعطیلی کارخانه‌ها و از دست دادن مشاغل در کشور یا از دست دادن تحرک فردی خودداری کنیم.

اتحادیه اروپا سال گذشته سیاستی را تصویب کرد که فروش خودروهای جدید با انتشار CO2 را در سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌کند و عملاً فروش خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی مبتنی بر بنزین و دیزل را به پایان می‌رساند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×