پنجشنبه , ۱۹ مهر ۱۴۰۳
فراری روما اسپایدر تیلور مید

معرفی فراری روما اسپایدر تیلور مید: نسخه سفارشی

۱۴۰۳-۰۷-۱۹ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

فراری، نسخهٔ منحصر به فردی از روما اسپایدر را که توسط دپارتمان تِیلور مِید طراحی شده است، ارائه می‌دهد. این خودرو به عنوان بخشی از نمایشگاه «فِراری وان آف اِ کایند»، که به دنیای اختصاصی شخصی‌سازی برای سازندهٔ مارانلو اختصاص دارد، در موزهٔ انزو فِراری در مدنا به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، هدف از این روما اسپایدر به طور خاص، برجسته کردن تکنیک‌های نوآورانهٔ تولید قطعات با استفاده از مواد ویژه و ظریف است. از جملهٔ این موارد، کار روی پارچه پنل مرکزی صندلی‌ها با دوخت دستی است که از چرم داخلی استفاده می‌کند و نخ به‌دست‌آمده از لاستیک‌های بازیافتی را به کار می‌برد.

معرفی فراری روما اسپایدر تیلور مید: نسخه سفارشی
نمای جانبی فراری روما اسپایدر تیلور مید

در فراری روما اسپایدر تیلور مید، فراری کار با لیزر روی قطعات بدنه آلومینیومی برای سپر جلوی بال و همچنین امکان شخصی‌سازی طراحی کاپوت با یک قطب‌نما و مختصات جغرافیایی مارانلو را آغاز کرده است. آلومینیوم بازیافتی در طول مرحلهٔ تولید در ریخته‌گری فِراری نیز برای ساخت برخی از قطعات موتور V8 دو توربو استفاده می‌شود که حجم زباله را به حداقل می‌رساند.

فراری روما اسپایدر تیلور مید
نمای عقب فراری روما اسپایدر تیلور مید

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به استفاده از چرم ناپا بدون کروم و چوب با منشأ کنترل‌شده روی کاور تونو و کف عقب و همچنین قطعات ساخته شده از شن، روی کنسول مرکزی، بازیافت شن برداشته شده از قالب‌ها در ریخته‌گری مارانلو اشاره کرد.

همکاری با مونت‌بلانک نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود، با همکاری شریک فراری در ساخت یک نسخهٔ ویژه از میسترشتک برای این مناسبت. این ابزار نوشتاری نمادین اکنون دارای همان رنگ اورو میداست که به طور خاص توسط مرکز طراحی مارانلو برای مشخص کردن فراری روما اسپایدر تیلور مید انتخاب شده است. این قلم منحصر به فرد همچنین با یک نوک ساخته شده از طلای جامد Au750 کار دست و روکش پلاتینیوم با یک طرح خاص قطب‌نما و همچنین کاپ و بخش‌هایی نیز با روکش پلاتینیوم تقویت شده است.

فراری روما اسپایدر تیلور مید
فراری روما اسپایدر تیلور مید

با توجه به مفهوم سفر به عنوان یک موضوع اصلی در کل پروژه، ابزار نوشتاری همراه با یک دفترچهٔ یادداشت با یک کاور دارای چرم بازیافتی در همان رنگی که در داخل فِراری روما اسپایدر یافت می‌شود: روسو بولونیا و پِلِه متالیزاتا اورو میداست. مختصات مارانلو، همان مختصات روی بدنهٔ دفترچهٔ یادداشت و که یادآور قطب‌نمای حکاکی شده روی کاپوت هستند، روی کاور حک شده‌اند، یک ارتباط ناگسستنی بین ابزار نوشتاری و خودرو.

فراری روما اسپایدر تیلور مید
فراری روما اسپایدر تیلور مید

این فراری روما اسپایدر یک فرصت بی‌نظیر برای تحقیق و توسعه مواد و فرآیندها برای گسترش بیشتر طیف وسیعی از گزینه‌های شخصی‌سازی ارائه شده توسط دپارتمان تیلور مید بود. بنابراین خودرو بخشی از نمایشگاه ویژه «وان آف اِ کایند» نصب شده در موزه انزو فراری در مدنا می‌شود که به بازدیدکنندگان یک تجربهٔ غوطه‌ور خاص از برنامه‌های شخصی‌سازی که مشتریان فِراری به آن دسترسی دارند، ارائه می‌دهد: همراه با دیوار تعاملی که امکان تجربهٔ فیزیکی مواد، پارچه‌ها، رنگ‌ها و طیف وسیعی از گزینه‌هایی که مرکز طراحی فِراری برای مشتریان فراهم می‌کند، این نصب اکنون با مواد خاص انتخاب شده برای فِاری روما اسپایدر تیلور مِید برای منحصر به فرد کردن آن تقویت شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×