سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
آمار صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای مختلف در سال 1403

آمار صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای مختلف در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳-۰۷-۲۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه

با وجود انتقادهای داخلی به کیفیت خودروهای تولید ایران، آمارها نشان می‌دهد که صادرات این محصولات به کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد.

به گزارش مجله ماشین، در شش ماهه ابتدای سال جاری، خودروهای ایرانی راه خود را به بازارهایی چون اسپانیا، بلاروس، ترکیه، چین، عراق و برخی مناطق ویژه اقتصادی دیگر باز کرده‌اند.

جدول آمار صادرات خودروهای ایرانی به کشورهای مختلف

کشور/منطقهارزش صادرات (دلار)
اسپانیا۱۱۴,۳۳۴
بلاروس۱۰,۶۰۰
ترکیه۱۸,۵۰۰
چین (مجموع)۵۶۷,۰۷۹
– گمرک غرب تهران۵۳,۵۷۹
– منطقه ویژه اقتصادی بم۴۸۱,۶۰۷
– منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی۳۱,۸۹۲
عراق۱,۳۰۵,۲۳۱
مناطق ویژه اقتصادی۳۸,۶۷۸
مجموع کل۲,۰۵۴,۴۲۲

اگرچه ارزش کل صادرات خودرو در این مدت به ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۲۲ دلار رسیده است که رقمی اندک در مقایسه با سایر محصولات صادراتی محسوب می‌شود، اما نشان‌دهنده تلاش خودروسازان داخلی برای حضور در بازارهای بین‌المللی است.

جالب توجه است که اسپانیا با ۱۱۴ هزار و ۳۳۴ دلار ارزش صادرات، یکی از مقاصد اصلی خودروهای ایرانی در این مدت بوده است. همچنین، صادرات به چین با بیش از نیم میلیون دلار، نشان از تلاش خودروسازان ایرانی برای ورود به بزرگترین بازار خودروی جهان دارد.

با این حال، باید توجه داشت که ارزش صادرات خودروهای ایرانی همچنان بسیار پایین است و سهم ناچیزی از کل صادرات کشور را به خود اختصاص می‌دهد. این امر نشان می‌دهد که خودروسازان ایرانی هنوز راه درازی در پیش دارند تا بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×