پنجشنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۳
نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴

نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴: در سایه جنگ تجاری

۱۴۰۳-۰۷-۲۴ زمان مطالعه: 4 دقیقه 18

نمایشگاه خودروی پاریس در سایه جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و چین در زمینه خودروهای برقی آغاز شد.

به گزارش مجله ماشین، تولیدکنندگان خودرو که در رقابت برای ترغیب رانندگان به استفاده از خودروهای برقی هستند، در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ مدل‌های ارزان‌تر و مجهزتر به فناوری را معرفی می‌کنند که مخاطبان آنها از افراد ثروتمند تا دانش‌آموزانی که هنوز گواهینامه رانندگی دریافت نکرده‌اند، را شامل می‌شود.

این نمایشگاه دوسالانه مدت‌هاست که یکی از نمایشگاه‌های اصلی صنعت خودرو بوده و تاریخچه آن به سال ۱۸۹۸ بازمی‌گردد.

با وجود تهدیدات اتحادیه اروپا برای افزایش مالیات بر واردات خودروهای برقی چینی، تولیدکنندگان چینی با قدرت در این نمایشگاه حضور دارند. تولیدکنندگان اروپایی باسابقه با تلاش‌های جدید خود برای جذب مصرف‌کنندگان که از قیمت بالای خودروهای برقی ناراضی هستند، مقابله می‌کنند.

مدل‌های جدید بیشتر از چین

شرکت‌های نوپای چینی در زمینه خودروهای برقی، Leapmotor و XPeng، مدل‌هایی را به نمایش گذاشتند که ادعا می‌کنند از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برند.

Leapmotor که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده است، یک SUV کامپکت برقی به نام B10 را رونمایی کرد. این خودرو برای خریداران اروپایی در لهستان تولید خواهد شد، همانطور که ژونگ تیانیو، رئیس برنامه‌ریزی محصول Leapmotor، اعلام کرد. Leapmotor قیمتی برای B10 که سال آینده عرضه خواهد شد، اعلام نکرد.

Leapmotor همچنین اعلام کرد که یک خودروی کوچک برقی برای رفت‌وآمد شهری که در پاریس به نمایش گذاشته بود، T03، با قیمت رقابتی ۱۸۹۰۰ یورو (۲۰۶۲۰ دلار) به فروش خواهد رسید. خودروهایی که در فرانسه فروخته می‌شوند، از چین وارد خواهند شد اما در لهستان مونتاژ خواهند شد، ژونگ گفت.

Leapmotor همچنین قیمت اولیه ۳۶۴۰۰ یورو (۳۹۷۰۰ دلار) در اروپا برای خودروی خانوادگی بزرگ‌تر خود، C10، را اعلام کرد.

فروش خارج از چین از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک با Stellantis، چهارمین خودروساز بزرگ جهان، انجام می‌شود. Leapmotor اعلام کرد که فروش در اروپا از سپتامبر آغاز شده است.

XPeng برای افزایش تعرفه آماده می‌شود

XPeng، تولیدکننده ده ساله خودروهای برقی چینی که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ حضور دارد، یک سدان شیک به نام P7+ را رونمایی کرد.

هِ شیائوپنگ، مدیرعامل XPeng، گفت که XPeng قصد دارد از سال آینده در اروپا تحویل دهد. قیمت‌های هدف‌گذاری شده برای P7+ در اروپا اعلام نشد، اما مدیرعامل گفت که آنها در چین از ۲۰۹۸۰۰ یوان، معادل ۲۷۱۰۰ یورو یا ۲۹۶۰۰ دلار، شروع خواهند شد.

برایان گو، رئیس XPeng، گفت که تعرفه‌های تهدیدآمیز وارداتی اتحادیه اروپا می‌تواند برنامه‌های توسعه شرکت را پیچیده کند اگر بروکسل و پکن تا پایان اکتبر، قبل از ضرب‌الاجل، راه‌حلی دوستانه برای اختلاف تجاری خود پیدا نکنند.

بروکسل می‌گوید یارانه‌ها به شرکت‌های چینی کمک می‌کند تا به طور ناعادلانه قیمت‌های صنعت اتحادیه اروپا را کاهش دهند، با افزایش خودروهای برقی چینی‌ساخت از ۳.۹ درصد بازار خودروهای برقی در سال ۲۰۲۰ به ۲۵ درصد تا سپتامبر ۲۰۲۳.

گو گفت: تعرفه فشار زیادی بر مدل تجاری ما وارد خواهد کرد. این یک ضربه مستقیم به حاشیه سود ماست که از قبل بسیار بالا نیست.

وسایل نقلیه برای جوانان

تولیدکنندگان وسایل نقلیه کوچک برقی که می‌توانند بدون گواهینامه در اروپا رانندگی شوند، در حال یافتن بازار رو به رشدی در میان نوجوانان به جوانی ۱۴ سال و والدین آنها هستند که به دلایل ایمنی ترجیح می‌دهند آنها با چهار چرخ به جای موتور سیکلت در اطراف بچرخند.

چندین تولیدکننده این دو نفره‌ها در پاریس به نمایش گذاشته شده‌اند، از جمله سیتروئن فرانسه. قیمت اولیه Ami یا «دوست» آن کمی کمتر از ۸۰۰۰ یورو (۸۷۲۰ دلار) است. این وسیله نقلیه پلاستیکی که در سال ۲۰۲۰ در فرانسه راه‌اندازی شد، اکنون در بازارهای دیگر اروپا و در ترکیه، مراکش و آمریکای جنوبی نیز فروخته می‌شود.

آلن لو گوگوک، رئیس محصول سیتروئن برای Ami، گفت: «این یک ماشین نیست. این یک شیء برای تحرک است.»

قوانین اروپایی به نوجوانان بدون گواهینامه اجازه می‌دهد تا پس از گذراندن یک دوره آموزشی هشت ساعته، از ۱۴ سالگی Ami و وسایل نقلیه مشابه را رانندگی کنند. آنها با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت (۲۸ مایل در ساعت) محدود هستند.

این وسایل نقلیه همچنین در میان بزرگسالانی که به دلیل تخلفات رانندگی گواهینامه خود را از دست داده‌اند یا هرگز گواهینامه کامل نگرفته‌اند و در خارج از شهرها در مناطقی با حمل‌ونقل ضعیف، بازار پیدا می‌کنند.

Mobilize، شرکت تابعه رنو، گفت که حتی در سرمای سوزان زمستان، دو نفره پلاستیکی بدون گواهینامه Duo می‌تواند بین شارژها ۱۰۰ کیلومتر (بیش از ۶۰ مایل) حرکت کند. یک برنامه تلفن به عنوان کلید در و جرقه عمل می‌کند.

Ligier، یک تولیدکننده فرانسوی دیگر، دو نفره‌های بدون گواهینامه خود را در نسخه‌های دیزلی و برقی می‌فروشد.

گالری تصاویر نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×