پنجشنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۳
ایران خودرو نوید تحولات بزرگ در صنعت خودرو را می‌دهد

ایران خودرو نوید تحولات بزرگ در صنعت خودرو را می‌دهد

۱۴۰۳-۰۷-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام خبر تولید انبوه خودروی جدید ری‌را و برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای توسعه محصولات و کاهش مصرف سوخت، تحولات بزرگی را در صنعت خودرو کشور نوید می‌دهد.

به گزارش مجله ماشین، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، با اشاره به راهبردهای وزارت صمت در راستای کاهش مصرف سوخت، از برنامه‌های این شرکت برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی خبر داد. وی تأکید کرد که خودرو هیبرید تارا به عنوان اولین محصول هیبرید داخلی، تا پایان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو که با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها طراحی شده، قادر است تا ۴۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

علاوه بر خودروهای هیبریدی، ایران خودرو در حوزه موتور نیز دست به نوآوری زده است. موتور قدرتمند EFP-TC که در محصولات ری‌را، دنا جوانان و به زودی تارا استفاده خواهد شد، علاوه بر افزایش شتاب خودرو، مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. همچنین، توسعه موتور سه سیلندر با هدف کاهش بیشتر مصرف سوخت در دستور کار این شرکت قرار دارد.

ایران خودرو همچنین از تولید انبوه رانا با گیربکس اتوماتیک AMT6 از دی ماه امسال خبر داد. این گیربکس که به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شود، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، عملکرد بهتری نسبت به گیربکس‌های دستی دارد.

عظیمی با بیان اینکه محصول تارا جوانان با موتور پرقدرت EFP-TC تا پایان سال به تولید انبوه خواهد رسید، از این خودرو به عنوان رقیبی جدی برای خودروهای وارداتی یاد کرد. وی همچنین از تولید انبوه خودروی کراس‌اوور ری‌را در آبان ماه خبر داد و این محصول را تحولی بزرگ در صنعت خودرو کشور دانست.

با توجه به برنامه‌های گسترده ایران خودرو در حوزه توسعه محصولات و کاهش مصرف سوخت، می‌توان انتظار داشت که این شرکت در آینده نقش مهمی در ارتقای کیفیت و تنوع خودروهای تولید داخل ایفا کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×