پنجشنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۳
خودروی برقی زیکر قدم در بازار استرالیا گذاشت

خودروی برقی زیکر قدم در بازار استرالیا گذاشت

۱۴۰۳-۰۷-۲۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

زیکر، سازنده خودروی برقی چینی؛ فروش اولین مدل خود را در استرالیا آغاز کرده است که یکی از دو مدلی است که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود و هر دو نیز در اواخر امسال در نیوزیلند عرضه خواهند شد زیرا این شرکت به دنبال تبدیل اقیانوسیه به یک بازار خارجی کلیدی است.

به گزارش مجله ماشین، کنال یان، مدیرعامل زیکر استرالیا، گفت که برند پریمیوم جیلی با شاسی‌بلند ایکس شروع امیدوارکننده‌ای داشته است و افزود که ایکس و خودروی چندمنظوره ۰۰۹ در مجموع بیش از ۲۵۰۰ مورد علاقه ثبت شده را جذب کرده‌اند.

سازندگان خودروی برقی چینی نسبت به بازار استرالیا مشتاق بوده‌اند زیرا موانع تجاری در جاهای دیگر افزایش می‌یابد. اروپا آماده است تا تعرفه‌های سنگین بر خودروهای برقی ساخت چین وارد کند، در حالی که آن‌ها از بازار ایالات متحده حذف شده‌اند.

اگرچه استرالیا در مقیاس جهانی با ۱.۲ میلیون خودروی فروخته شده در سال گذشته یک بازار نسبتاً کوچک است، اما برای خودروسازان چینی بسیار جذاب است زیرا صنعت خودروسازی ندارد و بعید است که موانع تجاری حفاظت‌گرا را معرفی کند.

دولت همچنین از سال ۲۰۲۲ برای تحقق اهداف صفر انتشار و گرم شدن روابط دوجانبه با چین، به طور جدی ترویج استفاده از خودروهای برقی را آغاز کرده است.

یان گفت که زیکر امیدوار است اقیانوسیه به یکی از بزرگترین بازارهای خارجی خود در کنار آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین تبدیل شود و افزود که انتظار دارد استانداردهای جدید کارایی خودرو استرالیا که قرار است از سال ۲۰۲۵ اجرا شود، تقاضا برای خودروهای برقی را بیشتر افزایش دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×