دوشنبه , ۳۰ مهر ۱۴۰۳
ممنوعیت واردات خودروهای تصادفی

ممنوعیت واردات خودروهای تصادفی: گام جدید مجلس برای ساماندهی بازار خودرو

۱۴۰۳-۰۷-۲۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اقدامی تازه برای ساماندهی بازار خودرو و حمایت از مصرف‌کننده، مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای کارکرده تصادفی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مجله ماشین، حسنعلی محمدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به برگزاری جلسه این کمیسیون با واردکنندگان خودرو، بر لزوم ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی تاکید کرد. وی در این باره گفت: منشأ بسیاری از خودروهای کارکرده وارداتی مشخص نیست و این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد تا خودروهایی که دارای سابقه تصادف هستند و یا خدمات پس از فروش مناسبی برای آن‌ها ارائه نمی‌شود، اجازه ورود به کشور را نداشته باشند.

محمدی همچنین به چالش‌های تولیدکنندگان داخلی و نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات تولیدکنندگان داخلی، نمی‌توانیم از کیفیت و ایمنی خودروهای وارداتی چشم‌پوشی کنیم. هدف ما آن است که با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، هم به تولیدکنندگان داخلی کمک کنیم و هم نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف سازیم.

نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد که واردات خودروهای کارکرده باید با رعایت استانداردهای جهانی و با هدف ارتقای سطح کیفی خودروهای موجود در بازار صورت گیرد. وی همچنین بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد انگیزه برای تولید خودروهای باکیفیت‌تر و با فناوری‌های روز دنیا تاکید کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×