معرفی برابوس راکت جی تی اس: شوتینگ بریک کربنی SL
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، برابوس «راکت جیتیاس» را بر اساس مرسدس-AMG SL63 روداستر طراحی کرده است. این شرکت، بدنه کاملی را با فیبر کربن جایگزین کرده و موتور هیبرید آن بهطور قابل توجهی تغییر یافته و قدرتی معادل ۹۸۵ اسب بخار تولید میکند.
طراحی برابوس راکت جی تی اس
برابوس در طول سالها بسیاری از پروژههای عجیب و غریب را ارائه کرده است، اما هیچکدام شبیه به این نبودهاند. اگر از خود میپرسید مرسدس کی یک شوتینگ بریک با سقف بلند ساخته است، وقت خود را هدر ندهید. این کاملاً یک پروژه برابوس است.
این شرکت، بدنه شوتینگ بریک را کاملاً از فیبر کربن نمایان ساخته است. جلوپنجره جدید دارای یک اسپویلر بزرگ است که برای کاهش نیروی صعود طراحی شده و همچنین به انتقال هموارتر به گلگیرهای جلو کمک میکند. سقف تاشو و تمام وزن مرتبط با آن حذف شده و به جای آن، بخش پشتی برجستهای جایگزین شده که ویژگیهای یک شوتینگ بریک دو در را تعریف میکند. به طور طبیعی، برابوس یک جلوپنجره وحشی با دیفیوزر بزرگ و خروجیهای اگزوز چهارگانه (که آنها نیز از فیبر کربن ساخته شدهاند) نصب کرده است. یک اسپویلر ساده در انتها پروژه را تکمیل میکند.
مشخصات فنی برابوس راکت جی تی اس
با فشار بر روی پدال گاز، موتور هیبرید V-8 قدرت را به فراتر از انتظار میبرد. برابوس، موتور توربوشارژ دوقلوی مرسدس را به ۴.۴ لیتر افزایش داده و به تنهایی ۷۸۵ اسب بخار تولید میکند. در حالی که در عقب، موتور الکتریکی SL به این جمع ۲۰۱ اسب بخار دیگر اضافه میکند. تمامی این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته منتقل میشود و از طریق مجموعهای از چرخهای برابوس که در جلو ۲۱ اینچ و در عقب ۲۲ اینچ اندازه دارند، به زمین میرسد. ترمزها و تعلیق نیز ارتقاء یافتهاند.
این به معنای آن است که این شوتینگ بریک بهطور فوقالعادهای سریع است. برابوس ادعا میکند که زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۲.۷ ثانیه است که اندکی سریعتر از مدل استاندارد SL است. حداکثر سرعت نیز کمی سریعتر و بهصورت الکترونیکی محدود شده به ۳۱۷ کیلومتر در ساعت است، اگرچه برابوس پیشنهاد میکند که میتواند سریعتر برود. برای ثبت این آمار، باید گفت که این ویژگیها آن را در زمره سریعترین واگنهای دنیا قرار میدهد.
داخل خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته، اما برابوس در این زمینه زیادهروی نکرده است. در اینجا کربن فیبر و آلکانترا به وفور وجود دارد و صندلیهای دوختدار نیز تعبیه شدهاند. دوخت متضاد سفید و نورپردازی آبی، به این فضای تیره شخصیت خاصی میبخشد.
برابوس هیچ اشارهای به قیمت یا اهداف تولید راکت جیتیاس نکرده است. میتوان با اطمینان گفت که قیمت آن بسیار بالاست و کمترین شروعی برای این ماشین فوقالعاده خواهد بود.