تازه‌ها
یکشنبه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۴
خودروساز چینی GAC وارد بازار برزیل شد

خودروساز چینی GAC وارد بازار برزیل شد

1404-03-04 زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی چینی GAC (گروه خودروسازی گوانگژو) روز جمعه از آغاز فروش محصولات خود در بازار برزیل خبر داد. این شرکت با عرضه مدل‌های هیبریدی و الکتریکی، قصد دارد جایگاه خود را در ششمین بازار بزرگ خودرو جهان تثبیت کند و برنامه‌ای بلندپروازانه برای احداث کارخانه تولیدی در این کشور تا پایان سال ۲۰۲۶ دارد.

GAC از روز شنبه فروش چهار مدل خودروی الکتریکی وارداتی و یک مدل هیبریدی را در برزیل آغاز خواهد کرد. این شرکت که سال گذشته از سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد رئالی (معادل ۱.۰۶ میلیارد دلار) در برزیل طی پنج سال آینده خبر داده بود، پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۳۰ به فروش ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو در این کشور دست یابد. وی هایگانگ، رئیس بخش بین‌الملل GAC، در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت بازار برزیل اظهار داشت: «برزیل کشوری بزرگ و برای ما بسیار مهم است. ما استراتژی بلندمدتی برای حضور در این بازار تدوین کرده‌ایم که تحت تأثیر روابط دوجانبه چین و برزیل قرار دارد.»

بازار خودروهای برقی و هیبریدی در برزیل با سرعت چشمگیری در حال گسترش است. بر اساس گزارش فنابراوه (Fenabrave)، فروش خودروهای برقی و هیبریدی در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۵ با رشد ۳۷.۴ درصدی به ۷۰,۴۵۰ دستگاه رسیده است، در حالی که فروش کلی خودروهای سبک تنها ۳.۴ درصد افزایش داشته و به ۷۱۴,۸۰۰ دستگاه رسیده است. این آمار نشان‌دهنده استقبال روزافزون برزیلی‌ها از خودروهای الکتریکی (Electric Vehicles – EVs) و هیبریدی است که GAC قصد دارد از این فرصت بهره‌برداری کند.
رقابت فشرده در بازار برزیل

ورود GAC به برزیل در حالی صورت می‌گیرد که این بازار به یکی از رقابتی‌ترین بازارهای خودرو جهان تبدیل شده است. دیگر خودروسازان چینی مانند BYD، چری (Chery) و گریت وال موتور (GWM) نیز در سال‌های اخیر حضور پررنگی در برزیل داشته‌اند و با عرضه مدل‌های متنوع، سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. وی هایگانگ با اذعان به این رقابت فشرده، تأکید کرد که برنامه‌های GAC تحت تأثیر عوامل خارجی مانند جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده یا سیاست‌های تعرفه‌ای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قرار نگرفته است. او افزود: «ما با در نظر گرفتن روابط دوجانبه چین و برزیل، استراتژی خود را طراحی کرده‌ایم.»

GAC در حال مذاکره با شرکای محلی برای احداث کارخانه‌ای در برزیل است و انتظار می‌رود این پروژه در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسد. این اقدام نه‌تنها به کاهش هزینه‌های واردات کمک می‌کند، بلکه GAC را به‌عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار خودروی برزیل تثبیت خواهد کرد. تولید محلی می‌تواند مزیت رقابتی این برند را در برابر دیگر خودروسازان چینی و بین‌المللی تقویت کند

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×