پنجشنبه , ۱۷ مهر ۱۴۰۴
تولید مدل‌های بنزینی پورشه ادامه می‌یابد

تولید مدل‌های بنزینی پورشه ادامه می‌یابد

1404-06-30 زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی پورشه سرانجام به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل شرایط بازار، در استراتژی خود در زمینه خودروهای برقی تجدید نظر کرده است. این شرکت تأیید کرده که تولید مدل‌های بنزینی را برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داد و توسعه برخی از پلتفرم‌های برقی جدید را به تعویق انداخته است.

این تصمیم پورشه در حالی اتخاذ می‌شود که پیش از این نیز نشانه‌هایی از آن دیده شده بود؛ از جمله تولید پورشه کاین بنزینی تا دهه ۲۰۳۰ و آزمایش مدل‌های بنزینی نسل بعدی ماکان.

پورشه تأیید کرده است که این تغییر استراتژی، باعث تحمیل هزینه‌ای حدود ۱.۸ میلیارد یورویی بر سود عملیاتی سال ۲۰۲۵ خواهد شد. همچنین، این شرکت اعلام کرده که شاسی‌بلند پرچم‌دار آینده خود که با کد K1 شناخته می‌شود، برخلاف تصور اولیه، تنها به صورت برقی عرضه نخواهد شد. تولید این خودرو با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی شارژی (PHEV) آغاز خواهد شد.

پورشه همچنین تأیید کرد که تولید مدل‌های بنزینی فعلی خود را برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داد. با این حال، سرنوشت مدل ۷۱۸ (باکستر و کیمن) متفاوت است. تولید مدل بنزینی ۷۱۸ در مهرماه ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد و تحویل نهایی آن‌ها تا اسفند ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد که پورشه قصد دارد این مدل را به طور کامل به خودروی برقی تبدیل کند، زیرا سرمایه‌گذاری مجدد بر روی یک نسل بنزینی جدید از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

با وجود تمرکز بر خودروهای برقی، پورشه نشان داده که به موتورهای بنزینی خود وفادار است:

  • موتور V8: پورشه اعلام کرده است که تولید موتورهای V8 خود را تا پس از سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داد.
  • موتور شش سیلندر باکسر: این موتور محبوب نیز همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند. نمونه‌های جدید این موتور در پورشه ۹۱۱ کاررا GTS و ۹۱۱ توربو S با سیستم هیبریدی معرفی شده‌اند.

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۶ که در آمریکا عرضه شده، با قدرت ترکیبی ۷۰۱ اسب بخار و قیمت پایه ۲۷۰,۳۰۰ دلار، یکی از قدرتمندترین ۹۱۱‌های تولیدی است. این خودرو می‌تواند تنها در ۲.۴ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است.

به نظر می‌رسد پورشه با درک واقعیت‌های بازار و نیاز مشتریان، به یک استراتژی منعطف‌تر روی آورده است که در آن، هر دو نوع پیشرانه بنزینی و برقی در کنار هم به حیات خود ادامه خواهند داد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×