پنجشنبه , ۱۷ مهر ۱۴۰۴
ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در مسیر تولید انبوه

ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در مسیر تولید انبوه

1404-06-31 زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، گروه ب‌ام‌و با یک رویکرد استراتژیک و متفاوت، در حال آماده‌سازی برای عرضه مدل جدید BMW X5 با پنج نوع پیشرانه مختلف است. این شاسی‌بلند لوکس، برای اولین بار در تاریخ این شرکت، با پیشرانه‌های تمام‌برقی، پلاگین هیبرید، بنزینی، دیزلی و همچنین هیدروژنی پیل سوختی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این تنوع بی‌سابقه، نشان‌دهنده تعهد ب‌ام‌و به ارائه راه‌حل‌های متنوع برای نیازهای گوناگون مشتریان در سراسر جهان است.

تکنولوژی کلیدی برای آینده صنعت خودرو

به گفته یواخیم پست، عضو هیئت‌مدیره ب‌ام‌و در بخش توسعه، «عرضه ب‌ام‌و X5 با پنج گزینه پیشرانه، بار دیگر موقعیت ما را به عنوان یک پیشگام فناوری تثبیت می‌کند». وی تأکید کرد که هیدروژن نقش مهمی در کاهش آلایندگی جهانی دارد و ب‌ام‌و مصمم به پیشبرد این فناوری است.

این رویکرد “پذیرای تکنولوژی” (Technology-open approach) به ب‌ام‌و اجازه می‌دهد تا با استفاده از پلتفرم‌های تولید انعطاف‌پذیر و دانش فنی بالا، تمامی این پیشرانه‌ها را به صورت کارآمد در یک مدل واحد به کار گیرد. این استراتژی، ب‌ام‌و iX5 هیدروژن را به عنوان اولین مدل تولید انبوه این شرکت با پیل سوختی هیدروژنی در سال ۲۰۲۸ روانه بازار خواهد کرد.

همکاری با تویوتا؛ گامی بلند در توسعه پیل سوختی

ب‌ام‌و iX5 هیدروژن که پس از موفقیت در تست‌های ناوگان آزمایشی به مرحله تولید رسیده، نویدبخش یک تجربه رانندگی کاملاً متفاوت است. به گفته مایکل راث، معاون بخش خودروهای هیدروژنی ب‌ام‌و، «ب‌ام‌و iX5 هیدروژن یک ب‌ام‌و واقعی خواهد بود؛ پیشگام در کلاس خود و ارائه‌دهنده لذت رانندگی اصیل ب‌ام‌و.»

تکنولوژی به کار رفته در این خودرو بر پایه سیستم پیل سوختی نسل سوم است که حاصل همکاری گروه ب‌ام‌و و شرکت تویوتا است. این همکاری منجر به تولید یک سیستم فشرده‌تر، قدرتمندتر و کارآمدتر شده که در نهایت، برد حرکتی و توان خروجی را افزایش داده و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

نقش هیدروژن در تکمیل پازل خودروهای برقی

هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی بسیار کارآمد برای آینده در نظر گرفته می‌شود. این ماده قادر است انرژی‌های تجدیدپذیر را ذخیره کند و به تکمیل پازل حمل‌ونقل برقی کمک کند، به خصوص در مواردی که خودروهای برقی باتری‌محور به تنهایی راهکار بهینه نیستند.

گروه ب‌ام‌و با درک این موضوع، علاوه بر توسعه خودروی هیدروژنی، در طرحی با نام HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) فعالانه برای گسترش زیرساخت‌های هیدروژنی و ایستگاه‌های سوخت‌گیری در مناطق شهری تلاش می‌کند. هدف این طرح، افزایش توجیه اقتصادی سیستم‌های حمل‌ونقل هیدروژنی از طریق اشتراک‌گذاری تقاضا برای انواع وسایل نقلیه، از کامیون و اتوبوس گرفته تا خودروهای سواری، است. این اقدام به توزیع و استفاده بهینه از ایستگاه‌های هیدروژن کمک خواهد کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×