دوشنبه , ۲۸ مهر ۱۴۰۴
همکاری استراتژیک کانون جهانگردی و اتاق بازرگانی ایران 

همکاری استراتژیک کانون جهانگردی و اتاق بازرگانی ایران 

1404-07-28 زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله ماشین، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل خودرویی، توسعه صنعت گردشگری و گسترش تعاملات تجاری بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی را با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امضا کردند. این همکاری در راستای بهره‌برداری مؤثر از توانمندی‌های بخش دولتی و خصوصی کشور تعریف شده است.

این سند همکاری که روز یکشنبه، ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۴، به امضای محمدحسین صوفی (مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی) و پیام باقری (نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی ایران) رسید، بر تمرکز بر برندسازی ملی و ارتقای جایگاه ایران در رویدادهای بین‌المللی تأکید دارد. همچنین، پایبندی کامل به قوانین داخلی و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با حوزه‌های گمرک، گردشگری و حمل‌ونقل از اصول مهم این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

محورهای کلیدی همکاری میان این دو نهاد مهم به شرح زیر است:

حوزه همکاری اقدامات و اهداف تعریف شده
تردد مرزی و گمرک رونق و تسهیل استفاده از کارنه دوپاساژ (گذربرگ گمرکی) و افزایش تردد مرزی خودروهای سواری.
بازرگانی و رویدادها برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، برگزاری و حمایت از پاویون ملی ایران در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری رویدادهای خودرویی در سطح ملی و بین‌المللی.
توسعه گردشگری توسعه و ترویج تاکسی‌توریسم، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری داخلی و ایجاد شبکه تجاری و گردشگری مشترک.
روابط بین‌الملل استفاده از ظرفیت‌ها و شبکه‌ نمایندگی‌های خارجی و راه‌اندازی دفاتر مشترک در کشورهای هدف برای توسعه روابط تجاری.
مشارکت فعالان اطلاع‌رسانی و دعوت از فعالان اقتصادی و گردشگری برای مشارکت مؤثر در رویدادهای مشترک.

به منظور تضمین اجرای دقیق و مؤثر مفاد تفاهم‌نامه، مقرر شد که کمیته‌های مشترکی در حوزه‌های تخصصی (شامل فنی، مالی، آموزشی و ارزیابی عملکرد) تشکیل شوند. همچنین، گزارش‌های سالانه باید بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی تدوین و ارائه شود تا روند همکاری و میزان دستیابی به اهداف مشخص گردد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×