چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۴۰۴
نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای

نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای

1404-09-11 زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

به گزارش مجله ماشین، یک دستگاه نیو EC6 در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۴ در حومه شانگهای دچار تصادف شدید شد؛ حادثه‌ای که در آن بخش عقب خودرو پس از برخورد سنگین با گارد بتنی کنار جاده از کابین جدا شد. با وجود شدت برخورد، هر دو سرنشین بدون آسیب‌های تهدیدکننده زندگی از حادثه جان سالم به در بردند.

بر اساس بیانیه‌ای که ساعاتی پس از تصادف منتشر شد، سیستم ایمنی خودرو بلافاصله حادثه را ثبت و گزارش کرده و تیم امدادی نیو به سرعت در محل حاضر شده است. سرنشینان بعد از انتقال به بیمارستان، تحت مراقبت قرار گرفتند و آسیب جدی نداشتند.

نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای
نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای

شرکت سازنده اعلام کرده که در زمان تصادف، خودرو در حالت دستیار رانندگی یا سیستم نیمه‌خودران فعال نبوده است. به‌محض وقوع برخورد، قفل درها به‌صورت خودکار باز شده و دستگیره‌ها بیرون آمدند تا امکان خروج ایمن سرنشینان فراهم شود.

مهم‌ترین نکته در این سانحه، سالم‌ ماندن بسته باتری است. طبق گزارش نیو، باتری هیچ نشانه‌ای از آتش‌سوزی، دود یا ناپایداری حرارتی نداشت و خطر ایمنی ایجاد نکرد. پلیس محلی تحقیقات درباره علت دقیق حادثه را آغاز کرده است.

نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای
نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای

نیو EC6 یک کراس‌اوور کوپه برقی سایز متوسط است که از سال ۲۰۲۰ در چین تولید می‌شود. نسخه ۲۰۲۵ این خودرو با دو موتور و سیستم چهارچرخ محرک عرضه شده و توان مجموع ۳۶۰ کیلووات و برد ۶۳۰ کیلومتر (استاندارد CLTC) را از یک باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی ارائه می‌دهد.

براساس داده‌های فنی منتشرشده از سوی خودروساز، خودرو با یک مانع بتنی باریک با لبه‌ای نزدیک به ۱۲ سانتی‌متر برخورد کرده است؛ سطحی که به دلیل فشار نقطه‌ای بسیار بالا می‌تواند باعث “پارگی برشی” در بخش عقب خودرو شود. همین رفتار باعث شکست ساختاری در ستون C و کف عقب خودرو شده، اما کابین اصلی بدون هیچ‌گونه تغییر شکل باقی مانده است.

نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای
نجات سرنشینان نیو EC6 در تصادف شدید شانگهای

گزارش‌های تصویری نشان می‌دهد راننده پس از حادثه حتی توانسته روی قاب در بنشیند؛ موضوعی که نشان می‌دهد سلول ایمنی کابین و ترکیب بدنه فولاد-آلومینیوم عملکرد محافظتی خود را به‌خوبی انجام داده است.

اگرچه این سانحه به‌تنهایی نمی‌تواند معیار کاملی برای ارزیابی کیفیت کلی یا مقاومت بدنه در همه سناریوهای تصادف باشد، اما یک نمونه واقعی است که نشان می‌دهد ساختار ایمنی نیو EC6 در برخوردهای بسیار شدید و نقطه‌ای توانسته استانداردهای حفاظتی اصلی را حفظ کند و از جان سرنشینان محافظت نماید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×