بامو M3 CS مدل ۲۰۲۴ با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شد
به گزارش مجله ماشین، بامو از دوران E9 مدلهای کلاب اسپرت میسازد تا بهترین نسخه بعد از CSL را نشان دهد.
پس از اینکه نسل قبلی M3 در اواخر سال ۲۰۱۷ درمان CS را با قدرت بیشتر و وزن کمتر دریافت کرد، جانشین آن امروز با پیروی از همان دستورالعمل، پوشش خود را شکسته است.
بسیار شبیه مدل F80 است و فقط با گیربکس اتوماتیک فروخته می شود. اما یک تفاوت اساسی وجود دارد که M3 CS جدید دارای xDrive (با RWD قابل انتخاب) است در حالی که مدل قبلی آن دارای RWD بود.
مهندسان بامو M موتور ۳.۰ لیتری S58 توئین توربو را ارتقا داده اند تا ۵۴۳ اسب بخار قدرت را تولید کند و کاملاً با M4 CSL مطابقت داشته باشد.
این قدرتمندترین ۶ سیلندر خطی در تاریخ این شرکت نیست، زیرا ۳.۰ CSL بسیار کمیاب حتی قوی تر است و ۵۵۳ اسب بخار قدرت دارد.
حداکثر گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر در مقایسه با M3 Competition xDrive که CS بر اساس آن ساخته شده است، بدون تغییر است.
جدای از گنجایش ۴۰ اسب اضافی، M3 CS تقریباً ۳۴ کیلوگرم وزن کم می کند که به لطف رژیم پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن است.
CFR توسط بامو برای کاپوت، اسپلیتر جلو، ورودی هوا، درپوش آینههای جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر درب صندوق عقب استفاده شده است.
سقف نیز از همان مواد سبک وزن و در عین حال بادوام ساخته شده است و همینطور پدل های تعویض دنده در داخل که کنسول مرکزی و نوارهای تزئینی CFRP نیز هستند.
این رژیم همچنین شامل یک صدا خفه کن عقب تیتانیومی و یک جفت صندلی سطلی جلو با پوسته کربنی است.
علاوه بر این، متوجه شدهایم که دریچههای هوای عقب و کنترلها در تلاش برای از بین بردن پوندهای گرانبها حذف شدهاند.
M4 CSL با کنار گذاشتن صندلیهای عقب یک گام فراتر رفت، اما بدیهی است که در یک خودروی چهار در منطقی نبود.
هر دو نسل قبلی M3 CS و M5 CS دارای صندلی های بزرگتر عقب بودند، اگرچه دومی نیمکت را کنار گذاشت تا فضایی برای دو صندلی جداگانه با پشتیبانی جانبی بیشتر ایجاد کند.
با حسن نیت اضافه شده M3 CS از حالت سکون در ۳.۲ ثانیه یا دو دهم ثانیه زودتر از Competition xDrive به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
پکیج M Driver’s به عنوان استاندارد گنجانده شده است تا این سدان سریع به سرعت ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت با کنترل الکترونیکی برسد.
ظاهر بامو M3 CS مدل ۲۰۲۴
M3 CS که با رنگ سبز سیگنال خیرهکننده از کاتالوگ Individual به پایان رسیده است، دارای چراغهای روشنایی زرد رنگ در روز است که با M4 CSL، M5 CS و خودروهای مسابقهای منعکس میشود.
مانند کوپه هاردکور، خطوط جلوپنجره به رنگ قرمز تکمیل شده است در حالی که سپر جلو تا حد زیادی جابجا شده است. علاوه بر این، بخش های فیبر کربنی در معرض دید کاپوت، آینه M4 CSL است.
BMW همچنین این سدان فوقالعاده را در رنگهای متالیک یاقوت کبود سیاه و خاکستری بروکلین همراه با رنگ سفید منجمد به فروش خواهد رساند.
در داخل، صندلیهای جلو برقی و گرمکن دارای آرم «CS» و چرم مرینو با المان قرمز Mugello هستند.
در تکمیل این تغییرات، صفحات رکاب در با نشان “M3 CS”، فرمانی با پوشش آلکانترا و رنگهای معروف M که کمربندهای ایمنی را تزئین میکنند، هستند.
اگرچه این M3 با بالاترین عملکرد تا به امروز است، اما بامو همچنان برای ترمزهای سرامیکی کربنی از شما هزینه اضافی می گیرد زیرا خودروی استاندارد با ترمزهای مرکب معمولی عرضه می شود.
لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ با ابعاد ۲۷۵/۳۵ ZR19 در جلو و ۲۸۵/۳۰ ZR20 در عقب، گزینهای بدون هزینه برای چرخهای فورج شده موجود در رنگ مشکی مات یا برنز طلایی هستند.
بامو میگوید که M3 CS را در تعداد محدود تولید میشود، اما تعداد دقیق آن را فاش نمیکند.
منطق به ما می گوید که نسبت به M4 CSL که فقط ۱۰۰۰ واحد آن برای کل جهان ساخته می شود، تعداد کمتری خواهد داشت.
این سدان اسپرت ۱۱۸۷۰۰ دلار قیمت دارد و در ماه مارس در کارخانه مونیخ وارد تولید خواهد شد.