سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جزئیات فنی کیا EV9 اعلام شد
کیا EV9

جزئیات فنی کیا EV9 اعلام شد

۱۴۰۲-۰۱-۱۴

جزئیات فنی کیا EV9 به طور رسمی اعلام شد. این مدل سواری با سه گزینه قدرت مختلف و فناوری باتری نسل جدید عرضه می شود.

به گزارش مجله ماشین، کیا طی هفته های گذشته تصاویری از شاسی بلند الکتریکی جدید خود با نام EV9 منتشر کرده است. جزئیات فنی این مدل شب گذشته به طور رسمی اعلام شد. مدل سواری بالا با سه گزینه قدرت مختلف و فناوری باتری نسل جدید عرضه می شود.

EV9 RWDاستاندارد با یک باتری ۷۶.۱ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. این مدل که در مجموع می تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، می تواند در ۸.۲ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

 

 کیا EV9

کسانی که برد بیشتری می خواهند می توانند مدل EV9 RWD Long Range را انتخاب کنند. این نسخه به لطف باتری ۹۹.۸ کیلووات ساعتی خود قادر به ارائه مسافت ۵۴۱ کیلومتری خواهد بود. به همین ترتیب، بیایید بگوییم که مدل ۲۰۱ اسب بخار تولید می کند و شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۴ ثانیه دارد.

 کیا EV9

EV9 AWD برتر دارای تنظیمات دو موتوره است. این مدل خاص که می تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۶ ثانیه کامل می کند.

متأسفانه، داده های برد برای مدل های استاندارد و AWD در بیانیه مطبوعاتی گنجانده نشده است. از سوی دیگر کیا تاکید می کند که هر مدل دارای سیستم شارژ فوق سریع ۸۰۰ ولتی است. این بدان معناست که با شارژ ۱۵ دقیقه‌ای می‌توانید مسافتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر داشته باشید.

 کیا EV9

مانند دیگر مدل های خود، سازنده کره جنوبی EV9 را به فناوری های فراوانی مجهز کرده است. اما فناوری که بیش از همه توجه ما را به خود جلب کرد همان چیزی بود که کیا آن را خلبان رانندگی در بزرگراه (HDP) نامید. این سیستم راه را برای رانندگی خودکار سطح ۳ در برخی بازارهای خاص هموار می کند. این فناوری که در انحصار سخت افزار GT-Line خواهد بود، با ۱۵ سنسور مختلف و دو لیدار کار می کند.

 کیا EV9

EV9 به صورت سر به سر با Telluride از نظر ابعاد دارای طول ۵۰۱۰ میلی متر، عرض ۱۹۸۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۵۵ میلی متر است. فاصله بین دو محور مدل ۳۱۰۰ میلی متر اعلام شد. EV9 نیز یک مدل بسیار آیرودینامیک با ضریب درگ ۰.۲۸ خواهد بود.

کیا فروش این مدل را ابتدا در کره در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×