جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بخوانید ، بدانید ، زنده بمانید
machinemag9

بخوانید ، بدانید ، زنده بمانید

۱۴۰۰-۱۲-۱۵

قسمت اول - معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور: انجام برخی از کارهای غلط و تصمیم های اشتباه در رانندگی سبب خواهد شد توانایی و سرعت عکس العمل رانندگان به هنگام رانندگی به شدت کاهش یابد.

مجله ماشین – سرهنگ “عین اله جهانی” معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: عموما رانندگان هنگام رانندگی به کارهای دیگر همچون گفتگو با سایر سرنشینان ، صحبت با تلفن همراه ، پیامک زدن ، خوردن و آشامیدن و… مشغول هستند.

وی گفت: انجام برخی از کارهای غلط و تصمیم های اشتباه در رانندگی سبب خواهد شد توانایی و سرعت عکس العمل رانندگان به هنگام رانندگی به شدت کاهش یابد.

سرهنگ جهانی اظهار داشت: در این میان رانندگان کشورهای درحال توسعه به علت ایمن نبودن خودروها و جاده هایشان بیشتر متضرر می شوند، در حالیکه رانندگان کشورهای توسعه یافته به مدد خودروهای مجهز به سیستم های نوین و فناوری پیشرفته و داشتن جاده هایی مدرن کمتر متضرر خواهند شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور بیان داشت: اگر دقیق بخواهیم باورهای غلط و اشتباهات رایج در میان رانندگان ایرانی که سالیانه میلیاردها تومان به اقتصاد کشور زیان وارد می کنند و جان عده ای را نیز می گیرند بشماریم ، تعدادشان کمتر از ۵۰ مورد خواهد بود.

وی گفت: یکی از باورهای غلط و اشتباه رایج را خلاص کردن خودرو در سرازیری می باشد. این باور اشتباه ظاهرا به خاطر صرفه جویی در مصرف بنزین از طرف بسیاری از رانندگان ایرانی به کرات دیده می شود. غافل از اینکه اکثر خودروهای درحال تردد در کشور ، مجهز به سیستم سوخت رسان انژکتور هستند. لذا کلیه اعمال درخصوص ورود بنزین به سیستم موتور توسط ECU پردازش ، کنترل و ابلاغ می شود. بنابراین هنگام خلاص نمودن خودرو ECU به گمان خاموش شدن موتور دستور پالایش بیشتر و سریعتر بنزین از باک به موتور را صادر می کند. در نتیجه نه تنها در مصرف صرفه جویی نخواهیم داشت بلکه مرکز ثقل خودرو نیز از بین می رود، بنابراین خطرناک ترین حالت از لحاظ پایداری در حین رانندگی ، خلاص حرکت کردن خودرو با سرعت زیاد در سرازیری هاست.

معاون اجتماعی پلیس راهور بیان داشت: هنگام حرکت در سرازیری به هیچ عنوان نباید خودرو را خلاص کرد، بلکه باید با فشار بسیار ملایم روی پدال گاز ، پایداری خودرو را دوچندان کنیم.

ادامه دارد…

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×