بررسی نیسان GT-R بلک ادیشن مدل ۲۰۱۵
فهرست مطالب:
مجله ماشین – نوشته: سید سروش سیدی / خودروی سوپر اسپرت قدرتمند GT-R هیولایی که نیسان برای اولین بار از کانسپت آن در سال ۲۰۰۱ میلادی در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد و در سال ۲۰۰۵ با یک بازطراحی مجدد معرفی شد و بالاخره در سال ۲۰۰۷ پا به عرصه رقابت گذاشت خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. ماشینی که با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار تجربه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه برای مالک خود فراهم می کرد.
GT-R در سال ۲۰۱۲ یک فیس لیفت جزیی شد و ارقام نشان می دهد نیسان از ابتدای سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۴میلادی ۹۲۹۶ دستگاه آن را تحویل داده که برای یک سوپراسپرت قدرتمند عدد قابل توجهی است.
باید اعتراف کنم که حق با آقای ناکامورا است، زیرا GTR شبیه به هیچ کوپه دیگری نیست. از چراغ های بزرگی که تا امتداد گلگیرها کشیده شده اند تا آن کاپوت عضلانی با ورودی های هوا که خود گویای ذات قدرتمند گودزیلا هستند.
هر اندازه که جلوپنجره با نشان GTR کوچک طراحی شده، ورودی های هوا در پایینترین بخش سپر به همان اندازه بزرگ ترسیم شده است. اسپویلر جلو و چراغ های روشنایی روز افقی که نقش مه شکن را هم بازی می کنند آخرین مشخصه این قسمت به شمار می روند.




