جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» مقاله » فنی » بررسی نیسان GT-R بلک ادیشن مدل ۲۰۱۵
14 5

بررسی نیسان GT-R بلک ادیشن مدل ۲۰۱۵

۱۴۰۱-۰۸-۲۵

نهمین خودروی سریع پیست نوربرگرینگ به گفته طراحش آقای «شیروناکامورا» یک سوپراسپرت مستقل بر اساس فرهنگ ژاپنی و بدون کپی برداری از نمونه های مطرح اروپایی نقش نگاری شده است. حضور یک دستگاه نیسان GT-R 2015 بلک ادیشن با رنگ مشکی Jet Black ما را مجاب کرد تا سفر کوتاهی به جزیره کیش داشته و تجربه خود را با شما در میان بگذاریم.

مجله ماشین – نوشته: سید سروش سیدی / خودروی سوپر اسپرت قدرتمند GT-R هیولایی که نیسان برای اولین بار از کانسپت آن در سال ۲۰۰۱ میلادی در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد و در سال ۲۰۰۵ با یک بازطراحی مجدد معرفی شد و بالاخره در سال ۲۰۰۷ پا به عرصه رقابت گذاشت خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. ماشینی که با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار تجربه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه برای مالک خود فراهم می‏ کرد.

GT-R در سال ۲۰۱۲ یک فیس لیفت جزیی شد و ارقام نشان می‏ دهد نیسان از ابتدای سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۴میلادی ۹۲۹۶ دستگاه آن را تحویل داده که برای یک سوپراسپرت قدرتمند عدد قابل توجهی است.

باید اعتراف کنم که حق با آقای ناکامورا است، زیرا GTR شبیه به هیچ کوپه دیگری نیست. از چراغ‏ های بزرگی که تا امتداد گلگیرها کشیده شده‏ اند تا آن کاپوت عضلانی با ورودی‏ های هوا که خود گویای ذات قدرتمند گودزیلا هستند.

هر اندازه که جلوپنجره با نشان GTR کوچک طراحی شده، ورودی‏ های هوا در پایین‏ترین بخش سپر به همان اندازه بزرگ ترسیم شده است. اسپویلر جلو و چراغ‏ های روشنایی روز افقی که نقش مه شکن را هم بازی می‏ کنند آخرین مشخصه این قسمت به شمار می‏ روند.

2 16بی‏ اغراق اگر رینگ ‏های ۲۰ اینچی ۶ پره فورج کاری شده و گلگیرهای پف کرده نمای جانبی را فاکتور بگیریم، دستگیره ورودی در که باید از یک طرف آن را فشرد تا برای باز کردن در آماده شود، جذاب‏ترین المان کار شده در نمایی جانبی اتومبیل است که در کمتر سوپر اسپرتی می‏توان آن را مشاهده کرد.
4 15مکانیزم کارکرد دستگیره ورودی در، یکی از بهترین لذت‏ هایی است که در هنگام ورود نصیبتان می‏ شود. باور کردنی نیست، اما سوپر اسپرتی که در کمتر از ۳ ثانیه شما را به صد کیلومتر در ساعت می‏ رساند ارتفاعی بیش از ۱۳۶۹ میلی ‏متر دارد و با اختلاف زیادی نسبت به تمام اتومبیل ‏های اسپرتی که نگارنده پشت آن‏ها قرار گرفته، سوار و پیاده شدن از آن به راحتی هرچه تمام‏تر صورت می‏ گیرد.
22 3یکی از بهترین پدل شیفترهای دنیا را در این کابین می‏بینید. در هر شرایطی می‏توانید دنده ‏ها را یکی پس از دیگری تعویض کنید. کیلومتر شمار دوار که در خلاف جهت دورشمار موتور حرکت می‏کند تا ۳۴۰ کیلومتر مدرج شده و در سمت راست دورشمار موتور، نشان دهنده میزان سوخت، نمایش دهنده دنده درگیر و دمای موتور قرار گرفته است.
23 3کفی‏ های نیسان منقش به عبارت GT-R شده‏اند و باید گفت در کلیت کابین کیفیت متریال، ارگونومی و طراحی در اوج کمال قرار گرفته ‏اند. ضمناً فضای ۲۵۰ لیتری صندوق عقب بر خلاف دیگر سوپراسپرت‏ ها قابل استفاده به نظر می‏ رسد، فضایی که در صورت نبود صندلی‏ های عقب کارآمدتر هم می‏شد.
1 16اصلی‏ ترین موضوع این است که نیسان می‏گوید مالکین گودزیلا باید فقط و فقط از روغن موبیل وان استفاده کنند. همه این‏ها یعنی اگر می‏خواهید قدرت GTR را به دوستانتان نشان دهید نه تنها باید متحمل هزینه‏ های زیادی شوید بلکه باید تمامی شرایط را برای آن مهیا کنید.

گالری تصاویر بررسی نیسان GT-R بلک ادیشن مدل ۲۰۱۵ 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×