جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » منعی برای واردات قطعات خودرو از فرانسه وجود ندارد
MACHINEMAG1 11

منعی برای واردات قطعات خودرو از فرانسه وجود ندارد

۱۴۰۱-۰۹-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه واردات خودروهای فرانسوی از سوی ایران تحریم شده، گفت:  واردات قطعات خودرو تحریم نشده و منعی برای واردات آن وجود ندارد. 

مجله ماشین – رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور بیان داشت: با توجه به اینکه خودروهای فرانسوی پیش از این در کشور تولید می شد بنابراین بخش بیشتر قطعات مورد نیاز این خودروها اکنون در کشور تولید می شود و مشکلی در تامین این قطعات وجود ندارد.

نجفی منش درباره صادرات قطعات بیان داشت: در حال حاضر صادرات قطعات خودرو به کشورهایی که خودروی کامل صادر می شود انجام می شود ضمن اینکه اگر برخی مشکلاتی که در زمینه تبادلات مالی وجود دارد حل شود امکان صادرات قطعات خودرو به چندین کشور وجود دارد. همچنین در رابطه با تولید خودروی مشترک بین ایران و روسیه اظهار داشت: این مساله در حال بررسی است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

محمدرضا نجفی منش اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی قطعه سازان، کمبود منابع مالی است. با توجه به قیمت فعلی خودرو، تامین مالی همواره برای خودروسازان به سختی امکان پذیر است و همین موضوع موجب می شود که خودروسازان دچار ضرر و زیان شوند و دائما در پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز با کمبود مالی مواجه باشند و بدهی خود را با تاخیر پرداخت کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×