سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کدام خودروهای خارجی‌ وارد کشور می‌شود؟
واردات خودرو در بندر لنگه

کدام خودروهای خارجی‌ وارد کشور می‌شود؟

۱۴۰۱-۰۹-۱۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه

محصولات شرکت‌های کیا موتورز، تویوتا و اشکودا در مسیر گمرک ایران هستند و تویوتا کرولا ۲۰۲۲ در راه بازار ایران است.

مجله ماشین – بیلبوردهای جدید نصب شده در سطح شهر تهران نشان می‌دهد محصولات کیا و به احتمال زیاد سراتو نسل جدید اولین خودروی وارداتی سال ۱۴۰۱ خواهند بود،همچنین پیش‌بینی می‌شود که با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهند شد. «کوشا خودرو» اولین شرکتی است که از خودروهای وارداتی خود به صورت رسمی رونمایی کرده است. این شرکت نسل جدید سراتو را با لوگوی جدید کیا روی بیلبوردهای پایتخت برده و تبلیغ برای این خودرو را در فضای مجازی هم آغاز کرده است.

ایرنا روز سه شنبه ۱۵ آذز از واردات هیوندایی آی۱۰، آی۲۰ و آی ۳۰ و همچنین النترا، تویوتا کرولا کم‌آپشن (که قیمت جهانی آن ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار است) از سوی برخی واردکنندگان در دستور کار است و حتی واردات تویوتا کمری مدل ۲۰۲۲ نیز محتمل است خبر داد.

بیلبوردهای نصب شده با نشان اشکودا در اتوبان‌های تهران هم از ورود محصولات این برند خبر می‌دهد. شرکت مزین خودرو که شرکتی کاملا جدید در واردات خودرو به ایران است که متولی عرضه خودروهای این برند می‌باشد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، روز ۱۳ آذرماه در حساب شخصی خود در توییتر با تاکید بر سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو اعلام کرد:‌ «در برخی مدل‌ها، خودروها به پشت مرز رسیده و فرآیند تبلیغات محیطی آن‌ها همان ‌گونه که دیده می‌شود، آغاز شده است.»

در آخرین اعلام وزارت صمت آمده است که ۲۳ شرکت واردکننده وارد فرآیند ارزیابی خدمات پس از فروش و سایر الزامات لازم برای واردات شده‌اند. واردات خودرو ابتدا قرار بود در شهریورماه آغاز شود، اما تاکنون به تاخیر افتاده است و دلیل آن  اختلاف بین دولت و مجلس بر سر قوانین واردات خودرو بوده است. گفته می‌شود سقف ۲۰ هزار دلاری برای واردات خودرو و شرایط سخت دیگر، جهت حفظ منافع تولیدکنندگان خودرو در ایران و مونتاژکاران خودروهای چینی است .

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×