پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لکسس سیستم کیفیت هوای Nanoe X را برای همه مدل‌ها استفاده می‌کند
Lexus Bringing Nanoe X

لکسس سیستم کیفیت هوای Nanoe X را برای همه مدل‌ها استفاده می‌کند

۱۴۰۱-۰۹-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

گفته می شود این فناوری به مبارزه با ویروس ها، باکتری ها، گرده ها و آلرژن ها در سیستم HVAC کمک می کند.

مجله ماشین – لکسس در نهایت سیستم کیفیت هوای Nanoe X پاناسونیک را برای همه مدل‌های خود در اروپا عرضه می‌کند تا سرنشینان بتوانند راحت‌تر نفس بکشند. گفته می شود این فناوری می تواند از انتشار ویروس ها، باکتری ها، گرده ها و آلرژن ها در اطراف کابین جلوگیری کند. همچنین گزارش شده است که به مبارزه با بوی بد کمک می کند.

این فناوری با تخلیه مولکول های آب در اندازه نانو حاوی رادیکال های میکروسکوپی هیدروکسیل در جریان هوای سیستم HVAC کار می کند. این ماده تجزیه شده و آلاینده های وارد شده به کابین را خنثی می کند.

لکسوس قبلا از فناوری نانو استفاده می کرد. تغییر عمده برای نسخه جدید، میزان ذرات رادیکال هیدروکسیل است که سیستم با افزایش نرخ به ۴.۸ تریلیون در ثانیه، در مقابل ۴۸۰ میلیارد نسبت به اجرای قبلی، منتشر می کند.

Lexus Bringing Nanoe X

در اروپا، Nanoe X در لکسس ES مدل ۲۰۲۱ معرفی شد. از آن زمان، این برند آن را به UX، RX و RZ با سیستم لکسس Climate Concierge معرفی کرد. مدل‌های بیشتری این سیستم را در سال ۲۰۲۳ دریافت خواهند کرد.

لکسس مانند اروپا فناوری Nanoe X را در ایالات متحده تبلیغ نمی کند و هیچ اشاره ای به این سیستم در برگه های مشخصات نسخه های بازار ایالات متحده این خودروها نمی کند.

Lexus Bringing Nanoe X

مانند بسیاری از خودروسازان، الکتریکی شدن آینده لکسس است. RZ 450e یک گام بزرگ در این مسیر است. زیربنای آن با تویوتا bZ4X و سوبارو سولتررا مشترک است. یک جفت موتور الکتریکی در مجموع ۳۰۸ اسب بخار و ۳۲۱ پوند فوت تولید می کند. یک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی برد تخمینی ۲۲۵ مایل را فراهم می کند. جزئیات قیمت هنوز در دسترس نیست.

این شرکت همچنین اخیرا UX 300e EV را با افزایش ظرفیت باتری به ۷۲.۸ کیلووات ساعت از ۵۴.۴ کیلووات ساعت قبلی به روز کرده است. حداقل در اروپا، گفته می شود برد به ۴۵۰ کیلومتر افزایش می یابد. ترفندهای کوچکتر شامل دمپرهای عملکردی یاماها در عقب، تنظیم تعلیق اصلاح شده و به‌روزرسانی‌های فرمان برقی است.

در اواخر سال ۲۰۲۱، تویوتا و لکسس ۱۵ کانسپت را به نمایش گذاشتند که ایده‌های طراحی مدل‌های الکتریکی را در بخش‌های مختلف نشان می‌داد. این شرکت در حال آزمایش احتمال نسخه تولیدی اسپرت الکتریکی است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×