پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تسلا مدل Y مخصوص آفرود
تسلا مدل Y مخصوص آفرود

تسلا مدل Y مخصوص آفرود

۱۴۰۱-۰۹-۳۰

یک تیونر آلمانی به نام دلتا 4x4 تخصص خاصی در تبدیل ماشین‌های غیر آفرود به ماشین آفرود دارد مثلا در یکی از پروژه هایی که داشته است رولز رویس کولینان را به یک اورلندر با چادر روی سقف تبدیل کرده است. آخرین ساخته این شرکت تسلا مدل Y است که آماده گل بازی در آفرود است.

مجله ماشین – کارهایی که دلتا ۴×۴ تیونر آلکانی روی مدل Y انجام داده است شامل بالابر تعلیق ۳۵ میلی متری است، همچنین مسیر را عریض‌تر می‌کند و گلگیرهای ۶۰ میلی‌متری را اضافه می‌کند تا جا برای لاستیک‌های ۲۶۵/۴۵ R20  کنتیننتال کراس Contact ATR باز شود. با توجه به ماردی که اضافه شد فاصله کلی تسلا مدل Y مخصوص آفرود از زمین ۲۲ سانتی متر افزایش می دهد.

تسلا مدل Y مخصوص آفرود

 

تسلا مدل Y مخصوص آفرود دارای یک قفسه سقفی برای نگه‌داشتن وسایلی مانند بیل‌ها، کپسول‌های آب، چرخ یدکی و جعبه‌های ذخیره‌سازی است همچنین یک نوار نور ال ایی دی در جلوی آن قرار دارد.

برای روشنایی بیشتر در خارج از جاده، دلتا ۴×۴ چهار نورافکن ال ایی دی  PIAA را روی سپر جلو نصب می‌کند.

تسلا مدل Y مخصوص آفرود

عکس‌ها نشان می‌دهند که این دکل از تپه‌های پوشیده از برف بالا می‌رود و از میان گل می‌گذرد. اگرچه تسلا به اندازه برخی از ساخت‌های گسترده‌تر دلتا ۴×۴ توانمند به نظر نمی‌رسد، به نظر می‌رسد هنوز توانایی‌های آفرود اضافی زیادی دارد.

تسلا مدل Y مخصوص آفرود

برای افرادی در آلمان که به این ساخت علاقه دارند، دلتا ۴×۴  ۹۰۰ یورو (۹۵۵ دلار با نرخ ارز فعلی) برای بالابر تعلیق دریافت می کند. قیمت ترکیبی چرخ و لاستیک از ۴۵۰۰ یورو (۴۷۷۵ دلار) شروع می شود. قفسه سقف ۲۹۰۰ یورو (۳۰۷۸ دلار) و نوار نور نیز ۹۰۰ یورو اضافی است. لامپ های روی سپر، با احتساب نصب، ۱۸۰۰ یورو (۱۹۱۰ دلار) هستند.

تسلا مدل Y مخصوص آفرود

ارتقای نرم‌افزاری اخیر به مدل Y  پرفورمنس یک حالت مسیر داد، که قبلاً حالتی منحصر به مدل  S پلید و مدل ۳ پرفورمنس بود. ویژگی‌های زیادی مانند ایجاد تنظیمات سفارشی برای انواع متغیرهای پیشرانه، ضبط دورها با دوربین‌های داخل هواپیما و ردیابی تله‌متری در مسیر را اضافه می‌کند.

ظاهراً تسلا در حال آماده‌سازی یک ارتقای بزرگ برای مدل Y استاندارد AWD در سال ۲۰۲۳ است. از سلول‌های باتری استوانه‌ای پیشرفته‌تر از نوع ۴۶۸۰ استفاده می‌کند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×