پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » برتونه GB110 با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت عرضه می شود
برتونه GB110

برتونه GB110 با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت عرضه می شود

۱۴۰۱-۱۰-۰۱

این هایپرکار که کلا 33 دستگاه از آن قرار است تولید بشود با سوخت ساخته شده از زباله های پلاستیکی کار می کند.

مجله ماشین – برتونه سازنده معروف ایتالیایی قصد دارد با هایپرکار GB110 به جاده بازگردد و تولید آن تنها به ۳۳ دستگاه محدود شده است. این اولین پروژه از مالکان جدید مارک، مائورو و ژان فرانک ریچی است.

برتونه طرح موتور GB110 را فاش نمی کند. با این حال، این شرکت ادعا می کند که ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گفته می شود که این نیروگاه مرموز به ۸۴۰۰ دور در دقیقه می رسد.

برتونه GB110

برتونه GB110 را با سوخت ساخته شده از زباله های پلاستیکی تامین خواهد کرد. شرکت «Select Fuel» مواد پلی‌کربنات را به چیزی تبدیل می‌کند که بتواند موتور را کار بیاندازد. این خودروساز مشخص نمی کند که چه مقدار از این ماده قابل احتراق را برای هر خودرو فراهم می کند.

این خودروساز ادعا می کند GB110 در ۲.۷۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در ۶.۷۹ ثانیه و ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در ۱۴ ثانیه می رسد. گفته می شود حداکثر سرعت ۳۸۰این هایپر کار کیلومتر در ساعت است.

برتونه GB110

این پیشرانه از یک جعبه دنده هفت سرعته تشکیل شده است، اما برتونه مشخص نمی کند که این گیربکس اتوماتیک است یا دستی همچنین خروجی را به سیستم چهار چرخ محرک ارسال می کند.

برتونه در مورد شاسی GB110 نیز اطلاعاتی را فاش نکرده است. اعلامیه این شرکت می گوید که “بر اساس اجزای سازنده این هایپرکار، آلمانی است.” این خودرو در هر دو انتها بر روی جناغ های دوبل مستقل سوار می شود و دمپرهای قابل تنظیم چهار جهته نیز وجود دارد.

برتونه GB110

برتون می‌گوید استایل بیرونی GB110 از خودروهای  این برند در دهه‌های ۱۹۶۰، ۷۰ و ۸۰ مانند کانسپت Lancia Stratos HF Zero الهام گرفته است. دارای یک جفت درب قیچی دار. در پشت، یک جفت اگزوز روی هم در خروجی های ذوزنقه ای وجود دارد.

هیچ عکس یا حتی جزئیات کلی در مورد فضای داخلی GB110 وجود ندارد. رندر با در باز نگاهی اجمالی به کابینی ساده با باله ای برجسته نشان می دهد که راننده و مسافر را از هم جدا می کند.

در اطلاعیه این خودروساز جزئیاتی در مورد تولید GB110 نیز مشخص نشده است. مشخص نیست که Bertone قصد دارد این مدل را کجا بسازد و مونتاژ آن چه زمانی آغاز می شود. قیمت هایپرکار نیز یک معما است.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×