جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » دومین محموله خودروهای وارداتی کیا به بندر لنگه رسید
دومین محموله خودروهای وارداتی کیا به بندر لنگه رسید

دومین محموله خودروهای وارداتی کیا به بندر لنگه رسید

۱۴۰۱-۱۰-۰۸

دومین محموله خودروهای وارداتی کیا روز گذشته (چهارشنه 7 دی ) به بندر لنگه رسید.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین، دومین محموله خودروهای وارداتی کیا روز گذشته (چهارشنه ۷ دی ) به بندر لنگه رسید. محموله دوم خودروهای واردتی کیا که توسط کوشا خودرو ثبت سفارش شده است و شامل ۷۶ دستگاه از مدل‌های کیا سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج  مدل ۲۰۲۳ هستند، همراه با محموله اول که شامل ۲۲ دستگاه خودرو کیا بودند، امروز از بندر لنگه برای ترانزیت بارگیری شده و قرار است این محموله به سمت گمرک شهریار تهران حرکت بکند.

دومین محموله خودروهای وارداتی کیا به بندر لنگه رسید

فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی در بورس

به گزارش مجله ماشین، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت اعلام کرد: ثبت سفارش خودرو تا پایان هفته آینده به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید و همزمان عرضه و فروش خودروها به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی ماه در بورس کالا برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: روند ورود خودرو نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت و هدف‌گذاری واردات ۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال محقق خواهد شد.

دومین محموله خودروهای وارداتی

وزارت صمت اعلام کرده است که برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده برنامه‌ریزی شده که در سه ماهه باقیمانده تا پایان امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.

تحویل خودروها در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود که البته این زمان با توجه به ساخت خودرو، حمل آن تا رسیدن به کشور و طی مسیر فرآیند واردات و ترخیص، طبیعی است.

 

دومین محموله خودروهای وارداتی کیا

قیمت خودروهای وارداتی

شرکت‌های واردکننده پس از واردکردن خودروها، سود ۱۵ درصد را کسب کرده و آن‌ها را در بورس کالا عرضه می‌کنند. با توجه به هزینه خرید، حمل و نقل و سود شرکت های وارد کننده با احتساب نرخ دلار بعید است که قیمت این خودروها کمتر از ۲،۵ میلیارد تومان باشد اما همچنان از این که خودروها با چه قیمتی قرار است به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم برسد، خبری منتشر نشده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×