کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی معرفی شد
به گزارش مجله ماشین، تویوتا با توجه به پتانسیلی که در کارخانه خود دارد، دو کانسپت را در توکیو ژاپن معرفی کرد. این دو خودروی نمایشی بر اساس تویوتا AE86 ساخته شدهاند اما پیشرانههای متفاوتی دارند.
این مدل با کانسپت AE86 H2 شروع میشود و بر اساس سبک بدنه Trueno با چراغهای جلوی جمعشونده و بدنه دو رنگ سفید-مشکی ساخته شده است. از بیرون تقریباً به طور کامل به نظر می رسد، اگرچه بسیاری از موارد زیر پوست تغییر کرده است. تویوتا دو مخزن هیدروژن با منبع Mirai را در صندوق عقب نصب کرده است.
موتور چهار سیلندر زیر کاپوت تا حد امکان به شکل اصلی خود اما با انژکتورهای سوخت، لوله های سوخت و شمع های اصلاح شده برای مطابقت با مشخصات سیستم هیدروژنی نگهداری می شود.
خودروساز ژاپنی می گوید با اینکه این خودرو هیدروژنی است ولی آن را به گونه ای توسعه داده است که صدا و ارتعاشات موتور احتراق داخلی همچنان بسیار زیاد است.
کانسپت دیگر مبتنی بر AE86 که برای اولین بار در سالن خودرو توکیو به نمایش درآمد، کانسپت AE86 BEV است که دارای بدنه لوین با چراغهای جلو ثابت است. این خودرو تقریباً همان رنگ کانسپت AE86 H2 را دارد و مخفی شدن زیر فلز یک پیشرانه نسبتاً جالب است.
این سیستم با باتری از یک موتور الکتریکی که از توندرا هیبریدی، یک بسته باتری از پریوس هیبریدی پلاگین و اجزای دیگر مدل های تولیدی تویوتا و لکسس استفاده می شود، استفاده می کند.
با این حال، بزرگترین شگفتی، گیربکس دستی است و تویوتا می گوید که تعادل وزن خودرو را تا حد ممکن نزدیک به نسخه اصلی نگه داشته است.
این شرکت ادعا می کند که این وسیله نقلیه یک تجربه رانندگی بسیار منحصر به فرد را ارائه می دهد که ترکیبی از درگیری یک خودروی سه پدال با “ویژگی های نیروی محرکه قوی” یک وسیله نقلیه الکتریکی است.
برای تأکید بیشتر بر حمایت از محیط زیست به صندلیهای داخل خودروها میشود اشاره کرد. این صندلیها کاملاً جدید نیستند، بلکه صندلیهایی هستند که با استفاده از کمربند ایمنی و پد کمربند ایمنی ساخته شده از مواد بازیافتی بازسازی شدهاند.
تویوتا اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای تولید انبوه وجود ندارد با این حال با چند شرکت فروش خودرو در حال همکاری روی این پروژه است.