سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
» آرشیو اخبار » کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی معرفی شد
کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی معرفی شد

۱۴۰۱-۱۰-۲۴

به عنوان روشی هوشمند برای زنده نگه داشتن مدل‌های قدیمی برای نسل‌های آینده به طور پیشرفته، تبدیل خودروهای قدیمی به ماشین‌هایی با آلایندگی صفر محبوب شده است.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا با توجه به پتانسیلی که در کارخانه خود دارد، دو کانسپت را در توکیو ژاپن معرفی کرد. این دو خودروی نمایشی بر اساس تویوتا AE86 ساخته شده‌اند اما پیشرانه‌های متفاوتی دارند.

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

این مدل با کانسپت AE86 H2 شروع می‌شود و بر اساس سبک بدنه Trueno با چراغ‌های جلوی جمع‌شونده و بدنه دو رنگ سفید-مشکی ساخته شده است. از بیرون تقریباً به طور کامل به نظر می رسد، اگرچه بسیاری از موارد زیر پوست تغییر کرده است. تویوتا دو مخزن هیدروژن با منبع Mirai را در صندوق عقب نصب کرده است.

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

موتور چهار سیلندر زیر کاپوت تا حد امکان به شکل اصلی خود اما با انژکتورهای سوخت، لوله های سوخت و شمع های اصلاح شده برای مطابقت با مشخصات سیستم هیدروژنی نگهداری می شود.

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

خودروساز ژاپنی می گوید با اینکه این خودرو هیدروژنی است ولی آن را به گونه ای توسعه داده است که صدا و ارتعاشات موتور احتراق داخلی همچنان بسیار زیاد است.

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

کانسپت دیگر مبتنی بر AE86 که برای اولین بار در سالن خودرو توکیو به نمایش درآمد، کانسپت AE86 BEV است که دارای بدنه لوین با چراغ‌های جلو ثابت است. این خودرو تقریباً همان رنگ کانسپت AE86 H2 را دارد و مخفی شدن زیر فلز یک پیشرانه نسبتاً جالب است.

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

این سیستم با باتری از یک موتور الکتریکی که از توندرا هیبریدی، یک بسته باتری از پریوس هیبریدی پلاگین و اجزای دیگر مدل های تولیدی تویوتا و لکسس استفاده می شود، استفاده می کند.

کانسپت تویوتا AE86 الکتریکی

با این حال، بزرگترین شگفتی، گیربکس دستی است و تویوتا می گوید که تعادل وزن خودرو را تا حد ممکن نزدیک به نسخه اصلی نگه داشته است.

این شرکت ادعا می کند که این وسیله نقلیه یک تجربه رانندگی بسیار منحصر به فرد را ارائه می دهد که ترکیبی از درگیری یک خودروی سه پدال با “ویژگی های نیروی محرکه قوی” یک وسیله نقلیه الکتریکی است.

برای تأکید بیشتر بر حمایت از محیط زیست به صندلی‌های داخل خودروها می‌شود اشاره کرد. این صندلی‌ها کاملاً جدید نیستند، بلکه صندلی‌هایی هستند که با استفاده از کمربند ایمنی و پد کمربند ایمنی ساخته شده از مواد بازیافتی بازسازی شده‌اند.

تویوتا اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای تولید انبوه وجود ندارد با این حال با چند شرکت فروش خودرو در حال همکاری روی این پروژه است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×