سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
» آرشیو اخبار » خودروهای وارداتی جیلی در بندر لنگه  
جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

خودروهای وارداتی جیلی در بندر لنگه  

۱۴۰۱-۱۱-۰۴

65 خودروی جیلی کولری مدل 2023 سحرگاه دوشنبه 3 بهمن 1401 وارد بندر لنگه شد.

مجله ماشین – نوشته: محمدجواد شبیری /  اولین محموله خودروهای وارداتی جیلی در بندر لنگه تخلیه شد. بعد از صدور مجوز برای واردات خودرو طی هفته‌های گذشته ابتدا خودروهای کیا و میتسوبیشی وارد ایران شد و حالا نوبت به خودروهای چینی جیلی رسید.

این محموله که سحرگاه دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ در بندر لنگه تخلیه شد شامل ۶۵ خودروی جیلی کولری مدل ۲۰۲۳ می‌باشد.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

سخنگوی وزارت صمت پیش‌تر از پذیرش خودروهای وارداتی در بورس خبر داد. قالیباف اعلام کرد، کار پذیرش خودروهای وارداتی در بورس آغاز شده و از نظر بستر فروش نیز آمادگی لازم ایجاد شده است.

بررسی اجمالی جیلی کولری مدل ۲۰۲۳

جیلی کولری یک کراس اوور ساب کامپکت است که این وسیله نقلیه ۴۳۰۰ میلی متر طول، ۱۸۰۰ میلی متر عرض و ۱۶۰۹ میلی متر ارتفاع دارد.

این خودرو دارای چراغ‌های ال ایی دی در روز و همچنین چراغ‌های جلوی  ال ایی دی برای نسخه‌ی پرطرفدار اسپرت است.

در زیر کاپوت این کراس اوور یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل می شود.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

فضای داخلی کولری به رنگ مشکی اما با تریم قرمز در سراسر داشبورد و همچنین دوخت‌های چرمی قرمز روی صندلی‌ها مشاهده می‌شود.

برای صفحه کیلومتر شمار ، یک صفحه نمایش ال سی دی ۷ اینچی تعبیه شده است و برای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اندروید در مرکز خودرو وجود دارد.

جیلی کولری دارای سیستم کمک پارک و دید دوربین ۳۶۰ درجه برای کمک به ایمنی و پارک است.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

تاریخچه جیلی کولری

خط تولید جیلی کولری در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ در فیلیپین راه اندازی شد. این خودرو در سه نسخه کامفورت، پرمیوم و اسپرت عرضه شد.

نیروگاه واحد موجود برای هر سه نوع موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو با VVT دوگانه است. ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو ارسال می شود.

جیلی کولری با رنگ های نارنجی، قرمز رنگ، سفید، آبی و نقره ای عرضه می‌شود.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

پلت فرم، شاسی و پیشرانه جیلی کولری

زیر کاپوت این کراس اوور جمع و جور یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو قرار دارد. این موتور ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل می شود که نیرو را منحصراً به چرخ های جلو می فرستد.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

جیلی کولری از معماری مدولار B-Segment Geely (BMA) استفاده می‌کند، که پلتفرم فناوری پیشرفته این برند برای محدوده خودروهای سطح متوسط ​​Geely Auto است. این کراس اوور همچنین دارای سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق پرتو پیچشی در عقب است. دور تا دور آن دارای ترمزهای دیسکی به همراه ترمز دستی الکترونیکی با نگه داشتن ترمز خودکار است. همچنین برای نوع بالاتر خود بر روی چرخ های ۱۸ اینچی سوار می شود، در حالی که کلاس های پایین تر بر روی چرخ های ۱۷ اینچی سوار می شوند.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

رانندگی با جیلی کولری

با وجود موتور سه سیلندر، آسیاب بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ جیلی کولری بالاترین خروجی را در کلاس خود تولید می کند و اعداد و ارقام به خوبی در درایو واقعی حس می شوند. حتی در حالت پیش‌فرض کافورت خود، جیلی کولری قابلیت انتخاب حالت اسپریت درایو دارد و سرعت مورد نیاز را تا ۱۰۰۰ RPM فراهم می‌کند. به مراتب در نسخه اسپرت، رانندگی‌های پرشور با شتابی بسیار بیشتر را تجربه می‌کنیم.

ویژگی های فناوری جیلی کولری

کراس اوور ساب کامپکت جدید جیلی کولری دارای یک دوربین ۳۶۰ پانوراما است که برای نوع اسپرت تنظیم شده است. همچنین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی با اکوسیستم هوشمند GKUI است. این خودرو همچنین دارای سه حالت رانندگی است که شامل Eco، Sport و Normal  می‌باشد.

کابین جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

جیلی کولری همچنین با فناوری G-Pilot عرضه می‌شود که برند خود جیلی در زمینه فناوری رانندگی خودکار است که عمدتاً برای پارکینگ خودکار استفاده می‌شود. این سیستم دارای سنسورها و دوربین‌هایی در اطراف خودرو است که با فعال شدن چراغ‌های سیگنال، دید تقریباً سوم شخص را به راننده می‌دهد و ایمنی را بیشتر می‌کند.

جیلی کولری مدل ۲۰۲۳جدید با چراغ‌های جلو پروژکتوری عرضه می‌شود که می‌توانند با لامپ‌های هالوژن یا چراغ‌های ال‌ای‌دی کامل برای نسخه با مشخصات بالا عرضه شوند. این خودرو از سبک کلی کراس اوور ساب کامپکت پیروی می کند.

جیلی کولری از چرخ‌ها و لاستیک‌های ۲۱۵/۶۰/R17 برای نوع کامفورت و چرخ‌ها و لاستیک‌های ۲۲۵/۵۵/R18 برای انواع پرمیوم و اسپرت استفاده می‌کند. چرخ ها با طراحی دو رنگ عرضه می شوند.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

فضای داخلی جیلی کولری

فضای داخلی جیلی با صندلی‌های چرمی مشکی عرضه می‌شود که در کناره‌های آن دوخت‌های قرمز وجود دارد.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

داشبورد دو رنگ است که قرمز رنگ برجسته آن است. شیفتر همچنین دارای طراحی الهام گرفته از جت دریچه گاز است که در هنگام نیاز به تعویض دنده، گرفتن آن را آسان تر می کند.

دنده ها را می توان به صورت دستی از طریق شیفترهای پدال که در پشت فرمان قرار دارند تعویض کرد.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

ایمنی جیلی کولری

کراس اوور ساب کامپکت کولری با کیسه هوا برای راننده و سرنشین همراه با کیسه هوای جانبی که در کناره‌های صندلی‌های جلو قرار گرفته‌اند، همراه با کیسه‌های هوای پرده‌ای نیز عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای کنترل کشش و مجموعه‌ای از سنسورها است که به خودرو اجازه می‌دهد هنگام پارک خودرو مستقل شود.

این خودرو همچنین دارای مجموعه ای از دوربین ها است که به وسیله نقلیه اجازه می دهد دید ۳۶۰ درجه از خودرو داشته باشد.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

جیلی کولری  در فرم پروتون X50 خود توانست رتبه ۵ ستاره را در ASEAN NCAP کسب کند. هنگامی که صحبت از محافظت از سرنشینان بزرگسال در مورد ضربه از جلو، برخورد جانبی و فناوری محافظت از سر بود، امتیاز خوبی کسب کرد.

محافظت از کودک با تمام نمرات عالی در آزمون دینامیک، تست‌های مبتنی بر وسیله نقلیه و تست‌های نصب تفاوتی نداشت.

مجموع امتیاز جیلی کولری ۸۴.۲۶/۱۰۰  بود که امتیاز ۵ را به آن داد. توجه به این نکته ضروری است که برای دریافت امتیاز ۵ ستاره به امتیاز بالای ۸۰ نیاز است.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

نکات مثبت و منفی جیلی کولری

مطمئناً از نحوه رانندگی جیلی کولری و میزان قدرتی که موتور با هر ورودی پدال گاز می دهد را دوست خواهید داشت.

در نهایت، کیفیت ساخت کلی جیلی کولری قطعا چیزی است که شما دوست خواهید داشت، به خصوص زمانی که از نزدیک ببینید.

از سوی دیگر، کاهش دنده دستی کولری کمی تأخیر دارد، که به نوعی باعث خراب شدن خودرویی می شود که می توانست رانندگی خوبی باشد.

همچنین ممکن است این واقعیت را دوست نداشته باشید که خودرو دریچه های تهویه مطبوع عقب ندارد، به علاوه مصرف سوخت آن در میان ترافیک سنگین کمی در طرف تشنگی است.

جیلی کولری مدل 2023 در بندر لنگه

مزایا جیلی کولری

موتور سه سیلندر دارای توربوشارژر Spritely

آپشن‌‌های زیاد

کیفیت ساخت عالی

معایب جیلی کولری

کاهش دنده های دستی تنبل

بدون دریچه تهویه مطبوع قسمت عقب

مصرف سوخت بالا در ترافیک

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 2.50
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×