پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پورشه ویژن ۳۵۷ کانسپت مدل ۲۰۲۳ معرفی شد
پورشه ویژن 357 کانسپت مدل 2023

پورشه ویژن ۳۵۷ کانسپت مدل ۲۰۲۳ معرفی شد

۱۴۰۱-۱۱-۰۶

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کمپانی پورشه، کانسپت پورشه ویژن 357 معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، پورشه این خودرو را بر روی پلت فرم فناوری ۷۱۸ کیمن GT4 RS ساخت و به این مفهوم موتور ۴.۰ لیتری ۶ تخت مسطح تنفس طبیعی خود را قرض داد.از نظر تئوری توان تولید  ۴۹۳ اسب بخار قدرت را دارد.

پورشه هفتاد و پنجمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۳ جشن خواهد گرفت. اولین مدل این شرکت یعنی پورشه ۳۵۶ که در ژوئن ۱۹۴۸ وارد بازار شد و قرار است این خودروساز با کانسپت جدید ویژن ۳۵۷ گذشته خود را گرامی می دارد.

مهندسین و طراحان پورشه تلاش کردند تا ۳۵۶ را برای عصر جدید آماده کنند.

پورشه ویژن 357 کانسپت مدل 2023

 

مایکل مائر، معاون بخش طراحی پورشه بیان داشت: این خودروی مفهومی تلاشی برای ترکیب گذشته، حال و آینده با ترکیب بندی درست است. ۳۵۷ از تناسبات نسخه اصلی استفاده می کند و در عین حال جزئیات ظاهری را به نمایش می گذارد که به آینده می نگرند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد این خودروهیچ دستگیره‌ای وجود ندارد و طراحان آن را روی شیشه عقب قرار دادند. دوربین ها جایگزین آینه های جانبی سنتی می شوند.

در جلو و عقب، پورشه چراغ‌ها را پشت سوراخ‌های پانل‌های بدنه پنهان می‌کند.

پورشه ویژن 357 کانسپت مدل 2023

اوایل سال ۳۵۶ دارای یک شیشه جلو با یک میله در وسط بود. پورشه با شیشه این کانسپت بازی کرد و آن را به دور ستون‌های A مشکی پیچید تا سه عنصر پنجره را در یک قطعه واحد و شبیه به محافظ کلاه ایمنی متحد کند.

چرخ‌های منیزیمی بیست اینچی با کلاهک‌های فیبر کربنی «مناسب آیرودینامیکی» در گوشه‌ها قرار دارند.

پورشه نمای بیرونی را با طرح رنگ دو رنگ با رنگ خاکستری یخی که بیشتر خودرو را پوشانده است و گریولا گری متالیک که بر سپر جلو تاکید دارد، به پایان رساند.

در حالی که برچسب‌های ظریف «۳۵۷» روی گلگیرهای جلو و نمای عقب قرار دارند ، نوشته های بزرگ «۷۵» درها و کاپوت را تزئین می‌کنند.

پورشه ویژن 357 کانسپت مدل 2023

این شرکت حتی ورودی‌های هوا را در شیشه‌های جانبی عقب با برچسب‌های “Air” و فلش‌هایی که به ورودی‌ها اشاره می‌کنند، علامت‌گذاری کرده است.

۳۵۷ اگزوز خود را از طریق لوله‌های اگزوز تیتانیومی به رنگ آبی که دارای فضای داخلی سرامیکی هستند، خارج می‌کند.

عموم مردم این فرصت را خواهند داشت که این مفهوم را در نمایشگاه ویژه ای در برلین به مناسبت ۷۵ سالگی خودروهای اسپرت پورشه ببینند.

نمایشگاه درایو فروم گروه فولکس واگن در ۲۷ ژانویه افتتاح می شود و تا اواسط فوریه ادامه دارد و پورشه قصد دارد این مفهوم را در دیگر رویدادهای بین المللی در طول سال ارائه کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×