پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال ۲۰۲۲
تویوتا پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2022

پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال ۲۰۲۲

۱۴۰۱-۱۱-۱۰

تویوتا در سال 2022 با نزدیک به فروش 10.5 میلیون خودرو به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد همچنین گروه فولکس واگن با فروش  8.3 میلیون خودرو در رتبه دوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مجله ماشین، با وجود تنگناهای عرضه که تولید را با مشکل مواجه کرد و در نتیجه فروش را تحت تأثیر قرار داد، تویوتا موفق شد از عنوان خود به عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده خودرو در سال ۲۰۲۲ دفاع کند.

اعداد نهایی نشان می‌دهد این خودروساز ژاپنی ۱۰,۴۸۳,۰۲۴ خودرو را برای مشتریان به سراسر جهان ارسال کرده است.

تویوتا مقام بهتری از گروه فولکس واگن کسب کرد زیرا این شرکت خودروسازی آلمانی در سال ۲۰۲۲ تنها ۸.۳ میلیون خودرو فروخت که در مقایسه با سال قبل از آن هفت درصد کاهش داشت.

دلیل مستقیم کاهش فروش گروه فولکس واگن به دلیل کاهش عرضه به خاطر جنگ روسیه و اوکراین است.

علاوه بر این، قرنطینه‌های کرونا در چین نیز عوارض خود را بر فروش گذاشت زیرا پرجمعیت‌ترین کشور جهان یکی از بازارهای اصلی گروه فولکس واگن است.

با بازگشت مقام اول به تویوتا اگرچه فروش جهانی اندکی کاهش یافت، اما تولید جهانی در واقع با ۵.۳ درصد افزایش به ۱۰۶۱۰۶۰۴ دستگاه رسید.

گروه تویوتا ۵.۲ درصد بیشتر از سال قبل خودرو مونتاژ کرد و به ۹,۰۲۶,۷۱۳ دستگاه رسید.

تولید داخلی با ۷.۷ درصد کاهش به ۲۶۵۶۰۰۹ خودرو رسید در حالی که تعداد خودروهای مونتاژ شده در خارج از ژاپن با جهش ۱۱.۷ درصدی به ۶۳۷۰۷۰۴ خودرو رسید.

اگرچه تویوتا تاج فروش جهانی را حفظ کرده است، اما در ایالات متحده توسط جنرال موتورز از سلطنت خلع شد.

در سال ۲۰۲۲، جنرال موتورز ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۸ دستگاه خودرو جابه‌جا کرد در حالی که تویوتا موتور آمریکای شمالی (TMNA) که شامل لکسوس می‌شود، ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۵۸ دستگاه را در طول سال تقویمی تحویل داد.

کمبود قطعات همچنان برای تویوتا دردسرهای جدی ایجاد می کند و این شرکت را مجبور می کند تا در ماه فوریه فعالیت در کارخانه خود در جمهوری چک را متوقف کند.

کارخانه ای در کولین که کارگران آن آیگوX  و یاریس را کنار هم می گذارند از ۳۱ ژانویه تا پایان ماه آینده تعطیل خواهد بود.

برنامه های تولید جهانی به دلیل محدودیت های عرضه به صورت ماهانه تعدیل می شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تویوتا قصد دارد در سال ۲۰۲۳ ۱۰.۶ میلیون خودرو بسازد، یعنی تقریباً مشابه سال گذشته.

ولی این ارقام در مقایسه با سال ۲۰۲۱  در کل ۰.۱ درصد کاهش یافته است که شامل تحویل های انجام شده توسط شرکت های تابعه دایهاتسو و همچنین تولید کننده خودروهای تجاری هینو می شود.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×