جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۱ میلیون خودروی پلاگین هیبریدی
هیوندای کونا

۱ میلیون خودروی پلاگین هیبریدی

۱۴۰۱-۱۱-۱۶

هیوندای تا به امروز 1 میلیون خودروی پلاگین هیبریدی فروخته است همچنین لازم به یاد آوری است که این شرکت از سال 2011 اقدام به فروش خودروهای هیبریدی شارژی کرده است.

به گزارش مجله ماشین، بر اساس آخرین آمار، خودروساز کره جنوبی هیوندای یک میلیون خودروی هیبریدی شارژی را با نام های هیوندای، کیا و گروه جنسیس به فروش رسانده است. پس از گذشت سال‌ها از اولین مدل هیوندای BlueOn، این رقم در دسامبر به دست آمد.

اولین وسیله نقلیه این شرکت در سال ۲۰۱۱ در کره جنوبی ظاهر شد. با ارائه برد کمتر از ۱۶۰ کیلومتر و داشتن باتری ۱۶.۴ کیلووات ساعتی، این وسیله نقلیه برای آن دوره کاملاً نوآورانه بود. اما پس از این خودرو، این شرکت با تغییراتی که در هویت برند خود ایجاد کرد، پیشرفت زیادی کرد و توانست خودروهای هیبریدی قابل شارژ زیادی را روانه بازار کند. توزیع فروش PHEV شرکت به شرح زیر است:

هیوندای موتور (هیوندای و جنسیس): ۶۰۱.۴۴۸

کیا: ۴۲۰,۸۳۶

گروه موتور هیوندای: ۱,۰۲۲,۲۸۴

به طور کلی لازم به ذکر است که تقریباً ۳۷۰۰۰۰ دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۲۲ فروخته شده است. افزایش قیمت سوخت به ویژه با جنگ های اخیر بسیاری از مردم را به سمت خودروهای برقی سوق داده و باعث افزایش فروش شده است.

برای استفاده از این موقعیت، هیوندای با عرضه بسیاری از خودروهای برقی از برندهای مختلف به موفقیت بسیار خوبی دست یافته است. وقتی به فروش اخیر نگاه می کنیم، می بینیم که خودروهای صرفا الکتریکی عملکرد بسیار خوبی دارند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00
بنر انتهای مطلب فلش آرشیو مجله ماشین

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×